• Sanna87

Bröllop 2012 Mallorca, Alcudia

Alcudia2012 - härligt att få börja packa... Låter helt underbart att få styra och ställa med allting. Kan du inte lägga upp en bild på klänningen sen? Den låter jättefin. Här har varit kalas heeela helgen lång men nu i veckan tänkte jag ta tag i å beställa en klänning. Finns inga bra butiker i min stad där man kan hitta en sådan klänning jag vill ha. Har varit inne i stans bröllopsbutik men dem är så fruktansvärt otrevliga och fula mot sina kunder så jag skulle hellre gifta mig i pyjamas än sponsra dem. En tjej köpte sin klänning där och den förstörde den helt å hålet. Den var smutsig å hade fula dammränder i tyget. Sedan gjorde dem en jätteful lagning i klänningen, så Hag chansar nog på att beställa en tror jag. Väntar på svar från en guldsmedsbutik om lite frågor jag ställt om en ring. Hoppas på svar nu i början av veckan. Uscha vad trist med förkylning, hoppas verkligen att den försvinner innan ni ger er iväg.

• Sanna87
    Mallisbröllop2012 -  Grattis på den stora dagen, hoppas ni har en fantastiskt dag Skål

Guanaca - Vad härligt att en ny resa är bokad. Verkar ändå som det kommer att gå i lås med erat nya datum.
    jag skulle bli chockad om båda tiderna har blivit bokade så snabbt =)

Själv väntar jag å väntar på svar från flera guldsmedjor om ringarna jag är på jakt efter. Har hittat en fantastiskt ring som jag skulle vilja använda som en grund till vigselringen å sedan sätta stenar i den. en jobbig väntan, vill ju bara beställa nu, börjar känna liite panik just för ringarna... Tungan ute
  • Sanna87

Nu är ordern lagd, en klänning är beställd Skrattande som jag har velat, haha. Hoppas bara att denna passar nu, hoppas få den i veckan.

• Sanna87

Guanaca - vad synd med tiden, men ändå bra att inte den andra tiden blivit bokad också, nu har ni ju dock ett nytt datum att längta och se fram emot =) picknick låter väl supermysigt efter vigseln och en middag senare på kvällen...

• Sanna87

Guanaca - vi har bokat Johanna. Vet faktiskt inte hur upplägget blir med att träffas innan. Mailade henne i veckan så vi får se när jag får svar. Det kan säkert ligga en del i det hon säger om ljuset. För Johanna skrev i ett mail till mig att hon tyckte det var ba att vi hade en sådan sen tid då ljuset var mycket mjukare. Men det kan ju inte vara första gången som dem fotar i starkt solljus så det borde ju inte vara några problem. Och man har ju sett på bilder att det finns gott om träd i alcanada iallafall. Anledningen till att vi bokade Johanna var ju dels att vi gillade dem bilder hon hade på sin hemsida, sen betyder det mycket för mig att hon är svensk. Är inte jätteduktig på engelska så det hade nog blivit lite problem att kunna kommunicera och berätta hur man själv önskar ha bilderna :)

• Sanna87

Guanaca - oj vilket bra pris ni verkar ha fått på fotograf. Vi ger 350 euro inkl. Resetilläg, då fotar hon under vigseln och efter vigseln. Vet inte riktigt hur länge. Vi får också en förhandstitt på bilderna efter ett par dagar sen får vi bilderna efter ett par veckor. Hur många bilder vet jag inte riktigt. Annelie - hade hoppats på att få klänningen denna veckan, men ännu har jag inte fått ngt leveransbesked, det sår 2-5 arbdagar. Så jag hoppas men man känner besvikelsen närma sig lite att dom inte skickat den ännu :p Väntar fortfarande svar om ringar. Men har jag inte fått ngt svar ikväll så ringer jag imorgon.

• Sanna87

Kruxet med att hitta en annan vigselförättare är att den personen måste vara godkänd att få utföra vigslar på Mallorca. Jag tror t.ex. Inte att en präst verksam i Sverige får viga på Mallorca. En spansk präst kan inte utföra en vigsel som är godkänd i Sverige. Utan då får ni nog genomföra en borgerlig vigsel hemma och sedan ha ngn sorts ceremoni på Mallorca.

• Sanna87

Mallorca13 - vill era gäster vara med på bröllopet så tror jag nog att dem gör allt dem kan för att kunna följa med =) låt dem veta i god tid så har dem ju större möjlighet också att kunna planera in semester. När har ni tänkt gifta er??
    Det blir första resan för mig till alcudia, så jag kan tyvärr inte hjälpa dig med tips på bra hotel, hoppas att vi själva bokat ett bra :P
    Hoppas det löser sig för er och att en torsdag blir lika bra :)

Anneie - tänkte också göra egen design på en befintlig ring, men har inte svar från ngn utav dem guldsmedjor jag pratat med ännu... tänkte jag skulle ringt idag men det kom en massa annat ivägen, så jag får ringa imorgon.
    Var inne på albrekts guld idag för dem har ju rea nu, men där fick vi ingen som helst hjälp så vi gick därifrån igen.. hoppas på bra svar imorgon..

• Sanna87

Fick svar från Johanna nu, hon kommer att komma till alcanada ca 30 minuter innan vigseln så vi hinner hälsaa och prata lite innan... sen fotograferar hon under vigsen och efter...
    Hon hälsade från ett soligt och varmt mallorca Skrattande
    så det verkar som mallorca2012 har fått bra väder =)

• Sanna87

Nu är klänningen skickad, så troligtvis så har jag den på måndag, synd man inte får post på helgen, haha...

Svar på tråden Bröllop 2012 Mallorca, Alcudia