• Sara1291

Vi med budget på under 40 000. Hur gör man? tips idéer bilder :-)

Hejsan alla bröllopsgalna planerare Den här tråden har jag tänkt mig ska vara avsedd för att skriva hur vi som inte äger en förmögenhet finansierar våra bröllop. Tankar, tips och idéer på mest ekonomiska möjligheter o lösningar är jättevälkommet Jag själv är 20 år och student på heltid, försöker extrajobba när ngt dyker upp. Min blivande jobbar heltid men har tyvärr ingen mångmiljonärs lön (än ;-p) Så vi sparar så gott vi kan för att totalt lägga ca 30 till 35 000 kr på vårt bröllop allt som allt. Ni som har erfarenhet av låg budget bröllop får gärna dela med sig av tips upplevelser osv. Min tanke är att göra så mkt som möjligt själv. Om ni har bilder på kreativa ideer får ni hemskt gärna lägga upp. Låt oss hjälpas åt för att göra vår stora dag så underbar som möjligt utan att behöva spendera stora summor

• Svar på tråden Vi med budget på under 40 000. Hur gör man? tips idéer bilder :-)
  • operfekt
    augusti2012 skrev 2012-03-20 10:53:31 följande:
    blev så glad. gick in på skatteverket.se och såg att jag fick tillbaka bra på skatten. Så det gjorde min dag. :)
    Alltid skönt att få tillbaks, bättre än att behöva betala!
    Jag känner dock att jag får tillbaks onödigt mycket,
    hade hellre haft de 30 000 på ett sparkonto med ränta..
    Men men, får skylla mig själv lite, eftersom det är jag själv som inte orkar krångla
    med skatteverket, kände att det var lättare att bara betala in, för att sen få tillbaks dem..
  • Tinzi
    Emmma skrev 2012-03-20 07:26:39 följande:
    Tänkte bara visa upp kläderna jag köpt till mina barn för en väldigt bra peng.

Bild Ellos

Köpte den här klänningen från Ellos med en 50% rabbattkod

så det blev 149kr för klänningen

Bild HM

De här jättesöta skorna från HM kostar 99 kr

Ebay.se säljare:rococlothing

Sen köpte vi en 5 set kostym till sonen på

ebay för 350 kr inkl frakt. Den satt superfint på

honom.

Tycker att jag kommit väldigt "billigt" undan och

fått superfina kläder för det.

Bra pris! :)
    Hur var de i stl? stora/små etc?har en son på 4,5 år som är lååååång och bred nämligen...så behöver veta :)
  • M o J 2012
    Emmma skrev 2012-03-20 10:37:16 följande:
    Ja precis och du får välja mellan slips och fluga.
    Då va det ju verkligen ett kanonpris! Tack för tipset, ska nog beställa det också till mina pojkar.
  • Emmma
    Tinzi skrev 2012-03-20 13:30:29 följande:
    Bra pris! :)
    Hur var de i stl? stora/små etc?har en son på 4,5 år som är lååååång och bred nämligen...så behöver veta :)
    Min son fyller 3 år nu i april och jag beställde en kostym för 3 år. Var rädd att den skulle vara jättestor på honom, då andra byxor jag köpt bara rasat av  honom men de här satt jättebra, det enda var att byxorna var för långa men de kan jag sy upp. Men om du har en stor son så kanske det är värt att köpa en större men om han "bara" är lång så borde det funka för jag har mellan 5-8 cm tillgodo på min sons byxor.
  • Imke1977

Budade på och vann hem denna igår för 150 kr inkl frakt!! Helt sjukt! Hoppas min tärna kan ha den nu Ibland har man tur :-P
  • drömmer
    Imke1977 skrev 2012-03-21 08:52:48 följande:

Budade på och vann hem denna igår för 150 kr inkl frakt!! Helt sjukt! Hoppas min tärna kan ha den nu Ibland har man tur :-P
    Åh fin!!! Jag har ju 4 tärnor så vågar inte köpa på auktion . Finns oftast inte så många av dom....
  • snuttitess
    Imke1977 skrev 2012-03-21 08:52:48 följande:

Vart hittade du den. Var ju super snygg :)
  • snuttitess

Jag har bott i Göteborg men ska gifta mig där till hösten. Kommer vara mycket under sommaren hos min syster som bor i Göteborg. Så byter gärna bröllops tjänster med någon om de behövs :)

• Imke1977
    snuttitess skrev 2012-03-21 19:30:33 följande:
    Vart hittade du den. Var ju super snygg :)
    Tror säljaren heter alisapanu på ebay. Hon har massa fina klänningar. Och den här lade jag bud på och vann
  • Tinzi
    Emmma skrev 2012-03-20 21:40:05 följande:
    Min son fyller 3 år nu i april och jag beställde en kostym för 3 år. Var rädd att den skulle vara jättestor på honom, då andra byxor jag köpt bara rasat av  honom men de här satt jättebra, det enda var att byxorna var för långa men de kan jag sy upp. Men om du har en stor son så kanske det är värt att köpa en större men om han "bara" är lång så borde det funka för jag har mellan 5-8 cm tillgodo på min sons byxor.
    oki, toppen! :) tack!
Svar på tråden Vi med budget på under 40 000. Hur gör man? tips idéer bilder :-)