• Jag han

Visa era bröllopstårtor! :)

Är lite nyfiken på vad alla ni gifta har haft för tårta. Lägg gärna in en bild och skriv vad det var för smak så jag får dreggla lite ;)

Vår var en moussetårta med smak av vit choklad och passionsfrukt.

• Svar på tråden Visa era bröllopstårtor! :)
  • Chicita
    Jane skrev 2012-03-27 13:32:01 följande:
    oj jag tänkte precis lägga in en bild och ville ha lite tips av er......finns det en annan tråd för sånt som någon kan tipsa om?
    Hittar massor med tårttrådar från speciella bagerier "gör XXX bra tårtor" osv. Eller "tårtor i göteborg" *typ*

Annars...
    För er som vill baka själva:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-15/m4145689.html

Tips och idéer för tårtor. Även för de som vill baka själva:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-15/m4112317.html 

Sen börjar trådarna bli rätt gamla. Eller så ligger dom under fel kategori och därför hittar jag dom inte... 
  • Jane
    Chicita skrev 2012-03-27 13:47:11 följande:
    Hittar massor med tårttrådar från speciella bagerier "gör XXX bra tårtor" osv. Eller "tårtor i göteborg" *typ*

Annars...
    För er som vill baka själva:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-15/m4145689.htm...

Tips och idéer för tårtor. Även för de som vill baka själva:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-15/m4112317.htm... 

Sen börjar trådarna bli rätt gamla. Eller så ligger dom under fel kategori och därför hittar jag dom inte... 
    Tack!
  • 070831

tips: ni som bor nära malmö har en bra person som gör så fina tårtor
    cake me happy

• sollan

Denna tårta serverade vi igår på vårt bröllop :)

Ljusa bottnar med passionfruktsmousse & chokladtryffel.

Mycket uppskattad och underbart god med det lite sura som bröt av fint mot det söta och chokladen.

Alldeles perfekt!

Äntligen Fru Olsson <3
  • malin martin

chokladbotten, hallonmousse, blåbärsmousse är det i denna som vi hade på vårat bröllop 25/2
  • Emma84
    malin martin skrev 2012-04-17 21:21:40 följande:

chokladbotten, hallonmousse, blåbärsmousse är det i denna som vi hade på vårat bröllop 25/2
    Åh, älskar hjärtanen på toppen!
    Sådan liknande tårta ska vi oxå ha! Hur gjorde ni med silver"banden"? Är det riktiga sidenband eller gjorda i sockerpasta eller vad?
    Jättefin verkligen!!
  • Wintercandles

Vår tårta som vi hade den 14/1. Passions- & mangomousse på sockerkaksbotten.
  • gbg2012

Vi har beställt denna tårta:

• gbg2012

Innehåll: marsipan, grädde blandat med hallon, hallonbitar, sockerkaksbotten och vaniljcreme. 

• malin martin
    Emma84 skrev 2012-04-18 22:06:12 följande:
    Åh, älskar hjärtanen på toppen!
    Sådan liknande tårta ska vi oxå ha! Hur gjorde ni med silver"banden"? Är det riktiga sidenband eller gjorda i sockerpasta eller vad?
    Jättefin verkligen!!
    Tack 
    jag blev tipsad här inne om att titta på kakburken.se och där hittade jag hjärtana på toppen. Banden är riktiga sidenband som är ditsatta efter tårtan va helt klar. Men självklart går det att göra något med sockerpasta också.  
Svar på tråden Visa era bröllopstårtor! :)