• Sanna87

Bröllop 2012 Mallorca, Alcudia

Vad roligt tjejer att ni kommer vara där samtidigt och på samma hotell. Här står det lite stil med planering just nu faktiskt. Ska betala bokningsavgiften för vigseln imorgon, så få är det verkligen klart att den dagen är vår :) längtat så himla mycket. Har börjat fundera på lite kläder till barnen men det är ju ingen ide att löpa ännu då man inte vet deras storlek dem kommer ha då. Har bestämt mig för en klänning men jag kommer nog inte att beställa den förrän i början av nästa år. Funderar på vad man ska ha för skor, jag vill gärna ha ngn nätt sko tror jag med en liten klack. Hur går planeringen för er andra?? Förrresten ngn som vet en sida man kan köpa fina bröllopsböcker på. Skulle gärna vilja ha en bröllopsbok där man kan skriva ner planeringen och minnesdatum för saker inte en bok där en massa gäster bara kan skriva, känns onödigt då vi inte ska ha ngn särskild bröllopsfest. Men dem jag hittat är mest bara där gäster kan skriva och sådär.

• Sanna87

Mallisbröllop2012 och Gerbera- välkommna hit, roligt med fler dimmans stå brud på Mallorca. För mig blir det första resan till mallis, Eftersom vi inte känner till området och vart man kan hitta en lugn strand där man får gifta sig så valde vi alcanada efter kyrkans förslag. Vi åker med Fritidsresor och kommer bo på estrella de mar och spa. Längtar jättemkt. Tänkte fixa frisyr och smink själv, så jag kikar för fullt på you Tuve på olika håruppsättningar som man kan fixa själv. Vill gärna ha en håruppsättning med lockar som hänger ner, antingen med ett diadem eller blommor som dekoration. Kommer ha en enkel brudklänning i chiffong. Hoppas på att hitta en blomaffär på plats, men det verkar som det kan ligga ngn nära hamnen i alcudia, enligt vad jag läst i andra mallistrådar. Vet inte vad gubben och barnen ska ha ännu men det lutar åt någon ljus klädsel för man2be och för barnen blir det nog ljusa byxor och ljus skjorta kanske med en väst till. Vart kommer era bröllop att hållas??

• Sanna87

Mallisbröllop2012 - går det att ändra vigselplats efter man har bokat?? Vi hade helst velat viga oss på en sandstrand men svårt att hitta en lugn plats utan en massa folk på alcudiastranden. För man vill ju gärna inte ha några andra runt omkring när man gifter sig :) Åh det får du jättegärna tipsa om ni hittar ngn blomsteraffär :D Vart i alcudia kommer ni att bo? Vårt hotell ligger ca 6-10 min bilfärd från alcanada, men det mest optimala hade ju varit promenadsvstånd.

• Sanna87

Nu har vi bokat fotograf, det blev johanna gunnberg. Känns riktigt bra :D

• Sanna87

Mallisbröllop2012- nej, taxichaufförerna där kör väl inte helt lagligt alla gånger. Jag funderade på att mejla dem svenska taxichaufförerna som det stod om på svenska kyrkans hemsida å se om dem kan erbjuda bilstolar. Våra barn kommer vara 3 och nästan 5 år.

• Sanna87

Två ska bli tre - vad roligt att ni planerar, kan tyvärr inte hjälpa dig med svar om make up och hår då jag tänkte fixa mitt själv men vi har bokat fotograf och hon hade flera olika paket man kunde välja mellan. Dem låg mellan 280 och 440 euro, sen kan det tillkomma utgifter för resetillägg.

• Sanna87

Mallorca2012 - välkommen! Kul att fler hittar hit! Vi har samma planer dom ni. Det blir enkelt med bara våra 2 barn och man2bes föräldrar. Vi gifter oss i alcanada. Jag hade pratat med hotellet och hört om någon reseledare kanske har lust att ställa upp som vittne. Bokar ni fotograf kanske ni kam höra med honom/henne om denne vill ställa upp som vittne. Frågan är ju fri som man brukar säga. Har läst om andra som haft reseledare och fotograf som varit vittne. Vi har bokat Johanna gunnberg som fotograf. Hoppas ni hittar några :)

• Sanna87

Mallisbröllop2012 - detsamma... jaa, tänk i år gäller det, det är verkligen en häftig känsla.
    För oss är det ganska precis 8 månader kvar :) för många utav er andra är det ännu mindre, spännande :)

Jag beställde hem lite blanketter från skatteverket innan jul om hindersprövning och sådär, lite tidigt ute men jag jag hoppas att inte blanketterna hinner bytas ut innan det är dags att skicka in dem.

Hur går det med alla planer för er andra??

Hur ska ni göra efter vigseln, ska ni äta på resturang och har ni brudklänningen då ni som tänkt ha det??
    Vad har ni förresten tänkt ha för klänningar??

• Sanna87

Jag är kluven när det gäller klänning faktiskt. Har hittat en helt otriligt vacker brudklänning i chiffong, men sen är jag lite kluven kring om jag ska ha brudklänning eller om jag ska hitta någon annan klänning, typ sommarklänning eller liknande. Vit ska den vara iallafall.
    Åhh, det är såå svårt.

Mallisbröllop2012 - ohh, tänkt att det är mindre än ett halvår kvar, det går snabbt =) hur ska du göra med hår och smink?

• Sanna87

Mallisbröllop2012 - funderar också på att boka fotograf, men jag är inte bered att lägga för mycket på det. Vem har du bokat, och vad kommer du att få ge för det? Kommer frisören till hotellet då eller gör du det i salong??

Tänkte också göra sminket själv.

Det löser sig nog med klänning tror jag, kikar runt lite grann och tillslut hittar jag nog något som passar, hihi.

Har ni andra köpt ringar och vad för ringar kommer ni att ha?

Svar på tråden Bröllop 2012 Mallorca, Alcudia