• Sara1291

Vi med budget på under 40 000. Hur gör man? tips idéer bilder :-)

Hejsan alla bröllopsgalna planerare Den här tråden har jag tänkt mig ska vara avsedd för att skriva hur vi som inte äger en förmögenhet finansierar våra bröllop. Tankar, tips och idéer på mest ekonomiska möjligheter o lösningar är jättevälkommet Jag själv är 20 år och student på heltid, försöker extrajobba när ngt dyker upp. Min blivande jobbar heltid men har tyvärr ingen mångmiljonärs lön (än ;-p) Så vi sparar så gott vi kan för att totalt lägga ca 30 till 35 000 kr på vårt bröllop allt som allt. Ni som har erfarenhet av låg budget bröllop får gärna dela med sig av tips upplevelser osv. Min tanke är att göra så mkt som möjligt själv. Om ni har bilder på kreativa ideer får ni hemskt gärna lägga upp. Låt oss hjälpas åt för att göra vår stora dag så underbar som möjligt utan att behöva spendera stora summor

• Svar på tråden Vi med budget på under 40 000. Hur gör man? tips idéer bilder :-)
  • S och F

Drömmer: Vi ska gifta oss den 8 september, Trefaldighetskyrkan och sen ska vi ha festen i Musiksalen.. Skulle absolut behöva hjälp med servering, det kommer nog bli buffé, vi har bara inte riktigt bestämt från var ännu. Och jag hjälper gärna er! :) Var o när ska ni gifta er?

• M o J 2012
    operfekt skrev 2012-03-16 08:28:11 följande:
    vi gifter oss i juli, säg till om du vill byta tjänster =)
    Jag har skrivit till dig i din gästbok!
  • M o J 2012
    Styrka skrev 2012-03-17 11:20:18 följande:
    M o J 2012 skrev 2012-03-17 09:53:56 följande:
    Jag gifter mig inte förrens om ett år, så jag har inte kommit så långt i planerna än att jag vet vad som kan "hjälpas till med".
    När och var gifter ni er? Om det passar, så kan jag hjälpa till med sånt som har med fest och göra, inna, under och efter!
    Jag bor oxå i Göteborg, och kan mycket väl tänka mig att hjälpa till, både jag o min m2b! Vi kan hjälpa till med servering och/eller städning tex?
    Vi gifter oss 7/7 2012 och skulle behöva hjälp 8/7 med städning av lokalen! Är det nån som skulle kunna tänka sig att byta tjänster med oss?
    Ja men då är vi  ju några stycken i Göteborg som kan hjälpa varandra!
    BlomAnna
    Styrka - 7/7
    operfekt - 7/7
    M o J 2012 - 2013

Jag är lite osäker på om jag är hemma helgen 7-8/7, får återkomma om det.
    Ser dock att Styrka och operfekt ska gifta sig samtidigt... får ta och lösa det.

BlomAnna var och när gifter ni er?
  • Styrka

BlomAnna och MoJ, vi skulle ju kunna byta tjänster med varandra! Är det nåt ni behöver hjälp med?

• M o J 2012
    Styrka skrev 2012-03-18 08:29:19 följande:
    BlomAnna och MoJ, vi skulle ju kunna byta tjänster med varandra! Är det nåt ni behöver hjälp med?
    Jag hjälper gärna till om jag är hemma den helgen ni gifter, är dock osäker på hur det är just den helgen 7-8/7.
    Var är lokalen som behöver städas?
    Jag har inte kommit så långt än med hur vårat bröllop blir, så jag vet inte ännu vad för hjälp vi kan tänkas behöva. Kanske framtagning av buffé, avdukning, hår... svårt och vet än.
  • drömmer
    S och F skrev 2012-03-17 21:19:55 följande:
    Drömmer: Vi ska gifta oss den 8 september, Trefaldighetskyrkan och sen ska vi ha festen i Musiksalen.. Skulle absolut behöva hjälp med servering, det kommer nog bli buffé, vi har bara inte riktigt bestämt från var ännu. Och jag hjälper gärna er! :) Var o när ska ni gifta er?
    Vi gifter oss 11 Maj 2013 så det är ett tag kvar . Hör av dig på inbox !
  • Styrka
    M o J 2012 skrev 2012-03-18 10:19:15 följande:
    Jag hjälper gärna till om jag är hemma den helgen ni gifter, är dock osäker på hur det är just den helgen 7-8/7.
    Var är lokalen som behöver städas?
    Jag har inte kommit så långt än med hur vårat bröllop blir, så jag vet inte ännu vad för hjälp vi kan tänkas behöva. Kanske framtagning av buffé, avdukning, hår... svårt och vet än.
    Ledsen, men nu har jag redan hunnit spika med Tinzi om hjälp med bröllopsbestyr. Vi ska hjälpa henne med servering 12/5 så hjälper hon oss med städning 8/7.
    Du råkar inte kunna spela tvärflöjt? Eller ha ett par gamla låga gympabänkar i garaget som vi kan få låna? Vi behöver sittplatser t vigselplatsen...
  • Tinzi
    M o J 2012 skrev 2012-03-17 23:06:24 följande:
    Ja men då är vi  ju några stycken i Göteborg som kan hjälpa varandra!
    BlomAnna
    Styrka - 7/7
    operfekt - 7/7
    M o J 2012 - 2013

Jag är lite osäker på om jag är hemma helgen 7-8/7, får återkomma om det.
    Ser dock att Styrka och operfekt ska gifta sig samtidigt... får ta och lösa det.

BlomAnna var och när gifter ni er?
    Sedärja, nu har både Operfekt och BlomAnna hittat varandra i en annan tråd. Ni ses i Maj vet ni va? :) På mitt bröllop!
  • M o J 2012
    Styrka skrev 2012-03-18 15:16:32 följande:
    Ledsen, men nu har jag redan hunnit spika med Tinzi om hjälp med bröllopsbestyr. Vi ska hjälpa henne med servering 12/5 så hjälper hon oss med städning 8/7.
    Du råkar inte kunna spela tvärflöjt? Eller ha ett par gamla låga gympabänkar i garaget som vi kan få låna? Vi behöver sittplatser t vigselplatsen...
    Några musikaliska talanger äger  jag tyvärr inte, och inget sånt sittbart heller. Inget garage heller...

Bra att ni löst det! Kanon bra sätt att hjälpa varandra för att hålla ned kostnaderna.
  • operfekt
    Tinzi skrev 2012-03-18 18:40:20 följande:
    Sedärja, nu har både Operfekt och BlomAnna hittat varandra i en annan tråd. Ni ses i Maj vet ni va? :) På mitt bröllop!
    Haha, såg det =)
Svar på tråden Vi med budget på under 40 000. Hur gör man? tips idéer bilder :-)