• Svar på tråden Michael Abrahamsson förgyllde vår dag!!!
  • Aniara4
    Trivia skrev 2011-11-02 12:44:33 följande:
    Vem har sågat MA?
    Precis, ingen har sågat hans musik, han är säkert jätteduktig, men all smygreklam gör ju att man blir less innan man ens har hört honom.
  • förlovadflicka

Sticka ut? På de inspelningar jag hört sticker han då inte ut, känner många som är bra mycket bättre om jag ska gå efter det jag hört, det är knappast så att folk klagar för att de är bittra för att de inte haft honom. Har man gift sig och inte varit med på bröllopstorget tidigare så tror jag knappast att man skaffar sig ett konto här för att bara tipsa andra om en enda grej, i så fall borde man väl se de människorna i andra trådar också. För på alla de bröllopen måste ju något mer än han varit bra. Eller?

• passionsblomman
    MarkusOAnna skrev 2011-11-02 12:43:24 följande:
    Men klart i Sverige får väl ingen sticka ut eller vara bra på någonting då ska den personen sågas pga missnöje och avund.

Ibland är man glad att man inte bor i Sverige!
    Nu är det faktiskt dags att du öppnar korpgluggarna och läser vad kritikerna egentligen säger! Det är otroligt tröttsamt att du-med flera, faktiskt uppriktigt verkar tycka SYND om både MA och dig själv, för att folk ifrågasätter hur det kan komma sig att en enda musiker lyckas lusa ner själva forumsrummet på BT med tråd efter tråd.

Hur är det synd om MA?

Jag tror inte ett smack på dina tips, eftersom det framgår rätt tydligt att du har en privat relation till honom. Alltså är tipsen inte oberoende.
    Om mannen i fråga är duktig eller inte, blir sekundärt för mig, då det istället bara blir ett irritationsmoment att forumet inte hålls rent från uppenbar reklam. Reklam får man göra. Den ska man som företagare betala för. Där kan man säga att man är bäst, mest unik, och det självklara valet för hugade kunder-precis som man ska i reklamsammanhang.

Äkta lovord och sponana tips på eget intiativ från folk som aktivt är medlemmar i forumet, brukar uppskattas och eterfrågas här. De här tipsen lyckas inte smälta in som sådana. 

DET är det som sticker ut i sammanhanget.

Det hade kunnat handla-och handlar ibland om andra yrkeskategorier. Som ett företag som säljer hårsmycket tex. Samma skit.  
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Chicita

Något jag reagerade på nu var att en kille berömmer en annan killes utseende.
    Hur ofta händer det?
    Jag hade inte tänkt på det om det var Anna-delen av MarcusOAnna som hade skrivit det, men nu var det ju Marcus...
    Det är såna småsaker som gör att jag inte tycker att det känns äkta.
    Och för den delen så skulle inte utseendet spela nån roll för mig om jag skulle boka en musiker. Ok jag skulle inte boka nån som på sina bilder ser ut som en uteliggare. Men så länge dom är hela och rena...

Oavsett om det är 12 eller 16000:- och han har med eget ljus och ljud så tycker jag att det låter lite mycket.
    Vi hade ett tvåmansband som spelade medeltidsmusik i 7 timmar, 4 proffessionella gycklare (som i och för sig gav oss lite rabatt då dom kunde använda oss som genrep för en större show) som underhöll under hela middagen och sen körde närmare 30 minuters eldshow med pyroteknik mm.  (med egen ljudanläggning för bakgrundsmusiken, alltså inte nån kassettbandspelare - en proffessionell PA-anläggning). Dessa 4 gycklare fick också övernattning på hotell eftersom dom kom så tidigt och inte kunde åka från festen förrän bra sent.

Tillsammans för 8 personer (två grupper med olika underhållare alltså) så betalade vi sammanlagt ca 13000:-
    Då har jag räknat in milersättning och hotellövernattning i detta.
    Men sen ska jag i och för sig säga att jag inte vet om musikerna lever på detta eller gör det vid sidan av, Så dom var rätt billiga även om dom var grymt duktiga.
    Kvitton fick jag i alla fall, så det var inte svartjobb om nån nu tror så Flört 

Makens kusin med fru hyrde in ett halv-känt coverband för att underhålla under middag och fest. Dom spelade i 8 timmar för 20000:-
    Eget ljud och ljus. Milersättning och övernattning för bandet ingick. 6 personer var dom i bandet...
    Det jag menar är att det känns mycket för en person. För ett band - ja...
    Men det är ju inte meningen att man ska betala hans utrustning. Utrustningen behöver han för att utföra sitt jobb. Men det ska inte kosta inhyraren något... 

• NoCh

Hej alla

Jag vill klargöra några saker en gång för alla, :

Rabatt??  Jag har inte fått ngn som helst rabatt eller gentjänst för berömmet. Är det så svårt att tro att man vill dela med sig av sitt glädjerus efter sitt bröllop och berömma de som varit med och skapat dagen??
    Reklam? Jag hittade M.A. via en liknande tråd här på BT och är själv glad för detta iom att det är en djungel och när man planerar bröllop vill man gärna ha ett beprövat koncept, så jag vill göra er samma tjänst som ngn gjorde mig
     "Varför starta en tråd och försvinna"??  Jag gifte mig 6/8, jag gick in 2 dgr efter här och delade med mig av mitt beröm, sen har jag inte haft så mkt mer här att göra iom att jag inte planerar att gifta mig igen och det är hela syftet med detta forum

Jag är väldigt förvånad över hur mkt ståhej det blivit kring detta och tycker allvarligt talat att det är lite larvigt.
    Vill ni inte anlita honom så gör inte det och läsa inte dessa trådar, för då är väl syftet ändå urvattnat - om man är ute efter tips och sen klagar och misstänkliggör alla dessa

Om ni däremot vill ha bra tips på bra musiker (som är lite tanken bakom detta) så skulle jag iaf inte utesluta M.A. - ialla fall inte bara för att ngn annan tyckte att han var bra!

Tack för mig, Hej!
  • Aniara4
    NoCh skrev 2011-11-02 19:21:37 följande:
      "Varför starta en tråd och försvinna"??  Jag gifte mig 6/8, jag gick in 2 dgr efter här och delade med mig av mitt beröm, sen har jag inte haft så mkt mer här att göra iom att jag inte planerar att gifta mig igen och det är hela syftet med detta forum

Jag är väldigt förvånad över hur mkt ståhej det blivit kring detta och tycker allvarligt talat att det är lite larvigt.
    Vill ni inte anlita honom så gör inte det och läsa inte dessa trådar, för då är väl syftet ändå urvattnat - om man är ute efter tips och sen klagar och misstänkliggör alla dessa
    Om du hade varit den första eller den enda som gick in bara för att rekommendera honom hade inget reagerat. Men det kommer väldigt många trådar just om honom och mig veterligt inga om andra musiker. Det är svårt att tro att alla andra musiker är så dåliga att ingen känner sig manad att rekommendera dem på samma sätt.
  • NoCh
    Aniara4 skrev 2011-11-02 19:27:24 följande:
    Om du hade varit den första eller den enda som gick in bara för att rekommendera honom hade inget reagerat. Men det kommer väldigt många trådar just om honom och mig veterligt inga om andra musiker. Det är svårt att tro att alla andra musiker är så dåliga att ingen känner sig manad att rekommendera dem på samma sätt.
    det har jag ju ingen aning om varför iom att jag gift mig en gång och bara hade en musiker, så jag hade bara honom att berömma.

Då är det väl ändå de andra det är fel på - de som inte visar sin uppskattning
  • CarPer

MarkusOAnna
    Kan du förklara varör du vid ett flertal tillfälle reomenderade MA på ett väldigt militant sätt redan innan du haft ditt bröllop? ....det var något om en polare som sagt osv. osv.  ....jag kan hjälpa dig att hitta trådarna om minnet sviker.
    Fullt medveten om att även jag rekomenderat åtminstonde 3 band/musik här.för att ge allternativ till dumheterna på BT.
    Hur man än vrider och vänder på det så tar MA ca. 1300:-/h och jag vet att man hittar minst lika bra allternativ för 500-700:-/h ....för den slanten kan man tom. få live hela kvällen om man vill.

• MarkusOAnna
    CarPer skrev 2011-11-03 00:33:59 följande:
    MarkusOAnna
    Kan du förklara varör du vid ett flertal tillfälle reomenderade MA på ett väldigt militant sätt redan innan du haft ditt bröllop? ....det var något om en polare som sagt osv. osv.  ....jag kan hjälpa dig att hitta trådarna om minnet sviker.
    Fullt medveten om att även jag rekomenderat åtminstonde 3 band/musik här.för att ge allternativ till dumheterna på BT.
    Hur man än vrider och vänder på det så tar MA ca. 1300:-/h och jag vet att man hittar minst lika bra allternativ för 500-700:-/h ....för den slanten kan man tom. få live hela kvällen om man vill.
    Nej du behöver inte förfriska mitt minne trots att det är fest och afterwork här i London ikväll.

Det stämmer bra att både jag och Anna har rekommenderat Michael innan vi gifte oss. Kompisar till oss hade Michael inhyrd och det var bla den vägen vi fick nys om honom och hans heldagskoncept.

Gällande priset om jag betalar 10 eller 15 eller 20 tusen för underhållning på min bröllopsdag det har för mig ingen som helst betydelse. Jag betalar gärna för saker och tjänster om jag vet att det är bra grejer. I detta fallet Michael.

Tack för oss!  
  • Aniara4

Eeeeeeeeeeeeeeeeen gång till då!

Det handlar inte om priset, eller om huruvida han är bra eller inte.

Det handlar om smygreklamen. Vi är trötta på den.

Svar på tråden Michael Abrahamsson förgyllde vår dag!!!