• Svar på tråden Michael Abrahamsson förgyllde vår dag!!!
  • 1700tal
    Aniara4 skrev 2011-11-03 17:24:15 följande:
    Eeeeeeeeeeeeeeeeen gång till då!

Det handlar inte om priset, eller om huruvida han är bra eller inte.

Det handlar om smygreklamen. Vi är trötta på den.

Tack!

Tror vi kan sluta diskutera om huruvida han är bra eller inte. Det är inte det som det handlar om överhuvudtaget! Han är säkert skitbra, svindyr och värd varenda krona. Då har vi konstaterat det och ingen ifrågasätter det.

Kritiken handlar om den uppenbara reklam som dyker upp med jämna mellanrum med youtubevideos och gränslösa hyllningar när BTs regler är övertydliga vad gäller reklam! Hade det varit ett eller 2 av dessa hyllningsinlägg hade de säkert försvunnit i mängden utan att bli upptäckta. Men de tar aldrig slut och de sjunger ungefär samma visa vaaaaaarje gång....

• POCHP
    Aniara4 skrev 2011-11-03 17:24:15 följande:
    Eeeeeeeeeeeeeeeeen gång till då!

Det handlar inte om priset, eller om huruvida han är bra eller inte.

Det handlar om smygreklamen. Vi är trötta på den.

Hur orkar ni?

• Aniara4
    POCHP skrev 2011-11-03 17:53:48 följande:

Hur orkar ni?

Ja jag medger att det är jobbigt att behöva upprepa samma sak gång på gång för att vissa vägrar förstå. Men vem vet, en vacker dag kanske det går fram?
  • nobm
    MarkusOAnna skrev 2011-11-03 17:21:17 följande:
    Nej du behöver inte förfriska mitt minne trots att det är fest och afterwork här i London ikväll.

Det stämmer bra att både jag och Anna har rekommenderat Michael innan vi gifte oss. Kompisar till oss hade Michael inhyrd och det var bla den vägen vi fick nys om honom och hans heldagskoncept.

Gällande priset om jag betalar 10 eller 15 eller 20 tusen för underhållning på min bröllopsdag det har för mig ingen som helst betydelse. Jag betalar gärna för saker och tjänster om jag vet att det är bra grejer. I detta fallet Michael.

Tack för oss!  
    MarkusOAnna....JÖSSES!!!!
    Gällande priset om jag betalar 10 eller 15 eller 20 tusen för underhållning på min bröllopsdag det har för mig ingen som helst betydelse. Jag betalar gärna för saker och tjänster om jag vet att det är bra grejer. I detta fallet Michael.
    .
    Rik som ett troll och uta någon som helst problem?  ......du sitter här på BT och gör REKLAM?!?!?!?!?! ....eller har du trist?  ...eller bara dum?
  • POCHP

Jag menade såklart att det är väl ändå inte er uppgift att leka reklampoliser? tröttsamt!!!!

• Aniara4
    POCHP skrev 2011-11-03 18:14:13 följande:
    Jag menade såklart att det är väl ändå inte er uppgift att leka reklampoliser? tröttsamt!!!!
    Ja, lite. Fast ärligt talat har det börjat bli ganska roligt ju mer absurt det hela blir.
  • KhiraLii

Vi ser bara till så att andra brudar inte går på en nit genom att lite på falska recensioner. Oseriösa företagare vill man aldrig ha med att göra.

• Tusssi

Frågan är vilka som är oseriösa - upprymda blivande och gifta bröllopspar som vill dela med sig av sina tips eller konkurerande musiker?

• Aniara4

Och där kom Tusssi som väntat, du har tydligen inte läst hela tråden, så jag kör det igen. Varsågod!

Aniara4 skrev 2011-11-01 08:47:51 följande:
    Haha, där kom den igen också. Japp, alla som tycker det är skumt med alla dessa reklaminlägg är i själva verket konkurrerande musiker. De konkurrerande musikerna verkar dock ganska korkade, eftersom de lägger så mycket tid på att skapa användare som är aktiva och diskuterar allt mellan himmel och jord i andra trådar för att bygga förtroende, och sen ifrågasätter reklamkampanjerna för MA - men glömmer att tala om vilken musiker de rekommenderar istället!

Så ok, anlita gärna mig att sjunga på ert bröllop istället! Jag sjöng i kyrkokören när jag var ung, så jag är inte helt tondöv. Hypotyreosen har gjort min röst lite skrovlig ibland och eftersom jag inte övat så mycket de senaste 20 åren sjunger jag inte riktigt rent alla gånger, men å andra sidan behöver ni inte betala så mycket som 16 000, jag kan göra det för 14 000! Jag kan spela Für Elise på piano också, så det är ett riktigt kap!
  • Chicita
    Tusssi skrev 2011-11-03 19:32:43 följande:
    Frågan är vilka som är oseriösa - upprymda blivande och gifta bröllopspar som vill dela med sig av sina tips eller konkurerande musiker?
    Måste man vara en konkurrerande musiker om man inte gillar denna kille? Förvånad
    Eller rättare sagt om man inte gillar reklamen som känns lite överdriven och skum...

Jag kan inte ta en ton, kan knappt vissla på hunden utan att det blir falskt.
    Jag spelade blockflöjt i åk 3 tills jag upptäckte att jag är notblind och måste spela på gehör. Vilket inte funkade så bra när det blev lite mer avancerade låtar.

Men det är klart...
    Om nån vill hyra in mig till sitt bröllop för att underhålla så kan jag säga att jag är en jäkel på att ladda CD-skivor i spelaren Skrattande 

För mig spelar det ingen roll om han är världens bästa musiker.
    -Det är sättet som reklamen görs som gör att jag drar öronen åt mig.
    Bara att en kille beskrev Michael som "stilig" trots att han uppenbart gift sig med en tjej är en varningslampa för mig.
    Frågade runt bland arbetskamrater och maken, brorsan och lite andra killar. Och alla är överens. Möjligen skulle dom säga att "han har stil" om dom ska beskriva en kille som klär sig vårdat och tar hand om sig. Men dom skulle aldrig säga att han är stilig. 
    -Att det skapas konton som lovordar Michael och höjer honom till gudastatus. Och sen drar man härifrån.
    -Att alla motargument är "ni är dumma" eller "avundsjuka konkurrerande musiker"...
  • Silketuss

Jag tycker det är riktigt sliskigt med den här typen av reklamtrådar, känner rent avsmak för det som det försöker göras reklam för. Liksom Förlovad flicka reagerade jag starkt på den där hårprydnadssajten med de förfärligt fula och dyra hårsmyckena, men denna för den här musikern är lika gräslig. Den dyker ju upp hela tiden precis som fågeln som retar Kalle Anka på julaftonen?!?

Jag har aldrig hört karln, och jag vill aldrig göra det heller, känner jag. Jag får avsmak för honom, pga de osmakliga och billiga reklambombardenmangen här på BT! Så om det är så att ni verkligen gillar honom, sluta genast upp med att starta den här typen av trådar för jag tror inte att någon kommer vilja anlita honom om ni fortsätter, tyvärr. Eller är det ett smart drag av en konkurrent? Isf fungerar det äver förväntan...

Och om jag påstås också hör till skaran av konkurrerande musiker, så kan jag stoltsera med att jag kan spela "Fjäril´n vingad" på blockflöjt med ett och annat "feltramp" med fingrarna...så där lite charmigt. Jag har ju problem med mina leder, de värker och är stela. Dessutom kan jag spela elorgel, eller rättare sagt jag kunde för många år sedan. Även där stor risk för "feltram", förstås!

Jag kan sjunga! Men tyvärr inte längre hålla tonen efter en väldigt elak stämbandsinflamation i tonåren, och liksom Aniara4, har jag hypotyreos som gjort rösten aningen skrovlig. Men sjunga kan jag, absolut...sjöng i barn- och kyrkokör som yngre, och har sjungit för mina barn en hel del.  Så vad sägs om en trio med mig, Aniara4 och Chicita, till ett facilt pris som vi kommer överens om senare?? Jag tror att vi kommer göra succé! Kanske fler vill hänga på, rent av?? 

• Chicita
    Silketuss skrev 2011-11-03 21:50:36 följande:
    Jag kan sjunga! Men tyvärr inte längre hålla tonen efter en väldigt elak stämbandsinflamation i tonåren, och liksom Aniara4, har jag hypotyreos som gjort rösten aningen skrovlig. Men sjunga kan jag, absolut...sjöng i barn- och kyrkokör som yngre, och har sjungit för mina barn en hel del.  Så vad sägs om en trio med mig, Aniara4 och Chicita, till ett facilt pris som vi kommer överens om senare?? Jag tror att vi kommer göra succé! Kanske fler vill hänga på, rent av?? 
    Oh vilken bra idé till extraknäck...
    Jag kan skaka marackas i någotsånär takt i alla fall Skrattande 
    Det kommer bli succé Flört 
  • passionsblomman
    POCHP skrev 2011-11-03 18:14:13 följande:
    Jo. Det är precis det som är hela tänket och BT´s upplägg när det gäller precis vad som helst som går över forumreglernas gränser: upptäck, reagera, anmäl är det man från redaktionens sida alltid säger. De sitter inte och synar forumstrådarna själva. De lägger hela den uppgiften helt på de medlemmar som vistas i forumet. Alltså ommer det i högsta grad an på enskild medlem att reager på saker som inte verkar sanna, håller sig till givna regler, eller ibland tom är olagliga.
    Så, jag är med och leker reklampolis ganska ofta faktiskt. It´s a dirty job, but someone´s got to do it...Cool

Tröttsamt? Tackar som bryr dig, men det går rätt bra.
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Aniara4
    Silketuss skrev 2011-11-03 21:50:36 följande:
    Så vad sägs om en trio med mig, Aniara4 och Chicita, till ett facilt pris som vi kommer överens om senare?? Jag tror att vi kommer göra succé! Kanske fler vill hänga på, rent av?? 
    Jaaaaa! Bästa idén idag! Vi hittar på ett bra namn på bandet, och sen kan vi bomba forumet med tips om detta fantastiska band, och ingen kommer att fatta att det är oss själva vi gör reklam för eftersom vi är gamla välkända nick som inte registrerade oss fem minuter innan.  Vi kan göra hur mycket bizniz som helst!
  • Sörön10
    Aniara4 skrev 2011-11-03 22:07:19 följande:
    Jaaaaa! Bästa idén idag! Vi hittar på ett bra namn på bandet, och sen kan vi bomba forumet med tips om detta fantastiska band, och ingen kommer att fatta att det är oss själva vi gör reklam för eftersom vi är gamla välkända nick som inte registrerade oss fem minuter innan.  Vi kan göra hur mycket bizniz som helst!
    kan inte jag också få vara med?? BT-Bitches kanske??
  • Dejli
    Aniara4 skrev 2011-11-03 22:07:19 följande:
    Jag är också med. Jag är erfaren inom läskflaskeblås (glas, ej PET). Helst ska de vara fyllda med hemgjord hallonsaft för bästa ljud, men annan vätska fungerar också. Annars kan jag extraknäcka som triangelplingare.

Allvarligt talat. För mig blev det humor när jag och några andra för ett antal veckor sedan blev anklagade för att vara en och samma konkurrent "till 100%", som sedan visade sig vara skulptör eller något liknande. Verkligen ambitiöst måste jag säga, att delta i ett stort antal diskussioner under flera års tid bara för att få nöjet att klanka ner på en "konkurrent" som inte ens var en konkurrent ("nej, ingen sångare i kyrkan, jag tar en skulptör istället"). Jag jobbar f ö med ekonomi och IT sedan ett antal år, och har inte satt min fot inom musikbranchen förutom ett år i mellanstadiet när jag motvilligt lät mig köras på flöjtträning en gång i veckan.

Ett ord som ofta förekommer när man hör talas om denna man är hans fantastiska "heldagskoncept". Är det ett ord som ofta förekommer i dagligt tal annars? Och är det endast för detta, ganska dyra "heldagskoncept" som folk anlitar honom? Men det är väl det erbjudandet som är mest lukrativt för honom, och därför är det det han vill att folk gör reklam för...
Svar på tråden Michael Abrahamsson förgyllde vår dag!!!