• sandis1977

Vilken in och utgångsmusik ska ni ha i kyrka?

och hur framförs låten?
    Om en organist ska spela så måste man ordna fram noter själv, eller?

Jag vill gå in till "Annie´s song" och ut tillsammans skulle vi vilja ha "I was made for lovin you"
    Säkert inga jättevanliga val men jag hoppas verkligen kantorn(?) kan spela detta för oss.

• Svar på tråden Vilken in och utgångsmusik ska ni ha i kyrka?
  • Dolly P

Jag vill också ha I was made for loving you, när vi  går utSkrattande

• bruden

In har vi norsk brudmarsch och ut kör vi Mendelsohns Bröllopsmarsch
    All musik ska framföras av min arbetskollega som är musiklärare. Varför just norsk brudmarsch beror på att jag är född och uppvuxen i Norge så mer än hälften av alla deltagare kommer därifrån Sen är låten grymt vacker också  

• Pinkgrape

Vi har valt "I was made for loving you" som solosång i kyrkan, så vi kommer inte gå ut till den :P Vi har dock jättesvårt med valet av in- och utgångsmarsch. Inget duger åt min blivande :P

augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • Dolly P
    Pinkgrape skrev 2011-06-21 16:22:00 följande:
    Vi har valt "I was made for loving you" som solosång i kyrkan, så vi kommer inte gå ut till den :P Vi har dock jättesvårt med valet av in- och utgångsmarsch. Inget duger åt min blivande :P
    Jag får välja nästan vilka låtar jag vill. Sambon säger inte så mkt :D Men jag tycker det är skit svårt att hitta några bra låtar. Vi ska ha lite rock tema, så det ska ju vara lite rockigare låtar Skrattande Sen  måste man ju få ha dom för prällen ocksåFlört
  • Pinkgrape
    Dolly P skrev 2011-06-21 16:30:55 följande:
    Jag får välja nästan vilka låtar jag vill. Sambon säger inte så mkt :D Men jag tycker det är skit svårt att hitta några bra låtar. Vi ska ha lite rock tema, så det ska ju vara lite rockigare låtar Skrattande Sen  måste man ju få ha dom för prällen ocksåFlört
    Ja, vår präst hade inget emot vad vi än ville välja, utan det är mer om kantorn säger nej. Vi måste nog boka ett möte med honom/henne och se. Man kanske kan få lite tips då också :)

Jag vill gärna ha något glatt och sådär, men det är svårt att hitta. Det blir förmodligen "Änglagård" antingen in eller ut, men vad mer.. ingen aning.
  • Gottblåbär

Vi vill att vår solist sjunger när vi går in, då Halleljuha med den om skrivna svenska texten.
    ">

Ochs om utgång vill vi ha Pirates of Caribbien
    ">

Pratade på kantorn som lät som en riktig tråktant.. hon visste inte ens om hon ville lägga ner energi typ på att spela till när solisten sjunger..

Måste man gå in till orgel eller kan man typ koppla bort ogeln och spela vanligt piano istället? Just hallelujha låter inte jätte bra på orgel..

• blomman

Vi kör med Festmusk av Jerker Leijon, pampig och vacker på orgel som intåg. Uttåg ska Jämtlandssången spelas först i en variation på gitarr och sedan dundras på med orgel, alla sjunger när vi går ut! Men så bor ju vi i just Jämtland

• Nikkita

Jag vill ha "The rose" som ingångslåt, men vet inte vad vi ska ha då vi går ut...

• Gwennie

Här blir det "Highland Cathedral" instrumentalt på piano som ingångslåt och U2:s "Beautiful day" a capella med ny text som utgångslåt.

Svar på tråden Vilken in och utgångsmusik ska ni ha i kyrka?