• sandis1977

Vilken in och utgångsmusik ska ni ha i kyrka?

och hur framförs låten?
    Om en organist ska spela så måste man ordna fram noter själv, eller?

Jag vill gå in till "Annie´s song" och ut tillsammans skulle vi vilja ha "I was made for lovin you"
    Säkert inga jättevanliga val men jag hoppas verkligen kantorn(?) kan spela detta för oss.

• Svar på tråden Vilken in och utgångsmusik ska ni ha i kyrka?
  • Kati

In: River flows in you. Tror på piano... Har inte hört den på orgel än.
    Ut: Canon in D - rock version. På skiva.

• crea diem

Är det någon som har en länk till Higland cathedral där den bara framförs på orgel....alltså utan säckpipor...

• Gwennie
    fasit skrev 2011-06-28 22:49:22 följande:
    Vad innebär ny text? Hur många stämmor ska det vara?
    Jag har helt enkelt skrivit en helt ny text till låten. Originalet handlar inte det minsta om kärlek eller bröllop, men min blivande tycker jättemycket om refrängen, så jag löste problemet genom att skriva om verserna.
    Arret var femstämmigt när jag lämnade över det till sångarna, men de kan ha ändrat om och lagt till nåt. Längtar efter att få höra det live!!
  • SaJo1981
    Oberon skrev 2011-06-29 10:14:05 följande:
    Vår plan, om vår organist går med på det är att börja ingångmarschen med imperial march från Star wars för att lätta upp stämningen och sedan gå över till Mendelhssons.

Utgång har vi hittat en Grieg, wedding day at trollhaven
    Hehe=)
    Vi gifter oss på lördag, kommer ha Mendelssohns bröllopsmarsch som ingångslåt och Imperial March när vi går ut=) kantorn tyckte det var en jätte rolig idé, han har aldrig fått spela den förut=) 
  • forceprincess

Vi hade lite annorlunda musik...
    In; Gigi d'agostino- l'amour toujours (Bara introt och spelades upp från CD)
    Ut; Kool and the gang- celebration (Spelades upp från CD)

De va uppskattat för de gav en mer lättsam stämning i kyrkan. Vi fick precis den känslan vi ville förmedla till alla Skrattande

• lillabjörn
    forceprincess skrev 2011-07-20 01:11:42 följande:
    Vi hade lite annorlunda musik...
    In; Gigi d'agostino- l'amour toujours (Bara introt och spelades upp från CD)
    Ut; Kool and the gang- celebration (Spelades upp från CD)

De va uppskattat för de gav en mer lättsam stämning i kyrkan. Vi fick precis den känslan vi ville förmedla till alla Skrattande
    Haha, underbara val!!!!
  • Iseika

Vi gick in till Coldplays "Yellow" som min bror, tillika marskalk, spelade gitarr och sjöng.
    Ut gick vi till en psalm av Tomas Andersson Wij som heter "Där får jag andas ut". Kantorn blev överlycklig över att få arra om låten så att den passade på orgel.

• fabbis63
    elinmartin skrev 2011-07-01 22:22:29 följande:
    Hej har inte hört Higland cathedral innan, men måste säga den är underbar, men hur ska ni spela den?? på piano, orgel eller vad?
    Hej! Vi hade först tänkt oss säckpipeblåsare plus en som spelade trumma....men tyvärr så verkar det som om det inte finns någon som är ledig och kan spela på vårat bröllop...så vi kommer spela den från cd.
  • Emelodi

jag ska ju inte gifta mig än, men som musik kommer jag vilja ha "Eva kommer hem" av stefan nilsson. underbar musik!

• scochjt

Vill ha nån av dom klassiska bröllopsmsrcherna in, på orgel. Ut ska vi ha all you need is love.

• Cattis77

">

Jag älskar den här melodin, men blir den för sorgsen, och blir det fel med orgel..eller bara som jag hoppas på, mäktigare?
    Vad tycker ni, kan man ha den när man går ut ur kyrkan, eller blir det lite nedstämt och mesigt? Är så osäker.., vill ju att allt ska bli perfekt :) 
Svar på tråden Vilken in och utgångsmusik ska ni ha i kyrka?