• Sanna87

Bröllop 2012 Mallorca, Alcudia

Mallisbröllop2012 - såg visst att jag skrivit lite galet i förra inlägget, haha. Fotograf har vi ju bokat. Jag skulle egentligen skriva att jag funderade på att boka frisör, haha, vad fel det kan bli.

Vad får du betala för frisör när hon kommer till hotellet? Vart skulle ni bo?

• Sanna87

Mallisbröllop2012 - okej, då vet jag lite mer vad jag har att fundera över. Tänkte köra en liten budgetkoll och se hur vi ligger till än så länge :)

• Sanna87

Mel T - vad roligt att ni också ska gifta er på mallis.
    Vi ska gifta oss i alcanada den 30 augusti, vi åker ner en tisdag och gifter oss på torsdagen.
    Tänkte också köpa blommor där nere, tänkte också på den blomsteraffären i hamnen.

Vi har funderat på bröllopsmiddag på la terazza direkt efter bröllopet, men jag hittar inte så mycket om resturangen. Har bara hört andra som sagt att den är bra. tänkte höra med fritidsresor om dem vet något om restaurangen.

Jag vill också ha en klänning i chiffong, har hittat många fina i chiffong på missmoneypenny.nu
    Har hittat en där som jag föll pladask för =)
    Vet dock inte hur dem är att beställa ifrån. någon annan som vet det??

Vi åker med våra två barn och sambons föräldrar och syster. Så det blir litet och enkelt.

• Sanna87

Mel T - det är det som gör att jag drar mig också för att beställa på nätet, det är ju inte bara till att skicka tillbaka en brudklänning heller som är måttbeställd. Har du varit och provat några klänningar i nån brudbutik ännu. Jag har faktiskt inte tagit mig så långt ännu, får väl kanske göra det snart.

• Sanna87

Tvåskablitre - åhh, supertack. Vad gulligt att du tipsade om den, ska absolut kika mer på den.

• Sanna87

Jaa, nu längtar man verkligen efter värmen när vintern knackat ordentligt på dörren. Bara en massa snö snö och snö.
    Idag när jag skulle lämna kidsen på förskolan så hade vi - 18.7 grader.... det var inte roligt att behöva gå ut då.
    som tur var steg temperaturen ganska så snabbt, så nu har vi bara -12

• Sanna87

Mallisbröllop2012 och MelT - åhh, vad roligt med ring och klänning. Här står allting väldigt stil just nu. Velar fortfarande över klänningen jag hittat på nätet, har inte vågat beställa den ännu. Tänkte gå in på bröllopsbutiken här hemma nån helg när jag är ledig och kika lite, förhoppningsvis kanske hitta någon man kan prova med.
    Ringar har vi inte heller beställt ännu, faktiskt inte provat heller. Kikat lite har vi gjort. Men det ska nog hinnas med det också. Har så mycket med skolan nu, min sista 3 veckor nu så det är lite extra mkt känns det som.

• Sanna87

MelT - vilken fin klänning du har hittat. Vad fick du ge för den? det står ju inga priser på deras hemsida...

Jag tror jag har bestämt mig för en liten enkel bukett med rosa gerberor, och kanske lite lite grönt.

Jag har inte bokat någon frisör eller makeupartist utan tänkte göra det själv. Har kikat en hel del på you tube, har hittat en tjej som gjort en massa tutorials med en massa fina frisyrer. om man söker på lilithedarkmoon så finns det massa bra tutorials så man kan lära sig själv att göra frisyren.

Har hittat en fin frisyr där håret hänger lite löst på ena sidan, sedan tänkte jag sätta in blommor eller pärlor i håret. Det är det jag funderar på nu..  www.youtube.com/watch&v=yob8ngo8brI

Har inte tänk att ha någon väska, skor tror jag det blir ett par enklare med en liten klack.

Svar på tråden Bröllop 2012 Mallorca, Alcudia