• Sanna87

Bröllop 2012 Mallorca, Alcudia

Mallorca13 - vi kommer att ha ett litet brölop. vi åker med våra 2 barn och sambons föräldrar och syster. Vi har det hemligt. Hans föräldrar vet om det men inte hans syster. Vi har inte bokat ngn restaurang utan vi får nog se vad vi hamnar någonstans. Kanske att det blir la terrazza, dem har väl precis hunnit öppna kanske när våran fotografering är slut..

Kul att bjuda med så många gäster, det blir mycket att planera. Har ni tänkt att ta hjäp utav någon bröllopspanerare eller ska ni ordna allt själva??

• Sanna87

Mallorca13 - vi har pratat om att gifta oss utomlands flera gånger, men sen började vi planera för ett bröllop hemma, men någonstans vid gästlistan så kände vi att näe, vi åker utomlands och gifter oss istället, vi har ingen jättestor budget och sen har inte jag någon kontakt med någon från min familj eller släkt så det kändes inte heller helt rätt med bröllop hemma. Så då började jag leta lite om bröllop utomlands, vi har inte direkt någon koppling till mallorca, utan det var enkelt att boka vigsel där och det är ju barnvänligt och sådär, och sen just att vi kommer iväg och får gifta oss utomlands... så det var väl egentligen därför vi valde det..

• Sanna87

Sitter och funderar lite kring hela vigseln nu och så kikade jag på svenska kyrkans hemsida, dem hade en ganska fin bukett där, en rundbunden färgglad, ngn som vet vad kyrkan tar för sina buketter? dem är rätt dyra va?

Är det någon som ska ha sång eller nåt på sin vigsel?

Dem papper som behövs tas med är väl intyg och hindersprövning, och en blankett från sin hemförsamling väl?
    hur länge tar det ungefär att få intyg på hindersprövningen??

• Sanna87

Känner att det blir tusen frågor här nu.. haha, kan bara inte sluta att fundera nu.. massa tankar som ploppar upp...

Är det någon som tänkt ha ngn tårta eller nåt? Hade varit mysigt med en liten tårta att avnjuta på kvällen. Tror ni hotellet kan fixa något eller det kanske finns något bageri i alcudia??

Är det någon som ska ha champagne eller något med sig till vigseln att skåla med efteråt? Kan man be hotellet fixa en champagneflaska eller kan man köpa det någonstans i alcudia dagen innan? Om man frågar hotellet tror ni man behöver fråga lång tid i förväg? Eller man man höra med dem när man kommer ner? Man kanske kan ta med sig champagneglas i plast så kan man bara kasta dem sen så behöver man inte släppa med sig det tillbaka till hotellet sedan.

Ni som betalat vigselavgift var det krångligt att göra det själv? Jag gick till banken så dem hjälpte mig när jag betalade handpenningen. Vill ju inte att dem ska hamna fel. såg att euron sjunkit lite nu...

• Sanna87

Guanaca - jaa, vet verkar vi ha, Skrattande jag har också för mig att jag sett priserna, men hittade heller inget nu... men jag har för mig att dem låg nånstans kring 800kr... och det lägger jag nog inte på en bukett... då går jag nog hellre ner till den där blomsteraffären och slår ihop en liten bukett.. =)

Okej, får väl försöka göra en betalning över internet, märker jag att jag inte fattar nåt får jag väl gå in till banken istället, haha...

• Sanna87
    Grattis och välkommen hem Fru Johansson... låter som ni har haft en fantastiskt resa... åhh, vad jag längtar nu tills det blir våran tur.. Solig och vilken bra restaurang ni fått tag på. Och vilket bra avslut på dagen ni fick.
    Vi tänkte köpa ngn flaska champagne att avnjuta sedan på kvällen vi med... fruktfat var ju verkligen ingen dum ide att beställa.
    Verkligen jättegrattis ännu en gång!
  • Sanna87

Annelie643 - åhh, låter fint.. får man fråga vad ni fick ge för era ringar?? jag pratade med flera guldsmeder i fredags, och två ska höra av sig imorgon igen.. jag har utgått från en ring från guldbolaget, sabina, när jag fått min inspiration, spännande att se vad dem säger imorgon...
    Fick ett sms från posten i fredags om att det var ett paket på väg hem till mig, så förhoppningsvis ligger klänningen i brevlådan när jag kommer hem från jobbet imorgon...  hihi...
    Vad bra, jag tänkte jag skulle betala den sista summan nu ikväll. skönt att ha det avklarat...

vi har hamnat i ett litet dilemma här hemma... vi vill gärna fira vårt bröllop med en liten fest hemma i trädgården när vi kommer hem, vill gärna kunna va utomhus, men vi kommer ju inte hem förän i spetember så vi känner att vi skulle behöva hålla festen ganska snabbt efter vi kommit hem, innan det blir för kallt, vi kan låna ett jättestort partytält utav ett par kompisar. sen har vi ju delvis altan under tak..
    vi vill ju hålla vigseln hemlig, men sen vill vi ju att så många som möjligt ska komma. så vi känner ju att vi behöver skicka ut inbjudningar rätt snart om vi ska ålla festen ganska snart efter vi kommit hem.. men vad skriver man på inbjudan... ska vi avslöja att det är vårat bröllop vi bjuder in för att fira. Skriver vi att det är en fest för att avsluta sommaren kanske inte alla anstränger sig för att kunna komma, men skriver vi att det är brölloopsfirande så kanske fler försöker komma... usch jobbigt!

• Sanna87

Jag blir tokig... skulle betala resterande vigselavgift nu via internetbanken, men det funkar ju inte!!!
    Står bara att det är ett fel i formuläret, och att typ av betalning inte kan avgöras typ! Fattar nada, ingen rad är ju röd heller, så jag vet ju inte vad jag ska ändra... ska man behöva gå till ett kontor för att det ska funka!!! AHHHSkrikandes

• Sanna87

Nu har den kommit, min älskade klänning!! Har inte provat den ännu, men är överraskad över den än så länge. Den verkar vara av väldigt bra kvalité. Ska prova den senare ikväll. MelT - vi ska inte heller ha ngn dans, vi är ju bara så litet sällskap så det där med dans är helt oviktigt för oss. Angående bank så har jag Swedbank och det finns också särskild betalning för internationella och utlandsbetalningar, så troligtvis hade kanske Swedbank problem med sin sida igår. Ska försöka lite senare igen.

• Sanna87

Annelie643 - har nog uttryckt mig lite fel angående ringen, det är jempgulds smed som jag pratat med angående ring. Han ringde när jag var på jobbet idag, men jag kunde inte prata då. Sen svarade han inte när jag ringde senare så får ringa imorgon igen. Jag beställde klänningen på chicy.se. Vad har du beställt för kläder??

Svar på tråden Bröllop 2012 Mallorca, Alcudia