• sandis1977

Vilken in och utgångsmusik ska ni ha i kyrka?

och hur framförs låten?
    Om en organist ska spela så måste man ordna fram noter själv, eller?

Jag vill gå in till "Annie´s song" och ut tillsammans skulle vi vilja ha "I was made for lovin you"
    Säkert inga jättevanliga val men jag hoppas verkligen kantorn(?) kan spela detta för oss.

• Svar på tråden Vilken in och utgångsmusik ska ni ha i kyrka?
  • CStar11
    bruden skrev 2011-06-22 10:23:09 följande:
    Vår kantor är ju min arbetskollega så han spelar gladeligen det vi vill ha När vi ändrade oss ang ingångsmusiken och valde Norsk brudmarsch så blev han alldeles till sig! Han älskade låten lika mycket som vi gjorde så nu har han övat flitigt så det sitter
    Vet du var man kan hitta Norsk brudmarsch att lyssna på? Hittade den inte på youtube :)
  • Jag han

Ingångsmusik blir den traditionella Mendelssohns brudmarch.

Vi går ut till "underbart" som spelas på orgel

• Sassabrassa

Jag ska gå in till Leksands Brudmarsch och sen går vi ut till Everything (Michael Bublé) fast den sjungs av vår solist. Vi hoppas bara kantorn går med på Leksands brudmarsch... annars får vi väl ta Värmlandsvisan eller ngt sånt.

• Oberon

Vår plan, om vår organist går med på det är att börja ingångmarschen med imperial march från Star wars för att lätta upp stämningen och sedan gå över till Mendelhssons.

Utgång har vi hittat en Grieg, wedding day at trollhaven

• Bettina

Vi går in till Änglagård och ut till Gotländsk brudmasch

• nilssonns

Vi går in till mendelssohns och ut till Chicagos You´re the inspiration som är "vår" låt

• andersson1970

Vi kommer inte att gifta oss i kyrkan..men musik ska vi så klart ha, både ingång och utgång!!
    Ingång: Bon Jovi - In these arms Utgång: Bullet - Baby we can talk

• fabbis63
    fasit skrev 2011-06-28 22:49:22 följande:
    Vad innebär ny text? Hur många stämmor ska det vara?
    Hej! Vi har också tänkt oss Higland cathedral som ingångsmarsch....tycker den är så fin och kanske det blir Amazing Grace som utgångsmarsch
  • fabbis63
    Gwennie skrev 2011-06-21 17:51:34 följande:
    Här blir det "Highland Cathedral" instrumentalt på piano som ingångslåt och U2:s "Beautiful day" a capella med ny text som utgångslåt.
    Hej! Den ska vi också ha på vårat bröllop som ingång och när vi går ut så blir det nog Amazing Grace
Svar på tråden Vilken in och utgångsmusik ska ni ha i kyrka?