• Sara1291

Vi med budget på under 40 000. Hur gör man? tips idéer bilder :-)

Hejsan alla bröllopsgalna planerare Den här tråden har jag tänkt mig ska vara avsedd för att skriva hur vi som inte äger en förmögenhet finansierar våra bröllop. Tankar, tips och idéer på mest ekonomiska möjligheter o lösningar är jättevälkommet Jag själv är 20 år och student på heltid, försöker extrajobba när ngt dyker upp. Min blivande jobbar heltid men har tyvärr ingen mångmiljonärs lön (än ;-p) Så vi sparar så gott vi kan för att totalt lägga ca 30 till 35 000 kr på vårt bröllop allt som allt. Ni som har erfarenhet av låg budget bröllop får gärna dela med sig av tips upplevelser osv. Min tanke är att göra så mkt som möjligt själv. Om ni har bilder på kreativa ideer får ni hemskt gärna lägga upp. Låt oss hjälpas åt för att göra vår stora dag så underbar som möjligt utan att behöva spendera stora summor

• Svar på tråden Vi med budget på under 40 000. Hur gör man? tips idéer bilder :-)
  • Rosi

Något är fel på BT för jag kan bara lägga upp en bild i taget. störande!

Har gjort dessa med toarullar, sen så köpte jag 3-D fjärilar på Panduro

• syringa
    annapanna88 skrev 2012-03-15 22:34:26 följande:
    www.kris.no/oslo/KrisF.nsf/pageGallery?OpenFo...

Längst ner på denna sidan finns en klänning med nummer P91112 (i grönt, lila och rosa). Denna ska jag ha fast i ivory. HIttade den i en bröllopsbutik när jag var på jakt :) Kan det vara något sådant du tänkt dig?
    Hej! Precis något sådant är det! Fantastiskt vacker klänning. Det enda är att jag vill ha någon form av axelband, tubtopp passar inte min kropp. Men just den stilen söker jag. Vilken butik var det?
  • Tinzi

Titanium ringar inhandlade från Ebay för totalt 250:- för bådas och dom är superfina! Ett tips bara om man ej har tusenlappar att lägga ut, titanium är  hårt= hållbart.

• annapanna88
    syringa skrev 2012-03-16 16:35:42 följande:
    Hej! Precis något sådant är det! Fantastiskt vacker klänning. Det enda är att jag vill ha någon form av axelband, tubtopp passar inte min kropp. Men just den stilen söker jag. Vilken butik var det?
    Just den här är inköpt i Växjö på Idéskrädderiet. Men det verkar vara ett märke som finns lite varstans. Och annars borde det ju inte vara något problem att hitta något likande, jag provde två-tre andra enkla festklänningar med axelband också.
    Gå in och förklara vad du är ute efter bara, de flesta festklänningar går ju att beställa i vitt eller ivory också :)
    Alternativt kolla kina-sidor om du känner dig trygg med det, där borde man ju verkligen kunna komma billigt undan med en så enkel klänning!
  • BlomAnna
    M o J 2012 skrev 2012-03-15 22:02:28 följande:
    Vilken bra idé!

Jag bor i Göteborg om någon vill ha hjälp på något sätt.
    Jag bor också i Göteborg. När gifter du dig och vad vill du ha hjälp med?
  • M o J 2012
    BlomAnna skrev 2012-03-16 23:10:02 följande:
    Jag gifter mig inte förrens om ett år, så jag har inte kommit så långt i planerna än att jag vet vad som kan "hjälpas till med".
    När och var gifter ni er? Om det passar, så kan jag hjälpa till med sånt som har med fest och göra, inna, under och efter!
  • Styrka
    BlomAnna skrev 2012-03-16 23:10:02 följande:
    M o J 2012 skrev 2012-03-17 09:53:56 följande:
    Jag gifter mig inte förrens om ett år, så jag har inte kommit så långt i planerna än att jag vet vad som kan "hjälpas till med".
    När och var gifter ni er? Om det passar, så kan jag hjälpa till med sånt som har med fest och göra, inna, under och efter!
    Jag bor oxå i Göteborg, och kan mycket väl tänka mig att hjälpa till, både jag o min m2b! Vi kan hjälpa till med servering och/eller städning tex?
    Vi gifter oss 7/7 2012 och skulle behöva hjälp 8/7 med städning av lokalen! Är det nån som skulle kunna tänka sig att byta tjänster med oss?
  • imalifh

Snälla kan någon hjälpa mig med måtten på IKEAs knoppa lakan?
    Vill veta om de räcker över de stolar som finns i festlokalen.

JAg har gjort mindre garnbollar (ballonger, tapetlim och garn) att ha som dekoration på borden.  Större sådana bollar att hänga i taket då det är väldigt tråkigt tak.  Förhoppningsvis blir det bättre  

Rispåsar har jag gjort med rosa satinband runt.

Håller på att göra band att knyta runt stolarna.  Vet inte om det blir bra ännu men försöker mig på det i alla fall.
    Hittade billiga rosa tunna gardinlängder på jotex.  Blir tio band av varje gardin.  Tyget som blir över ska jag göra favourpåsar med namntag (placering) av tapetbit.

Ska sy servetter 
    Försöker att hitta serveringspersonal också.. (avdukning, plock, kaffe osv) vi har buffe.

Knappt två månader kvar.. 120512
    Puh!  Lite stressad...

• imalifh

Byta tjänster!  Vilken strålande idé!

Svar på tråden Vi med budget på under 40 000. Hur gör man? tips idéer bilder :-)