Visa era bröllopstårtor! :)
Är lite nyfiken på vad alla ni gifta har haft för tårta. Lägg gärna in en bild och skriv vad det var för smak så jag får dreggla lite ;)
Vår var en moussetårta med smak av vit choklad och passionsfrukt.
Är lite nyfiken på vad alla ni gifta har haft för tårta. Lägg gärna in en bild och skriv vad det var för smak så jag får dreggla lite ;)
Vår var en moussetårta med smak av vit choklad och passionsfrukt.
Har en liten fråga. Eller snarare så skulle jag vilja ha förslag på vad man kan ha för smak på tårtbotten och vad man kan ha för smak på fyllningen mellan varje botten lager.
Vi älskar prisesstårta men den behöver inte vara den traditionella prinsesstårtan, men däremot ska vi ha marsipan som lock. Eller ja traditionell prinsesstårta verkar ju se olika ut för olika personer har jag märkt. Har en kompis som köpte prinsesstårta från icamaxi och det var nästan bara en massa grädde i lagrena mellan sockerkakan. För min del brukar det vara hallonsylt i ena lagret.
Ni som jobbar med sånt här, hur brukar era prinsesstårtor vara??
Som sagt vi kan tänka oss andra smaker, huvudsaken är att det är gott och det ska gå att ha marsipanlock, vill inte ha sugarpaste för det tycker jag är jätte..... Eller jag ska uttrycka mig så här, jag tycker inte alls om det, inte blivande maken heller.
Tror jag får ta och provbaka lite då jag fått bra förslag av både Emma84 och Chicita. =)
Emma84: Jag har alltid trott tvärtom, att det är operatårtan som har hallonsylt! Den brukar ju ha rosa lock... Måste undersökas!
Vi kommer har rabarbermousse i våran tårta, Vi var och provade hos våran kompis som ska göra de.. det var himlesktgott.. Det var verkligen en sommarkännsla som kom när man stoppade skeden i munnen. går väldigt snabbt att göra själva moussen.
http://www.recept.nu/1.257788/recept.nu_redaktionen/efterratter_godis/frukt_bar/rabarbermousse
Som Emma84 sa så är det nog olika på olika ställen, jag har ätit prinsesstårtor och operatårtor som varit väldigt lika under marspanen men har även ätit dem med lite olika samsammansättningar också.
Nu kommer jag inte ihåg vad den heter med gul marsipan och pudrad kakao på heter, har för mig att den också har något kungligt namn. =) Den är också väldigt god. Iallafall från det stället som jag har brukat köpt ifrån.
Men Emma84 det är ju som du säger att det är olika på olika ställen, den jag åt från icamaxi i Västervik tyckte jag inte alls om, typ bara grädde. Men från icamaxi i Västerås har jag träffat på goda prinsesstårtor.
Antar att det beror helt på vem som bakar tårtan.