• Sara1291

Vi med budget på under 40 000. Hur gör man? tips idéer bilder :-)

Hejsan alla bröllopsgalna planerare Den här tråden har jag tänkt mig ska vara avsedd för att skriva hur vi som inte äger en förmögenhet finansierar våra bröllop. Tankar, tips och idéer på mest ekonomiska möjligheter o lösningar är jättevälkommet Jag själv är 20 år och student på heltid, försöker extrajobba när ngt dyker upp. Min blivande jobbar heltid men har tyvärr ingen mångmiljonärs lön (än ;-p) Så vi sparar så gott vi kan för att totalt lägga ca 30 till 35 000 kr på vårt bröllop allt som allt. Ni som har erfarenhet av låg budget bröllop får gärna dela med sig av tips upplevelser osv. Min tanke är att göra så mkt som möjligt själv. Om ni har bilder på kreativa ideer får ni hemskt gärna lägga upp. Låt oss hjälpas åt för att göra vår stora dag så underbar som möjligt utan att behöva spendera stora summor

• Svar på tråden Vi med budget på under 40 000. Hur gör man? tips idéer bilder :-)
  • Amanda547
    EmilyMattias skrev 2012-04-19 22:41:57 följande:
    Imorgon ska vi skicka in hindersprövningen. Ännu en punkt att pricka av på listan=)

Är det någon här som vet hur man går tillväga om man vill ta ett helt nytt efternamn tillsammans? Som ska gälla barnen också..

På söndag ska jag förhoppningsvis åka och prova två klänningar som jag hittat på Blocket. Har en som jag håller tummarna lite extra hårt för, den kostar bara 500kr, men är såååå fin! Säkert en kinaklänning men den ser superfin ut iaf..

Angående efternamn så ligger de till så här, vill ni båda byta till ett helt nytt efternamn skriver ni ut blanketten från prv.se och betalar 1800:- per person. Alternativt att en utav er byter efternman nu och den andre tar det vid vigseln och då betalar endast den som byter namn 1800:- och den andre får de gratis vid vigseln. Alternativ 3, ni båda byter efter vigseln och betalar endast 1800:- för båda. Barnen får det gratis via skatteverket efter vigseln.
  • EmilyMattias
    Amanda547 skrev 2012-04-20 15:27:43 följande:
    Angående efternamn så ligger de till så här, vill ni båda byta till ett helt nytt efternamn skriver ni ut blanketten från prv.se och betalar 1800:- per person. Alternativt att en utav er byter efternman nu och den andre tar det vid vigseln och då betalar endast den som byter namn 1800:- och den andre får de gratis vid vigseln. Alternativ 3, ni båda byter efter vigseln och betalar endast 1800:- för båda. Barnen får det gratis via skatteverket efter vigseln.
    Tack för informationen=)
  • endagrunfeldt
    FelizLane skrev 2012-04-20 08:47:53 följande:
    www.ikea.com/se/sv/catalog/products/00091967/

Vi ska ha en sådan ram som vi sprayat vit! I den kommer vi ha bordsplaceringen. Den kommer väl hänga på väggen vid något lämpligt ställe.

Sen har vi stannsat skedar med allas namn i som kommer ligga på tallriken. Blir som en favour också, men huvudsyftet är bordsplaceringen. Lägger till en bild på skeden men namnet syns så dåligt för blixten bländar ;(

Vilken rolig idé! :D Är det svårt att stansa i skedar? Är det svårt att stansa överhuvudtaget? dyrt med stans-grejjer?
  • FelizLane
    endagrunfeldt skrev 2012-04-22 11:05:15 följande:
    Vilken rolig idé! :D Är det svårt att stansa i skedar? Är det svårt att stansa överhuvudtaget? dyrt med stans-grejjer?
    Svårt som sjutton i skedarna. Var tvungen att ha en riktigt tung slägga och det klarar inte jag av, så det är mannen som får göra det ;) Annars är det väl sådär dyrt med grejer. Visst kostar det lite. Att stansa i andra smycken åså är inte särskillt svårt :)
  • FruHassel

Idag köpte jag 27 meter smalt sidenband i härlig turkos/aqua för hela 20 kr. Vi ska ha ljusrosa, ljusturkos, vitt och lite svart som temafärg. Detta kan vara fint att knyta runt servetter eller ljus eller nåt annat som vill ha lite piffning...

• FruHassel

Lät ju som jag har räknat att jag måste ha 27 meter, men det var 3 paket med 9 meter i varje och 3 bet 20kr ;)

• fasit

Hej! Om jag vill köpa föear saker av samma säljaren på ebay, hur gör jag då? Jag hittar liksom ingen "lägg i varukorgen"-funktion utan man kan bara välja att gå direkt till betalning..

• hjgs
    fasit skrev 2012-04-22 19:54:40 följande:
    Hej! Om jag vill köpa föear saker av samma säljaren på ebay, hur gör jag då? Jag hittar liksom ingen "lägg i varukorgen"-funktion utan man kan bara välja att gå direkt till betalning..
    beror på vad säljaren tillåter en del måste man betala varje sak på en gång då brukar det stå det annars så får man trycka commit to buy sen kan man handla vidare man behöver inte trycka på pay now förens man är klar
  • moonias
    fasit skrev 2012-04-22 19:54:40 följande:
    Som du redan fått svar så klickar du bara "commit to buy" och sen kan du antingen skicka ett mail till säljaren när du handlat klart eller vänta nån dag då brukar man få en invoice på ebay/paypal på hela summan med gemensam fraktkostnad från säljaren.
  • Brudiframtiden
    Är det fler av er som ska ha endast buffé och tårta? Funderar lite på om middagen kommer att gå alldeles för fort??
Svar på tråden Vi med budget på under 40 000. Hur gör man? tips idéer bilder :-)