• Sara1291

Vi med budget på under 40 000. Hur gör man? tips idéer bilder :-)

Hejsan alla bröllopsgalna planerare Den här tråden har jag tänkt mig ska vara avsedd för att skriva hur vi som inte äger en förmögenhet finansierar våra bröllop. Tankar, tips och idéer på mest ekonomiska möjligheter o lösningar är jättevälkommet Jag själv är 20 år och student på heltid, försöker extrajobba när ngt dyker upp. Min blivande jobbar heltid men har tyvärr ingen mångmiljonärs lön (än ;-p) Så vi sparar så gott vi kan för att totalt lägga ca 30 till 35 000 kr på vårt bröllop allt som allt. Ni som har erfarenhet av låg budget bröllop får gärna dela med sig av tips upplevelser osv. Min tanke är att göra så mkt som möjligt själv. Om ni har bilder på kreativa ideer får ni hemskt gärna lägga upp. Låt oss hjälpas åt för att göra vår stora dag så underbar som möjligt utan att behöva spendera stora summor

• Svar på tråden Vi med budget på under 40 000. Hur gör man? tips idéer bilder :-)
  • drömmer
    FruHassel skrev 2012-04-12 08:40:12 följande:
    ebay är ju otroligt bra att köpa billigt ifrån... jag köpte våra favor askar där ... jätte söta och as billigt!
    Har du bild eller länk ??
  • Angie2012

Jag har köpt servettringar på ebay, samma typ som i inlägget ovan fast silvriga med vit sten. De skulle egentligen kosta 660 kr för 5 paket med totalt 60 ringar. Men så har den säljaren något som heter best offer och jag gav ett skam bud på 250 kr och fick dem. Så 60 ringar för 250 kr inkl frakt är jag riktig nöjd med. Och de var riktigt fina i verkligheten också. Så mitt tips är att kolla efter best offer.

• FruHassel

Oj vad stor bild ...nåja, jag gav om jag inte minns fel 1,50 kr/st istället för 6-12kr/st som de kostar på de flesta ställen.
  • drömmer
    Angie2012 skrev 2012-04-12 11:41:00 följande:
    Jag har köpt servettringar på ebay, samma typ som i inlägget ovan fast silvriga med vit sten. De skulle egentligen kosta 660 kr för 5 paket med totalt 60 ringar. Men så har den säljaren något som heter best offer och jag gav ett skam bud på 250 kr och fick dem. Så 60 ringar för 250 kr inkl frakt är jag riktig nöjd med. Och de var riktigt fina i verkligheten också. Så mitt tips är att kolla efter best offer.
    Åh riktigt bra ju!! Vart ser man om de har det?? Vilken säljare köpte du av??
    FruHassel skrev 2012-04-12 13:00:15 följande:

Oj vad stor bild ...nåja, jag gav om jag inte minns fel 1,50 kr/st istället för 6-12kr/st som de kostar på de flesta ställen.

Superfina!! Vad heter säljaren?
  • FruHassel

Det var ett år sen jag köpte dem så jag minns faktiskt inte det alls. Det var på ebay iallafal och man får kika lite för det är väldigt olika i pris hos säljarna.

• FruHassel

Är det någon som ska ha lite ljusgult i sitt tema så har jag fina "rosenblad" här hemma som jag inte vill ha. Trodde de var vita men de var mer pastellgula.... jätte fina men inte den färg jag skulle ha.

• Angie2012

Säljaren till servettringarna heter yallstock. Annars om man letar efter just de som har "best offer" så kan man ju gå in på avancerat rutan när man söker och klicka för det alternativet. Man kan ju göra riktigt bra fynd.

• FruHassel

brudklänning kan man köpa billigt via Kina...

• Linnch
    augusti2012 skrev 2012-04-11 17:47:09 följande:
    måste visa lite av mina nya alster och inköp :) 

låda att lägga presentkort mm i. (kostnader: låda på ikea 5 kr, tapet 1m gratis från en sida på nätet. och sidenband 14 kr köpt på tradera)

ram från ikea 9 kr. Ska stå vid maten så man ser vad det är

servett (sytt själv av ikeas kökshanddukar och servettring från ebay 12 st för 69 kr inklusive frakt. Finns i guld och silver och stenen får man välja färg på själv) 

Vad är det för diameter på servettringarna? Har letat efter något liknandeGlad
  • augusti2012

Tipsar om att Panduro har lite rea just nu: 

Köpte en ställning för 99 kr som jag har målat.

Köpte en skylt för 39 kr och bokstäverna för 6,90 kr styck + 20 % rabatt.

köpte i höstas träkroppar på rean. Har i morse målat dem. Blev rätt nöjd. Min m2b kommer ordna så dem har något att stå på ( är tänkt till tårtan)

Svar på tråden Vi med budget på under 40 000. Hur gör man? tips idéer bilder :-)