• Svar på tråden Michael Abrahamsson förgyllde vår dag!!!
  • Sörön10
    Aniara4 skrev 2011-11-01 09:54:33 följande:
    Om du lovar att skriva på Bröllopstorget att jag var jättebra och sjöng rent hela tiden kostar det bara 10 000!
    Eftersom jag inte vill reta upp chieferna för mycket så kan jag inte starta en rek-tråd i nuläget, men hade det funnits en sandlåda hade jag banne mig gjort det!!
  • POCHP
    CarPer skrev 2011-10-31 22:00:32 följande:
    För det gaget kunde du säkert fått orginalet till covern och inte cover på covern

">

" target="_blank">

Jag har lyssnat på den också men vi sökte en manlig solist. Det är väl en smaksak men jag ville inte ha en kvinnlig solist. Jag föredrar mansröster. Vi var aldrig ute efter original utan valde att gå på känsla. OCh det fann vi. Till detta ska vi ha en musiker som stannar med oss hela dagen/kvällen.  Vet ej om hon tjejen erbjuder samma heldagskoncept som Michael. Men det kanske du vet, CarPer? Nästa gång ska jag rådfråga dig. Du verkar ha koll. Du kanske rent av kan tipsa mig om någon lämplig saxofonist som vi tänker komplettera med till DJ-musiken senare på kvällen?

• nobm

Vet att frågan har ställts förut, men var är svaret?

Alla dessa "vackra visor" som MA spelar passar väl mest i kyrkan....sen då?
    Jag har sett honom vid två tillfälle och är förvånad över uppståndelse runt honom och att han mer eller mindre konstant har sitt namn på 1:a sida  under "musikfliken" i detta forum. Förut var det diverse alias som såg till att det blev så (puffar, ställde korkade frågor i tråden osv.), men nu är det ganska kompakt kritik istället....är det så att all reklam är positiv när man ska skapa sig ett namn.
    Sen.....
    Han skriver på sin sida att han är en av Sveriges största festförmedlare och det är inte sant.
    Han skiver också att han har ett UNIKT och omtalat "Bröllop - Heldag" ....ja omtalat har det ju blivit här....unikt?!?!.....jag vet många fler än han som gör samma sak sedan många, många år tillbaka.
    Sen är det helt sant det som har sagts: Killen är trevlig och sjunger bra, men det känns lite.....

• MarkusOAnna

Är inte här inne så ofta längre då jag redan är gift (och tur är väl det så man slipper se alla barnsliga inlägg)

Vi hade Michael på vårt bröllop och han skötte sig bra! Stå på dig POCHP! och lycka till på den stora dagen :)

• Vi2alltid
    Aniara4 skrev 2011-11-01 09:54:33 följande:
    Om du lovar att skriva på Bröllopstorget att jag var jättebra och sjöng rent hela tiden kostar det bara 10 000!
  • Vi2alltid
    MarkusOAnna skrev 2011-11-01 13:22:55 följande:
    Är inte här inne så ofta längre då jag redan är gift (och tur är väl det så man slipper se alla barnsliga inlägg)

Vi hade Michael på vårt bröllop och han skötte sig bra! Stå på dig POCHP! och lycka till på den stora dagen :)

Nu är det ju ingen som påstår att Michael inte är bra, för det är han säkert! Och de som väljer honom får naturlligtvis göra det!

Det vi ställer oss frågande till är varför det tipsas om honom här på BT i tid och otid, i egna trådar, men sällan om någon annan musiker? Det är helt klart lite skumt och en smula oeriöst.

• Aniara4
    Vi2alltid skrev 2011-11-02 10:04:29 följande:

Nu är det ju ingen som påstår att Michael inte är bra, för det är han säkert! Och de som väljer honom får naturlligtvis göra det!

Det vi ställer oss frågande till är varför det tipsas om honom här på BT i tid och otid, i egna trådar, men sällan om någon annan musiker? Det är helt klart lite skumt och en smula oeriöst.

Exakt.
  • MarkusOAnna

Sen en sak  till som Anna reagerade på (min fru) vad dålig respekt många av er här inne verkar ha till yrket i fråga. Tänk om folk skulle börja skriva och ifrågasätta era löner och yrken?!?! och vad vet ni egentligen om att spela och underhålla en hel dag på ett bröllop? har ni gjort det själva? vet ni vad som krävs? hur många klarar av det egentligen?

När vi kikade på vår underhållning inför vårt bröllop så föll det alltid på något hos många entertainers och musiker. Vi tyckte Michael hade en helhet i det han presenterade för oss och ett grymt koncept. Vi tyckte även han såg stilig ut på bilderna på hans hemsida och det var viktigt för oss sen hade vi fått tips om Michael här på torget i tidningar och från bekanta.

Jag själv som haft Michael på mitt egna bröllop vet att han har ljud och ljus för flera hundra tusen kroner med sig ut när han spelar och även en medhjälpande musiker som säkert kostar pengar.

16 000 :- för en heldag stämmer inte heller. Vi betalade 12 000 :- för en heldag och är det dyrt för en heldag med resa och allting så är det väl upp till var och en, jag tycker inte det är dyrt. Min hantverkare här hemma kostar 600 :- i timmen och han tar ju till och med betalt när han inte är här.

// Mackan

• Aniara4

Ok, då förklarar vi en gång till då eftersom alla tydligen inte uppfattat vad kritiken går ut på.

Det handlar inte om huruvida MA är bra eller inte och inte ens om hur mycket han tar betalt.

Det handlar om att det med jämna mellanrum dyker upp inlägg  på BT som tokhyllar honom, och att det finns en del som verkar märkligt med dessa inlägg. T.ex. att de ofta skrivs av någon som skapat sitt konto fem minuter innan och som sedan aldrig återkommer.

Därför är det många som undrar om han a) erbjuder rabatt om man skriver positivt på BT, eller b) rentav skriver vissa inlägg själv, eller att en kompis gör det.

MarkusOAnna: Ni borde få ett ännu lägre pris eftersom ni t.o.m. berömmer hans utseende! Flört

• förlovadflicka

Vi är flera som skrivit i den här tråden som är i branschen (fast jag är ingen trubadur så jag är absolut inte en konkurrent!) men det hör inte hit, det vi "klagar" på är bara att det verkar förekomma smygreklam som är rentav löjligt uppenbar. Jag bryr mig inte så mycket egentligen, hade det varit smart smygreklam som man inte kommit på så hade han ju känts väldigt seriös, men när man måste ha folk att starta konton, skriva hur fantastisk han är och sedan aldrig synas igen så känns det bara oseriöst, oavsett hur bra han är.

Svar på tråden Michael Abrahamsson förgyllde vår dag!!!