• Svar på tråden Michael Abrahamsson förgyllde vår dag!!!
  • gbg2012
    MarkusOAnna skrev 2011-11-02 11:23:43 följande:
    Sen en sak  till som Anna reagerade på (min fru) vad dålig respekt många av er här inne verkar ha till yrket i fråga. Tänk om folk skulle börja skriva och ifrågasätta era löner och yrken?!?! och vad vet ni egentligen om att spela och underhålla en hel dag på ett bröllop? har ni gjort det själva? vet ni vad som krävs? hur många klarar av det egentligen?

När vi kikade på vår underhållning inför vårt bröllop så föll det alltid på något hos många entertainers och musiker. Vi tyckte Michael hade en helhet i det han presenterade för oss och ett grymt koncept. Vi tyckte även han såg stilig ut på bilderna på hans hemsida och det var viktigt för oss sen hade vi fått tips om Michael här på torget i tidningar och från bekanta.

Jag själv som haft Michael på mitt egna bröllop vet att han har ljud och ljus för flera hundra tusen kroner med sig ut när han spelar och även en medhjälpande musiker som säkert kostar pengar.

16 000 :- för en heldag stämmer inte heller. Vi betalade 12 000 :- för en heldag och är det dyrt för en heldag med resa och allting så är det väl upp till var och en, jag tycker inte det är dyrt. Min hantverkare här hemma kostar 600 :- i timmen och han tar ju till och med betalt när han inte är här.

// Mackan
    16 000 stämmer det skickade han till mig i mailet när jag ville ha prisuppgift!! Du kan gärna få se mailet om du inte tror mig??  Detta gör det ju hela ännu mera oseriöst att han tar olika pris för heldag. Sen kan det ju vara så att han höjt för vi ska gifta oss 2012 då detta var priset för det året. Så vadå stämmer inte? 
  • gbg2012

Från bifogat mail prisuppgift: Heldag (Paketpris) Inkl. ljud & ljus. Nr 1, 2, 3 & 4 ingår i Spelning Heldag. Pris: 16 250 Kr På plats från ca 12:00 – 02:00 (efter 02:00 1500 kr för påbörjad timme) (milersättning & logi kan tillkomma

Han skrev att han kunde kanske tänka sig att göra något med priset. Men inte hur mycket, vi tyckte inte det var värt det och som sagt han kunde inte vår musiksmak.  

• Aniara4
    gbg2012 skrev 2011-11-02 12:30:00 följande:
    Han skrev att han kunde kanske tänka sig att göra något med priset.
    Intressant!
  • MarkusOAnna

Jag känner honom personligen, ganska bra numera och mig har han aldrig erbjudit någon rabatt eller liknande för att jag ska skriva bra om honom här det gör jag för jag vill det.

Tycker det är så lågt att hela tiden gnälla. Hela denna tråden är ju gnäll rakt igenom från sånna som dig som redan är gifta och dessutom inte haft honom själv. 

Det kanske bara är så enkelt att han är väldigt duktig på det han gör och när ett bröllop är över så går vissa par in och hyllar honom till hans fördel för han har varit med och gjort deras dag.

Vad är det som stör dig så mycket om han nu får så mycket beröm?

Om jag byggt ett hus (om vi leker med tanken) och någon hantverkare eller liknande person gjort något superjobb för mig så klart att jag sprider det vidare det är ju så det funkar. Och det är ju därför sånna här forum finns.

Och en sak till om han nu skulle erbjuda rabatt för att peaple skulle skriva gott om han är (vad gör det) det är väl ändå upp till kunderna/bröllopsparen själva att välja sin underhållning.

Simma lugnt // Mackan

• gbg2012

Nu har vi iaf bokat ett annat liveband som ska spela vid valsen tills det stänger kl 02:00. Så ungefär 4-5 timmar.  Detta kostar 6500 kr med utrsutning, inte heller billigt men vi ville ha liveband på festen istället för dj och solist till kyrkan ska ev vara min moster då jag utan att veta detta visade sig att hon är jätteduktig och sjunger i kör. =)

• Aniara4
    MarkusOAnna skrev 2011-11-02 12:35:11 följande:
    Det som stör mig och uppenbarligen många andra som varit här en längre tid är som sagt att det verkar lite underligt med alla dessa hyllningar från nick som aldrig skriver nåt annat än just det inlägget.
  • MarkusOAnna

Men klart i Sverige får väl ingen sticka ut eller vara bra på någonting då ska den personen sågas pga missnöje och avund.

Ibland är man glad att man inte bor i Sverige!

• Vi2alltid
    MarkusOAnna skrev 2011-11-02 12:35:11 följande:
    Jag känner honom personligen, ganska bra numera och mig har han aldrig erbjudit någon rabatt eller liknande för att jag ska skriva bra om honom här det gör jag för jag vill det.

Tycker det är så lågt att hela tiden gnälla. Hela denna tråden är ju gnäll rakt igenom från sånna som dig som redan är gifta och dessutom inte haft honom själv.

Det kanske bara är så enkelt att han är väldigt duktig på det han gör och när ett bröllop är över så går vissa par in och hyllar honom till hans fördel för han har varit med och gjort deras dag.

Om jag byggt ett hus (om vi leker med tanken) och någon hantverkare eller liknande person gjort något superjobb för mig så klart att jag sprider det vidare det är ju så det funkar. Och det är ju därför sånna här forum finns.

Och en sak till om han nu skulle erbjuda rabatt för att peaple skulle skriva gott om han är (vad gör det) det är väl ändå upp till kunderna/bröllopsparen själva att välja sin underhållning.

Simma lugnt // Mackan

Som vi har påpekat flera gånger: Berömmen skulle inte vara konstig om någon tex skulle öppna en tråd och be om tips på bra trubadurer. Det som är konstigt är att folk startar nya trådar enbart för att hylla honom och på så sätt göra reklam, vilket i sig egentligen inte är tillåtet. Sedan försvinner dessa personer, vilket tyder på att de bara har registrerat sig för att göra reklam för honom. Och detta sker i stort sett inte med någon annan artist. Jag har aldrig hört talas om denna person utanför BT, så om han nu är så bra som alla påstår, varför gör man inte reklam för honom på fler ställen?

Och ja, jag tycker faktiskt att det är oseriöst att erbjuda rabatt om man skriver gott om honom.

• Aniara4
    MarkusOAnna skrev 2011-11-02 12:43:24 följande:
    Men klart i Sverige får väl ingen sticka ut eller vara bra på någonting då ska den personen sågas pga missnöje och avund.

Ibland är man glad att man inte bor i Sverige!
    Igen.  Det handlar om att vi som hängt här ett längre tag är trötta på smygreklamen.

Jag har inget emot folk som sticker ut, bara de inte sticker ut genom att verka mindre hederliga än andra.
Svar på tråden Michael Abrahamsson förgyllde vår dag!!!