• Sara1291

Vi med budget på under 40 000. Hur gör man? tips idéer bilder :-)

Hejsan alla bröllopsgalna planerare Den här tråden har jag tänkt mig ska vara avsedd för att skriva hur vi som inte äger en förmögenhet finansierar våra bröllop. Tankar, tips och idéer på mest ekonomiska möjligheter o lösningar är jättevälkommet Jag själv är 20 år och student på heltid, försöker extrajobba när ngt dyker upp. Min blivande jobbar heltid men har tyvärr ingen mångmiljonärs lön (än ;-p) Så vi sparar så gott vi kan för att totalt lägga ca 30 till 35 000 kr på vårt bröllop allt som allt. Ni som har erfarenhet av låg budget bröllop får gärna dela med sig av tips upplevelser osv. Min tanke är att göra så mkt som möjligt själv. Om ni har bilder på kreativa ideer får ni hemskt gärna lägga upp. Låt oss hjälpas åt för att göra vår stora dag så underbar som möjligt utan att behöva spendera stora summor

• Svar på tråden Vi med budget på under 40 000. Hur gör man? tips idéer bilder :-)
  • Krila

Jag ska inte heler gifta mig förens nästa vår/sommar. Tråkigt att vänta men har inte råd att göra det denna sommaren. Och jag vill ha just den årstiden för att jag gillar den bäst helt enkelt=) Vi kommer ha ett budgetbröllop men jag jobbar som vikarie bara så man får spara en liten slant varje månad=)

• Brudiframtiden
    Vi gifter oss inte heller förrän nästa år, augusti/september...
  • Linda L

Skönt att höra att man inte är ensam, jag är så otålig!
    Jag får hänga här med er trevliga brudar och dela tips och idéer :)
    Det är ju faktiskt ganska kul också att kunna detaljplanera ordentligt och dra ut på denna härliga tid!
    Får se det positiva i att inte stressa, då kommer det verkligen bli ett drömbröllop!
    Fast jag har redan köpt placeringkort haha Tungan ute

• drömmer
    Linda L skrev 2012-04-10 22:32:52 följande:
    Skönt att höra att man inte är ensam, jag är så otålig!
    Jag får hänga här med er trevliga brudar och dela tips och idéer :)
    Det är ju faktiskt ganska kul också att kunna detaljplanera ordentligt och dra ut på denna härliga tid!
    Får se det positiva i att inte stressa, då kommer det verkligen bli ett drömbröllop!
    Fast jag har redan köpt placeringkort haha Tungan ute

Och jag har redan köpt näbbklänningar .
  • Linda L

va härligt!Flört
     glad att jag hittade hit till bt, skönt att prata om allt som snurrar i huvet!

• Just Me
    operfekt skrev 2012-04-10 14:40:54 följande:
    Åh, den såg riktigt snygg ut! Jag älskar grå kostymer, men sambon gillar det inte,
    fast han höll med om att denna var snygg dock.. Fanns den i svart också?
    Jag ska till gekås om en vecka, när sambon är i Kanada.
    (något måste man sysselsätta sig med när man är gräsänka)
    Men vet inte om jag vågar köpa något utan att han kan testa..

Du som har varit där nyss, har du koll på hur lång bytestid de har?
    "ÖPPET KÖP I 30 DAGAR
    Vi på Gekås Ullared har alltid öppet köp och bytesrätt i 30 dagar. Det innebär att du har möjlighet att få pengarna tillbaka. Man skall då ha med sig kvitto och varan i obruten förpackning. "

Kopierat från : 
    http://www.gekas.se/byten-a-returer
    där finns mer info oxå, kolla där  
    Du & Jag 23/3-2013
  • Pernillaaa

Nu har jag rätt bra koll så jag VET att de ibland inte bryr sig om att det gått mer än 30dagar.
    Säger man t.ex att det varit en present så kan det ju ta längre tid än 30dagar innan man kommer dit. Har iofs inte ens nämnt något när jag ibland varit för sent ute :-$.

Det finns i svart också men vet inte om just den "sorten" fanns i svart. Vi kollade ju bara efter grått :-P
    Som sagt den är riktigt snygg och ännu snyggare på riktigt, tycker jag :)

operfekt skrev 2012-04-10 14:40:54 följande:
    Åh, den såg riktigt snygg ut! Jag älskar grå kostymer, men sambon gillar det inte,
    fast han höll med om att denna var snygg dock.. Fanns den i svart också?
    Jag ska till gekås om en vecka, när sambon är i Kanada.
    (något måste man sysselsätta sig med när man är gräsänka)
    Men vet inte om jag vågar köpa något utan att han kan testa..

Du som har varit där nyss, har du koll på hur lång bytestid de har?
  • TBA

Nu har jag fått hem 100 st organzapåsar i vitt och silver som jag tänkte fylla med hjärtformad choklad - till gästerna.. De kostade bara 55 kr med fri frakt på ebay så jag kan verkligen tipsa om att handla därifrån!! Det tog kanske 2-3 veckor, men de är superfina och det är det värt!!! Fick hem de i brevlådan idag :D

• augusti2012

måste visa lite av mina nya alster och inköp :) 

låda att lägga presentkort mm i. (kostnader: låda på ikea 5 kr, tapet 1m gratis från en sida på nätet. och sidenband 14 kr köpt på tradera)

ram från ikea 9 kr. Ska stå vid maten så man ser vad det är

servett (sytt själv av ikeas kökshanddukar och servettring från ebay 12 st för 69 kr inklusive frakt. Finns i guld och silver och stenen får man välja färg på själv) 

• annapanna88
    Pernillaaa: Kostymen var faktiskt riktigt snygg. Får se om vi hinner med en tur till Ullared framöver :)
Svar på tråden Vi med budget på under 40 000. Hur gör man? tips idéer bilder :-)