• Sara1291

Vi med budget på under 40 000. Hur gör man? tips idéer bilder :-)

Hejsan alla bröllopsgalna planerare Den här tråden har jag tänkt mig ska vara avsedd för att skriva hur vi som inte äger en förmögenhet finansierar våra bröllop. Tankar, tips och idéer på mest ekonomiska möjligheter o lösningar är jättevälkommet Jag själv är 20 år och student på heltid, försöker extrajobba när ngt dyker upp. Min blivande jobbar heltid men har tyvärr ingen mångmiljonärs lön (än ;-p) Så vi sparar så gott vi kan för att totalt lägga ca 30 till 35 000 kr på vårt bröllop allt som allt. Ni som har erfarenhet av låg budget bröllop får gärna dela med sig av tips upplevelser osv. Min tanke är att göra så mkt som möjligt själv. Om ni har bilder på kreativa ideer får ni hemskt gärna lägga upp. Låt oss hjälpas åt för att göra vår stora dag så underbar som möjligt utan att behöva spendera stora summor

• Svar på tråden Vi med budget på under 40 000. Hur gör man? tips idéer bilder :-)
  • nrkpgbrud
    nrkpgbrud skrev 2012-05-09 21:33:58 följande:
    Pmar dig ;)
    Gick inte att skicka pm till dig ;(
  • augusti2012

Tipsar!! Har köpt en jätte fin bröllopsklänning på tradera för 600 kr inklusive frakt. Så kika in där vet jag.. :)  

• Imke1977
    nrkpgbrud skrev 2012-05-09 21:10:50 följande:
    Ett budget tips från mig.Dekoration till mottagningen. 24st servettblommor i Ljus och något mörkare Lila.

Kommer att bli något åt detta håll med en mörklila organza över vit duk (Provbild)

Kostar inte många kronor. Går åt 3 servetter till 2 blommor och "grön" ståltråd.
    Vasen kommer från IKEA och kostar 5kr/st så det är inte hela världen om de skulle gå sönder ;)
    Enkla att göra. Kan skicka instuktioner om nån vill ha. 
    Tack jättegärna instruktioner!!   Skicka till   imke_1977@hotmail.com
  • Imke1977
    augusti2012 skrev 2012-05-09 23:00:01 följande:
    Tipsar!! Har köpt en jätte fin bröllopsklänning på tradera för 600 kr inklusive frakt. Så kika in där vet jag.. :)  
    Bild på klänningen?
  • nrkpgbrud

Jag köpte min på Tradera med. 900kr med frakt.En tjej hade fått den uppsyd men blev gravid och ville ha en annan klänning. Fick dock sy in den för att jag rasa i vikt av bröllopstressen och sen var hon lite längre än mig ;) Så jag fick lägga till 1500kr för fixandet men 2400kr för en brudklänning är nästan ingenting ;)

På lördag är det dags och jag längtar....
  • operfekt
    nrkpgbrud skrev 2012-05-09 21:10:50 följande:
    Enkla att göra. Kan skicka instuktioner om nån vill ha.
    Jag tar gärna instruktionerna också , operfekt@hotmail.com

Jättefin klänning förresten! & så roligt att det strax är dags, är du nervös?! :D
  • nrkpgbrud
    operfekt skrev 2012-05-10 16:27:13 följande:
    Jag tar gärna instruktionerna också , operfekt@hotmail.com">operfekt@hotmail.com

Jättefin klänning förresten! & så roligt att det strax är dags, är du nervös?! :D
    Skickar på en gång ;) 
    Jo då det börjar kännas och fick gå hem från jobbet idag för att jag var snurrig och illamående men det har släppt nu. Tror det har med all stress att göra ;) 
  • operfekt
    nrkpgbrud skrev 2012-05-10 16:42:57 följande:
    Skickar på en gång ;)
    Jo då det börjar kännas och fick gå hem från jobbet idag för att jag var snurrig och illamående men det har släppt nu. Tror det har med all stress att göra ;)
    Det är nog inte omöjligt att det är stressen, men bra att det gick över iaf.
    Har ni mycket att fixa med innan?
  • 8september2012

Jag köpte en två delad brudklänning,sjal och väska samt väst och plastrong i samma tyger på Tradera för 500kr !!

Svar på tråden Vi med budget på under 40 000. Hur gör man? tips idéer bilder :-)