Nu har jag pysslat lite igen:
Tärnornas hårblommor är vanliga silkesblommor. De finns väldigt lika på H&M för 29kr. Sen köpte jag pärlor (2 paket för 10kr på Tiger, TGR...eller vad heter det?). Jag fäste en genomskinlig tråd (typ fiskartråd) med en knut bak och sen trädde på 4st pärlor, virade runt mitten och sen egenom översta blad och tillbaka igen. 4 pärlor till, osv. Sammanlagt är där ca 12 pärlor, kanske mindre.
Sen har vi flaggorna som några av er efterfrågade. Alltså otroligt enkla och väldigt snabba och billiga att göra. Av juteväv (29kr/m på stoff och stil, till exempel) skar jag remsor ca 5cm breda och 30cm långa. Varje remsa klipps sen diagonalt, så det bildas en triangel där 2 sidor är raka. I och med att juteväv redan har hål, så kan man bara trä egenom en grillspettspinne (jag hittade lite extra långa, också ganska billigt, typ 15kr för 100st). Alltså med bara en halv meter juteväv kan man göra
ca 100stycken flaggor! Till en total kostnad av ca 30kr! Det kallar jag en bra deal!
Det är ju ändå inget man sparar. Det ska ju bara viftas med en kortare stund ju
Kan medela att tyget stannar på pinnen bra, den ramlar inte av.
Sen har det gjorts armband av pärlor. Den är inte helt ihopsatt på denna bild, så den är lite snurrad. Jag kan heller inte bestämma mig ifall den blåa bollen är snygg eller ej. Var ärlig tjejer! Ser det ut som en julgranskula?? Blå och champagne är bröllopets färger, men det har inte blivit så mycket blått på andra ställen..Ska jag låta det vara så, eller är det snyggare med ett enkelt pärlarmband??
Själv kommer jag göra ett smycke av mormors pärlhalsband och ett gammal-silver och blå sten. Det var alltså meningen att det skulle vara lite likt där...
Sen gjordes en "AMORE" skyllt. Ett billigt tips här är att klippa upp en vanlig disk...(ja vad heter det...usch vad min svenska har blivit dålig!!!! Ni får ursäkta mig!). Jag köpte textilfärg, men så här i efterhand märkte jag att det hade kvittat. Textilfärg behövs bara om man har tänkt tvätta dem (eller om man har dem ute och det regnar).
That's all folks!