• Sara1291

Vi med budget på under 40 000. Hur gör man? tips idéer bilder :-)

Hejsan alla bröllopsgalna planerare Den här tråden har jag tänkt mig ska vara avsedd för att skriva hur vi som inte äger en förmögenhet finansierar våra bröllop. Tankar, tips och idéer på mest ekonomiska möjligheter o lösningar är jättevälkommet Jag själv är 20 år och student på heltid, försöker extrajobba när ngt dyker upp. Min blivande jobbar heltid men har tyvärr ingen mångmiljonärs lön (än ;-p) Så vi sparar så gott vi kan för att totalt lägga ca 30 till 35 000 kr på vårt bröllop allt som allt. Ni som har erfarenhet av låg budget bröllop får gärna dela med sig av tips upplevelser osv. Min tanke är att göra så mkt som möjligt själv. Om ni har bilder på kreativa ideer får ni hemskt gärna lägga upp. Låt oss hjälpas åt för att göra vår stora dag så underbar som möjligt utan att behöva spendera stora summor

• Svar på tråden Vi med budget på under 40 000. Hur gör man? tips idéer bilder :-)
  • augusti2012

Linnch: diametern är 4,2 cm. Hoppas det var lite till hjälp. kramar anna

• Linnch
    augusti2012 skrev 2012-04-14 14:56:50 följande:
    Linnch: diametern är 4,2 cm. Hoppas det var lite till hjälp. kramar anna
    Perfekt!  *klickar hem*  Tack för hjälpen!! Glad
  • Pernillaaa

Nu har jag gjort "världens" upptäckt!
    Var inne på dressmann idag och skulle kolla på en väst till min m2b. Tror ni inte vi ser den EXAKTA kostymen som vi köpte på Ullared på Dressmann?!
    På dressmann kostade den dock 1400:- istället för Ullareds 548:-

Så om ni ska kolla på den kostym vi köpte så gå in och kolla på dressmann's kostym "Just a suit Lt grey" så har ni den där. Den ser dock riktigt ful ut på deras hemsida

• snuttitess

Hej

Ska gifta mig 4/8 i Göteborg och byter gärna tjänster med någon :). Skulle behöva ha hjälp med servering på mitt bröllop. Så säg till om någon vill byta :) 

• moonias

Har provbakat lite i helgen. Första tanken var att ha cupcakestårta med en riktig tårta att skära i överst men provtårtan jag gjorde blev så god och cool att jag tycker att det är synd om ingen annan från smaka den. Så nu ska jag försöka mig på att baka en våningstårta själv(!) Tårtan är endast ett prov på fyllning samt tårtbottnar, sen spacklade jag den bara med grön frosting... Frös in halva för att se hur den blir när den tinar...
    Lite bilder på helgens testbak...

• drömmer
    moonias skrev 2012-04-17 19:49:18 följande:
    Har provbakat lite i helgen. Första tanken var att ha cupcakestårta med en riktig tårta att skära i överst men provtårtan jag gjorde blev så god och cool att jag tycker att det är synd om ingen annan från smaka den. Så nu ska jag försöka mig på att baka en våningstårta själv(!) Tårtan är endast ett prov på fyllning samt tårtbottnar, sen spacklade jag den bara med grön frosting... Frös in halva för att se hur den blir när den tinar...
    Lite bilder på helgens testbak...

Cool färg !!

Vi provbakade också i helgen, fast jag täcker med sugarpaste. Innehåll i tårtan är nu klar. Det blir 4 bottnar, två i choklad och två ljusa och vaniljmousse, chokladmousse och färska hallon som innehåll....
    Är dock osäker på om sugarpaste går att frysa utan att det spricker eller svettas när det tinar så jag får nog vackert slita innan bröllopet . Kommer göra egen ställning (eller ja sambon ) och sen göra 4st enkeltårtor med vit sugarpaste och dekorationer. Huu jag hoppas jag hinner allt !!
  • FruHassel

Moonias: Tårtan är ju urläcker ... kul när det händer nåt extra när man skär i tårtan... Är sugen på en med rosa och mintgrönt i som ser helt oskyldig ut med vitt på utsidan... hihi

• Tinzi

ett billigt tips är att köpa alkoholfritt bubbel till välkomstdrinken. Smakar supergott & ingen märker ngn skillnad ändå skulle jag tro.
     Blir halva priset i snitt. Vi har kköpt Jodrgubbsbubbel från systemet 29:- st.

Svar på tråden Vi med budget på under 40 000. Hur gör man? tips idéer bilder :-)