• Fröken Emma

Höll din budget?!

Vi har gjorten budget på 75 000:- 65 gäster buffe
    klänning 5000, ringar 5 000
    frisör o florist i släkten
    fotograf 3 000
    skor, dekorationer mm

Hela tiden kommer jag på nya saker jag vill ha, bordsdekorationer, stolsöverdrag. material till lekar, lådor till toaletterna med bra att ha saker till gästerna
    Små presenter på rumet när dom chekar in. såpbubblor, m mm

Gästerna står för egen resa och övernattning.

Men det känns som om jag har glömt nått viktigt. Men vad?

Så snälla hjälp mig o berätta vad ni missade!
    ELLER vad som gjorde att ni "fick pengar över".

• Svar på tråden Höll din budget?!
  • marimekko86

Tänkte att 70-80 000 skulle räcka...MEN vi har knatat över 100 000 spänn. Dock inget som vi märkt av. Tydligen så köper jag automatiskt inga grejjer till mig själv som inte har med bröllopet att göra och sparar mycket mer än vad jag tänker på att jag gör.!

För väldigt mycket av bröllopsgrejjerna (dekorationer, mindre saker mm) har jag köpt med pengarna på kortet mitt, alltså inte nallat ut bröllopskassan. Sambon likaså.!

• förlovadflicka
    marimekko86 skrev 2011-09-04 18:33:45 följande:
    Tänkte att 70-80 000 skulle räcka...MEN vi har knatat över 100 000 spänn. Dock inget som vi märkt av. Tydligen så köper jag automatiskt inga grejjer till mig själv som inte har med bröllopet att göra och sparar mycket mer än vad jag tänker på att jag gör.!

För väldigt mycket av bröllopsgrejjerna (dekorationer, mindre saker mm) har jag köpt med pengarna på kortet mitt, alltså inte nallat ut bröllopskassan. Sambon likaså.!
    Det är sant, jag shoppar typ aldrig något som inte är bröllopsrelaterat! :)
  • cc2011

Vi hade ingen budget men jag måste säga att jag trodde att det skulle bli billigare än var det blev. Slutsumman blev 90000 kr för 35 Pers men då fick det riktigt fint. Bröllopsresan är inte inräknad.

• Fröken Emma

Ja ringarna är inte i guld, troligen volfram.
    Klänning kommer jag antinge beställa från kina eller köpa en på rean nu.

Resa blir en weekend i prag eller liknande, för vi åker tre veckor till mexico innan bröllopet. Som tur är ingen av dom med i budgeten då den ena går på över 50 000:-

Det jag är mest orolig över är maten. .... Väntar pris på det i veckan.

• Nudax
    augusti2012 skrev 2011-09-04 17:42:51 följande:
    Nudax: kul att läsa om nån som har likadant som oss. Tänkte skriva till dig. Men hade inte behörighet. Vore kul och komma i kontakt med dig. 
    mvh anna 
    Konsigt... har fått gå in och ändra det där flera gånger =S Kommer du in nu? =)
  • Fästis

Första budgeten låg på 45 000, nu ungefär två månader sernasre har vi gjort en ny överslagsräkning med mer detaljerade priser och har redan passerat 55 000... 

Jag blir knäpp på alla småsaker, som typ blommor på borden, placeringskort och fruktfat framåt kvällen som tickar på!

• Fröken Emma
    Fästis skrev 2011-09-07 16:01:48 följande:
    Första budgeten låg på 45 000, nu ungefär två månader sernasre har vi gjort en ny överslagsräkning med mer detaljerade priser och har redan passerat 55 000...

Jag blir knäpp på alla småsaker, som typ blommor på borden, placeringskort och fruktfat framåt kvällen som tickar på!
    Fruktfat lät lite överkurs.
    Jag har bestämt mig att ta bort godisbuffen. Komer finnas chips o annat. Godisskål till barnen.

Vi kommer ha ostbricka som efterätt o sedan tårtan
    grillad korv o hamburgare som vickning.
  • lii1

Oj vilka kosnader ni har lagt på era bröllop,jag räknade bara lute smått på va mitt skulle ev kunna kosta,då var de inte ens hälften av de ni skriver,jag räknade ut lite snabbt vad man kunde lägga alltså som lägsta belopp då fick ja till 14000 kr bara jag är visserligen utbildad damskäddare så klänningen kommer inte kosta mej mycket alls,men just nu går ja inte i dom tankarna då ja igår var o hjälpte till me just klänningen. Men hade då endast fått 7dagar på mej att fixa klänningen då de var svårt för brudparet att hitta något som passade just i storleken.

• SaJo1981

vi hade en budget på 40.000 vilken vi faktiskt höll! (utan bröllopsresa som mannens mamma o pappa istället bjöd oss på)
    Hade drygt 70pers så det går att fixa det mesta för en billigare penning!

Förslag är att leta på internet efter allt! hittade tillexempel en make up artist som var ganska nyutbildad som bara tog 500spänn för min make, plus 150kr per tärna! provsminkades först också för att se att det blev bra, men det var toppen!

Kolla i er vänskapskrets efter folk som kan det ena eller det andra: min pappa hade en jobbarkompis som gjorde tårtor till exempel så det fixades mycket billigare, min ena tärna och bästa vän är utbildad florist, min mans mamma har restaurang så all mat kom där ifrån, mamma kände en busschaufför på orten av bröllopet som ordnade skjuts till och från festlokalen för våra gäster (gifte oss inte på hemorten)
    Ha festen i en bygdegård kan man spara mycket pengar på (att komma ut från stan en bit) vår lokal kostade 800kr och då fick vi nyckeln på fredagen och lämnade tilbaka på söndagen, han som höll i bygdegården var veteranbilsfantast så där hade vi vårt färdmedel med..... 

• wiii

Hade en budget på 30 000 och hamnade slutligen på ca 32 000 så det gick inte såå mycket över. Hade 55 gäster :)

Svar på tråden Höll din budget?!