• Sara1291

Vi med budget på under 40 000. Hur gör man? tips idéer bilder :-)

Hejsan alla bröllopsgalna planerare Den här tråden har jag tänkt mig ska vara avsedd för att skriva hur vi som inte äger en förmögenhet finansierar våra bröllop. Tankar, tips och idéer på mest ekonomiska möjligheter o lösningar är jättevälkommet Jag själv är 20 år och student på heltid, försöker extrajobba när ngt dyker upp. Min blivande jobbar heltid men har tyvärr ingen mångmiljonärs lön (än ;-p) Så vi sparar så gott vi kan för att totalt lägga ca 30 till 35 000 kr på vårt bröllop allt som allt. Ni som har erfarenhet av låg budget bröllop får gärna dela med sig av tips upplevelser osv. Min tanke är att göra så mkt som möjligt själv. Om ni har bilder på kreativa ideer får ni hemskt gärna lägga upp. Låt oss hjälpas åt för att göra vår stora dag så underbar som möjligt utan att behöva spendera stora summor

• Svar på tråden Vi med budget på under 40 000. Hur gör man? tips idéer bilder :-)
  • teddy
    AnnaMaria23 skrev 2012-04-23 10:54:39 följande:
    Vi ska också ha det så men jag tror ändå det kommer ta minst 3 timmar med middagen! Man kan ju tänka att även om det är buffé så tar man kanske lite mindre saker till ""förrätt" och sedan kan man ju ta igen till "huvudrätt". Sedan vet jag ju inte erat upplägg och så men tänk på alla tal och ev spex och telegram som ska in emellan hela tiden också! Det kommer nog inte gå för fort! Hoppas jag i alla fall haha!
    Här e en till me samma koncept... buffé och tårta. Men jag tror också att det kan ta sin tid... Vi funderar dock på att göra något innan tårtan... typ nån slags underhållning och sen troligtvis fotografering av gästerna. :)
  • Brudiframtiden
    teddy skrev 2012-04-23 19:44:09 följande:
    Här e en till me samma koncept... buffé och tårta. Men jag tror också att det kan ta sin tid... Vi funderar dock på att göra något innan tårtan... typ nån slags underhållning och sen troligtvis fotografering av gästerna. :)
    Ja kanske det tar en stund...har svårt bara för att tänka mig att min bekantskapskrets spexar och håller en massa tal..men man vet ju aldrig...Om nån kommer på vad mna ska göra mellan mat och tårta så hojta!!!
  • annelie1981
    AnnaMaria23 skrev 2012-04-23 11:08:24 följande:

Vilka fina servettringar! Skulle du vilja ta ett kort i närbild på en av dem?

• teddy
    Brudiframtiden skrev 2012-04-23 19:55:05 följande:
    Ja kanske det tar en stund...har svårt bara för att tänka mig att min bekantskapskrets spexar och håller en massa tal..men man vet ju aldrig...Om nån kommer på vad mna ska göra mellan mat och tårta så hojta!!!
    Som sagt, fotografering tänker nog vi... sen har jag fått andra förslag me som tex khom loy lyktor, om de e mörkt vill säga, tipsrunda kanke... ööhm, de va de jag kom på nu...
  • knyttan
    teddy skrev 2012-04-23 19:44:09 följande:
    Vi ska med ha "bara" buffe o tårta, men vi tänkte nog ha kaffe o avec efter buffen, sen ska vi visa ett bildspel, kanske ha ett uppträdande och ha lite allmän mingeltid innan vi skär tårtan. Så det kommer nog gå ett tag där. Efter tårtan ska viha brudvals. och sen blir det liksom som det blir tänkte vi, vi öppnar "baren" och har lite musik osv och så får vi se hur länge folk vill stanna.
  • Soderek

Oj vad ni har skrivit. Får läsa så snart jag hinner Glad
    Här är kort på inbjudningarna som vi köpte från Panduro och skickade ut.

Här är mina tärnor i deras klänningar som dom hittade för 500:- styck på Rut m.fl. En tärna saknas dock på bilden och så har de byxor på sig under så därför faller inte klänningarna helt hundra.

• drömmer
    Soderek skrev 2012-04-24 00:09:02 följande:
    Oj vad ni har skrivit. Får läsa så snart jag hinner Glad
    Här är kort på inbjudningarna som vi köpte från Panduro och skickade ut.

Här är mina tärnor i deras klänningar som dom hittade för 500:- styck på Rut m.fl. En tärna saknas dock på bilden och så har de byxor på sig under så därför faller inte klänningarna helt hundra.

Superfina klänningar och UNDERBARA inbjudningar !! Köpte du dom helt färdiga? Vad fick du ge?
  • LizaK

Buffé är rätt bra, sedan ska man inte säga till alla man handlar av att det är just till Bröllop. Säg tex till blomsteraffären att det är en som fyller år (jämt) som ska ha brudbuketten

• augusti2012

Angående att inte säga att det är till bröllop tycker jag är lite fel. Dem tittar ju i tidningen sen och ser att man har ljugit. Bor man som jag på en liten ort är det inte så vidare roligt... Tror att ärlighet varar längst och att man får hitta andra hål att minska pengar på.

Måste tipsa om följande: 
    Köpte dessa små svarta tavlor på netto för 5 kr styck. Klädnypa på baksidan. 
    Är tänkt att ha till vår kak/tårtbuffe.

• augusti2012

AnnaMaria23: sno på!!! Bra ideer är till för att sno :) 

Annelie1981: Servettringarna är köpta på ebay. Finns jätte bra bilder på dem där. 
    Har länkat innan. Tyngre än man tro och inte alls plastiga.

Svar på tråden Vi med budget på under 40 000. Hur gör man? tips idéer bilder :-)