• Tokig

Oktober 2012

Tänkte att det kan vara trevligt att samlas och följa varandra fram till den magiska dagen.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-25 09:10
    Vi som (hitintills) är med i tråden är:

Pyttsan, 29/9, Åland
    Tokig, 6/10, Småland
    Caruba, 6/10, Arild
    Daludd, 6/10, Göteborg
    Soahl, 6/10, Stockholm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-07 15:00
    Camilla837, 6/10, Öckerö

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-10 14:43
    Lillama, 20/10, Öland

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-20 08:48
    Meyita, 20/10, Värmdö

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-25 08:27
    tinaalpfält, 6/10, Flen

TR?DSTARTARENS TILL?GGSKOMMENTAR 2012-08-07 17:13
    KochM, 13/10, Örebro

• Svar på tråden Oktober 2012
  • tinaalpfält

Jag kan inte heller fatta att det är så snart!! Det har varit så sjukt mycket att göra med innan så man har knappt hunnit tänka på det. Jag satt till kl 1 i natt och gjorde klart översättningen av vårt festprogram. Bordsplaceringstavlen, en fin låda att lägga pengar i i baren och vimplar med herr/fru mr/mrs fixades igår med. Nu på fm har vi packat som idioter eftersom att jag bara ska springa på en föreläsning innan vi rör oss mot Eskilstuna. 

Hoppas allt rullar på bra för er andra som oxå har er stora dag på lördag! Lycka till! 

• Tokig

Erikojohanna: Du kommer antagligen inte gilla mon lösning men jag har bestämt mig för att vänta tills på söndag att börja kuren! Annars rullar det på här. Har varit och polerat mig precis (noppat bryn och fixat naglar). Nu ska jag ner på stan och fixa det sista innan det är lite fix hemma. Måste ju packa bland annat. Imorn kl 11 ska vi vara på plats.

• Camilla837

Fy vad jag är nervös! Vi ska snart åka och hämta klänningen och de övriga kläderna. Fick fakturan på alla köpta och hyrda kläder och fick nästan en chock!  Detta bröllop har på något sätt lyckats bli mycket dyrare än vad vi har räknat med.

Men nu skiter vi i det och njuter av att vi snart ska GIFTA oss!

Imorgon bär det av till Björkö för att fixa i lokalen och övernatta på hotellet.

Idag ska det packas. handlas lite godis, öva på dans ( vi har gett oss på utmaningen att dansa chacha) och tal.
    Tror inte det är något mer. Jo favours ska läggas ner i sina påsar 

• tinaalpfält

Tokig: Låter ändå bättre att vänta och sen köra alla 10 dagar istället för att avbryta. Fast jag har ju absolut ingen vårdutbildning så jag kan ju ha fel.

• caruba

Somnade på soffan... Nog tur att man har ledigt idag och imorgon så att man inte somnar halv nio i ett hörn på sitt eget bröllop. ;0)

• Tokig

Nu längtar jag bara efter att vara framme på platsen. Imorn klockan 11... vad skönt det ska bli att rulla igång detta.

11 träffar vi vigselförättaren för att få igenom allting, 13:30 ska jag kollapsa en stund hos frisören. Sen har jag schemalagt en timmes tupplur på eftermiddagen. Sen ska jag och M2B dricka några glas vin och skriva de sista små kuverten (bordsplaceringarna)... tror det blir bättre med lite vin i kroppen :)

Sen lär våra gäster börja komma framåt kvällen. Det vankas bastu, bad i sjö för de som vill och kall öl. Ska bli såååå mysigt.

Nu händer det!

Hoppas bara att vädret vill vara på vår sida. Verkar fortfarande väldigt osäkert. Men jag hoppas norrmännen (Yr.no) har rätt, för de lovar sol.

Ta hand om er... och glöm inte att njuta.

Och, ja just det, jag har äntligen lärt mig löftena utantill. Nu gäller det att minnas dom även när man står framför alla sina nära och är nervös...

• KochM

Det börjar verkligen dra ihop sig för många av er! Så spännande! Har ju en vecka kvar jag. Känns nära det också, men inte om man jämför med er. Lycka till med sista fixet och försök att njuta!

• KochM

Här är tepåsarna jag pysslat med. Limmade hjärtan på snörena. Sen erbjöd sig min jobbarkompis att fylla dem så har köpt tre favoritteer med lite kärlekstema. Är själv tedrickare så då är det lite extra angäläget med lyxigt te. M2b har beställt finkaffe från min bror som är barista så lite rättvist ska det väl vara ;)

• KochM

Måste ju visa de söta nallarna också. Var runt i massa butiker och letade efter små nallar att ha som bordsplacering till de fyra bebisarna som kommer. Vi har köpt vita trähjärtan som min kusin har skrivit namnen på. De vuxna får sina hjärtan på häftena och de fyra barnen som kommer får sina på varsitt paket inehållande en målarbok och färgpennor.

Svar på tråden Oktober 2012