• Sanna87

Bröllop 2012 Mallorca, Alcudia

Vad jag blir förbannad, alldeles nyss fanns klänningen där, nu kommer man inte längre in på den, men den ligger kvar i översiktsmenyn över klänningarna...

Det var nästan droppen, nu slutar jag leta efter klänningar!!!!

• Sanna87

Guanaca - så himla roigt att ni fick er ceremoni med så kort varsel, och att du hittade en till klänning. Den var verkligen jättefin. Skor tror jag nästan du kan ha vad som, beroende på hur lång klänningen blir på dig, ett par fina sandaler med en iten kilklack hade säkert vart fint, dock inte för stor kilklack tror jag, eller ett par sandaler med en vanlig låg klack.

Jag hittade en annan lång känning på nelly, det var ett band över högra axlen och sedan strassdekoration över vänstra bröstet, har mailat och frågat om dem får in fler, men funderar på att köpa den andra och tillbaka den om det skulle vara så att dem får in den igen.

Vart på mallorca ska ni bo? Vi ska bo i Alcudia, så för oss blir det inte så långt att åka, tror det ligger ca 10 min från alcudia.

Blommor tänkte jag fixa i en blomsteraffär som tydligen ska ligga nere i hamnen i alcudia.

Har aldrig sett min sambo i kostym heller, haha. och med tanke på att det är så litet bröllop så känns det inte rätt med en kostym, därför är jag lite tveksam till västen jag funderade på, men ett par ljusgrå kostymbyxor, har hittat ett par fina på dressman för 400 kr, och en ljus skjorta tror jag blir bra. Känns fint men ändå inte för mkt...

Mallisbröllop2012 - vad roligt att du hittade dotterns klänning. Dem man bara springer på blir ofta dem bästa, hihi =)

Ja, jag tror jag lägger ner letandet ett tag nu, har ju dock till slutet av augusti på mig, så vem vet kanske kan fynda ngn gammal studentklänning någonstans, haha. Men sen är det ju om man vågar vänta för länge.

• Sanna87

Mailade ju Nelly igår om klänningen jag hittat. Idag hade jag fått svar. Klänningen fanns kvar i deras sortiment men dessvärre visste han inte när dem skulle få in den igen. Men bra kundtjänst som det verkar vara så la han som svarade på mailet in en produktbevakning åt mig. Så jag kommer få ett mail när dem får in klänningen igen.

Så nu tror jag att jag lägger ner klänningsletandet ett tag och inväntar mail =)

• Sanna87

Guanaca - vet att du vill vara lite hemlig, så du behöver inte säga när ceremonin blir men när åker ni till mallis?

Du har ju verkigen hittat två jättefina klänningar så vilken du än väljer så tror jag din sambo kommer tycka du är strålande vacker på er dag =)

• Sanna87

Guanaca - oj, jag har ingen koll på allt det där kring vigseln ännu. Har fått ett mail med en blankett vi skulle fylla i och lämna i till dem senast ett par veckor innan vigseln men det är ju så lång tid kvar innan det är dax för oss. Vet ju inte om det skiljer ngt på om man ska ha en välsignelse eller vigsel. Dry finns en tråd som heter bröllop på Mallorca 2011 eller ngt liknande, sök efter den tråden vettja och se om du kam få några svar där. Hoppas att allting går bra för er, 3 veckor går snabbt :)

• Sanna87

Guanaca - visst känns det lite crazy att åka dit och ha en ceremoni eller vigsel, men jag verkligen ni gjort rätt som bokat en vigsel därnere. Sen får ni ju en utflykt till en annan del av mallorca med ju =)

Det finns ju ett svensk par som kör taxin som kyrkan rekommenderar på sin hemsida om man skulle vilja boka det. Jag tror att många taxichaufförer kring alcudia känner till la terazza med för som jag förstått det så är det en väldigt populär restaurang.

Hur länge skulle det ta innan du skulle få klänningen från nelly? Vad har du hittat mer för klänning?

Jag väntar på ett mail från nelly när dem får in den andra klänningen så nu har det (helt otroligt) gått flera dagar utan att jag tittat på klänningar. Hittade en likande den på nelly på ebay om inte nelly skulle få in den andra igen men helst beställer jag inte från ebay, tycker det verkar så krångligt, lättare att retunera till nelly om inte klänningen skulle passa. =)

• Sanna87

Guanaca - oj, 8 mil, klart det kommer ju ta en stund att åka, och dem kör väl som tokar i det där landet. Det är ju säkerligen viss skillnad på vägarna till palma.

Jag kommer ihåg en bussresa på teneriffa när vi skulle upp till en liten stad i bergen, oj oj oj, jag är glad att vi kom dit med livet i behåll, hua vad den busschauffören körde på dem där kringel krok vägarna...

Hoppas ni hittar ngt bra sätt att ta er till ceremonin.

Näe, fy vad dåligt från nellys sida, hur kan det bli sånna fel. Usch vad arg jag skulle blivit. Kompensation skulle jag säga.

• Sanna87

Guanaca - vart lite nyfiken så jag kikade på google maps och det är ju mycket närmre till palma egentligen från soller. Ungefär 30 km räknar dem. Och till alcanada räknar dem ungefär 67 km. Men det som är bra med google maps är ju att dem anger flera alternativa vägar.

• Sanna87

Guanaca - det låter väl som en jättemysig ide att ta en natt i alcanada eller omnejd, alcudia ligger ju bara ca 10 min därifrån och där finns ju massvis med hotell. Tänk att ni snart ska åka. Man börjar väl alltid fundera när det är kort tid kvar om man är nölj med alla kläder och om man hittat allt och sådär. Ska ni ha fotograf? Hur ska du göra med hår och smink? Så himla spännande, ser verkligen fram emot att höra din berättelse när ni kommit hem. =)

Kunde inte se klänningen från MQ men den från hm var ju jättesöt tycker jag. Men den klänningen som du redan har är ju också jättefin, så jag tror det blir toppen vilken du än väljer.

Har du tittat på brandos, dem har ju massvis med skor. Kikade lite där häromdagen och jag håller med dig när det gäller skor med kilkack, dem blir alldeles för höga. Jag har nog slopat tanken på kilklack, nu är jag mer inne på en sandalett med lägre klack, ballerina eller en pumps.

Rosa är ju väldigt fint, men frågan är om just cerise kanske kan bli för mycket med skor också, rädd att dem kanske kan ta för mycket fokus från dig i helhet, och det vore ju tråkigt.

Hittils har jag hittat dessa skor jag tycker är fina. Vet inte hur hög klacken på pumpsen är men är orolig att den blir lite för hög för min del, och sen funderar jag på om ballerinaskor blir för "vanligt". Får väl vänta och se lite med tills jag har en klänning och se hur den blir.

• Sanna87

Vad roligt att ringarna kommit, vad blev det för ringar?

Vi har knappt tittat på ringar ännu. Tänk så lång tid det är kvar tills vi ska åka. Det är över 130 dagar tills våran dag =( längtar ju redan jättemycket.

Svar på tråden Bröllop 2012 Mallorca, Alcudia