• Sara1291

Vi med budget på under 40 000. Hur gör man? tips idéer bilder :-)

Hejsan alla bröllopsgalna planerare Den här tråden har jag tänkt mig ska vara avsedd för att skriva hur vi som inte äger en förmögenhet finansierar våra bröllop. Tankar, tips och idéer på mest ekonomiska möjligheter o lösningar är jättevälkommet Jag själv är 20 år och student på heltid, försöker extrajobba när ngt dyker upp. Min blivande jobbar heltid men har tyvärr ingen mångmiljonärs lön (än ;-p) Så vi sparar så gott vi kan för att totalt lägga ca 30 till 35 000 kr på vårt bröllop allt som allt. Ni som har erfarenhet av låg budget bröllop får gärna dela med sig av tips upplevelser osv. Min tanke är att göra så mkt som möjligt själv. Om ni har bilder på kreativa ideer får ni hemskt gärna lägga upp. Låt oss hjälpas åt för att göra vår stora dag så underbar som möjligt utan att behöva spendera stora summor

• Svar på tråden Vi med budget på under 40 000. Hur gör man? tips idéer bilder :-)
  • Krila
    Krila skrev 2012-03-12 11:50:16 följande:
    Du kanske redan svarat på frågan, men orkar inte leta=P Vart beställde du denna??? Jag vill åxå ha en ring med namn på utsidan, och samtidigt vill jag ha med bling=P Å de jag hittat som har båda kostar SJUKT mycket pengar. Den här va superfin!
    Sorry, har redan hittat ditt svar=)
  • CorneliaApplehoff

Hej alla!

Vill tacka för den exelenta tråd och den har hjälpt i mycket.
    Gifte mig i lördags och räknade på vår totala summa inför bröllopet.

Den hamnade på ganska precis 18000 faktiskt och då är allt betalt av oss utom klänningen som jag fick av min styvfar (tradition i USA är ofta att brudens far betalar så ..)

Vi fick det precis som vi ville ha det och alla var extremt nöjda.

Gjorde allt själv och det blev verkligen kanon!

Hoppas era bröllop blir lika fantastiska.

• drömmer
    CorneliaApplehoff skrev 2012-03-12 19:51:44 följande:
    Hej alla!

Den hamnade på ganska precis 18000 faktiskt och då är allt betalt av oss utom klänningen som jag fick av min styvfar (tradition i USA är ofta att brudens far betalar så ..)

Grattis till giftermålet och vad härligt att allt blev så lyckat!!

Har du inga bilder från er fina dag?

• CorneliaApplehoff
    drömmer skrev 2012-03-12 20:02:15 följande:

Grattis till giftermålet och vad härligt att allt blev så lyckat!!

Har du inga bilder från er fina dag?

Det verkar inte ge misg se helt... Står bara Upload failed..
  • Just Me
    CorneliaApplehoff skrev 2012-03-12 19:51:44 följande:
    Hej alla!

Vad roligt att höra...och Grattis!  

Får man vara nyfiken? Hur många gäster hade ni? Vad gjorde ni själva? Har du några bra tips och ge oss som fortfarande irrar runt i bröllopsdjungeln?  
  • drömmer
    CorneliaApplehoff skrev 2012-03-12 20:53:52 följande:
    Det verkar inte ge misg se helt... Står bara Upload failed..
    Kan det vara så att bilderna är förstora? Testa att spara om dom i typ paint så blir de automatiskt förminskade...
  • 120509

Det finns en hel rörelse numera, att man inte ska "slösa" så mycket på brölloppen, utan kan ha minst lika romantiskt och äkta ändå. Visserligen kanske man har drömt om den stora "Hollywoodfesten", där man känner sig som en prinsessa? Men om man egentligen inte har pengarna till det? Släpp loss och gör något mera personligt! En sammanhållande tanke är också att ta vara på miljötänket, jobba med närodlat, be vänner att hjälpa till, och använda lånat och "second hand" till det som går. Kolla in länken till "EcoBride" nedan, som bland annat skrivit en bok i ämnet. Det finns även en änu maffigare amerikanske bok: "Green wedding -planning your eco-friendly celebration" skriven av Mireya Navarro, som jag hittade i bokhandeln, innehållsrik med tips!
    ISBN-nr 978-1-58479-712-8
    www.ecobride.se/

• syringa

Hur gör ni med serveringspersonal?

Vi ska ha catering/buffé och funderar på serveringspersonal. Cateringföretaget räknar på 1 personal på 20 gäster och vi kommer vara ca 40-50 vuxna och 10-20 barn. De tar 320 kr/tim för personal och minst 4 timmar måste de "anställas". Det blir jättemycket pengar.... Man fick heller inte blanda en personal från dem med en vän som ställer upp....

• Imke1977
    syringa skrev 2012-03-14 10:27:56 följande:

Hur gör ni med serveringspersonal?

Vi ska ha catering/buffé och funderar på serveringspersonal. Cateringföretaget räknar på 1 personal på 20 gäster och vi kommer vara ca 40-50 vuxna och 10-20 barn. De tar 320 kr/tim för personal och minst 4 timmar måste de "anställas". Det blir jättemycket pengar.... Man fick heller inte blanda en personal från dem med en vän som ställer upp....

Oj jäklars! Det blir VÄLDIGT dyrt Jag gjorde som så att jag frågade min kolllegas dotter och hennes kompis om dom ville ställa upp. Dom får 1000 kr var och kommer jobba från 15-1 ungefär. Det var dom jättenöjda med.
    Är det buffe behöver det ju oftast inte vara utbildad personal. Känner du ingen du kan fråga?
  • syringa
    Imke1977 skrev 2012-03-14 11:11:05 följande:
    Oj jäklars! Det blir VÄLDIGT dyrt Jag gjorde som så att jag frågade min kolllegas dotter och hennes kompis om dom ville ställa upp. Dom får 1000 kr var och kommer jobba från 15-1 ungefär. Det var dom jättenöjda med.
    Är det buffe behöver det ju oftast inte vara utbildad personal. Känner du ingen du kan fråga?
    Jag tyckte också det var magstarkt. De menar att de har sitt rykte att värna om, att de alltid vill garantera hög kvalitet osv. Men jag vill ju inte ha bordsservering... Tror jag ska fråga runt lite faktiskt. Tack!
Svar på tråden Vi med budget på under 40 000. Hur gör man? tips idéer bilder :-)