• Sanna87

Bröllop 2012 Mallorca, Alcudia

Mel T - Har inte tittat på ring ännu faktiskt. Men det börjar väl blir dags för det snart.

Mallisbröllop - jag hoppas att den frisyren blir bra, tycker inte heller den såg alltför krånglig ut, så med lite träning ska det nog gå. Men jag är lite osäker på om jag har för kort hår, funderar på om jag behöver nån hårförlängning.

MLI88 - välkommen hit.
    Tänkte fixa bukett i en blomsteraffär på plats i alcudia. Vi bokade resa tillsammans med dem som ska följa med så vi valde samma hotell när vi bokade. Så tyvärr vet jag inte hur ni ska lösa det med att komma så nära varandra som möjligt.

• Sanna87

Har funderat mer kring min klänning, var inne på en riktig brudklänning tidigare men det känns konstigt att ha en brudklänning när det bara är vi och barnen + vittnen. Det blir ju bara en klänning att hänga i garderoben sedan.
    Så nu väntar jag in sommarmodet istället, för jag har hört ryktet att vita klänningar ska tydligen bli inne i sommar så då kan man säkert hitta ngt bra bland sommarklänningarna.
    Och klart kan man spara 1500-2000 kr så är väl inte det fy skam heller.

Har tröttnat på mitt långa hår med så på torsdag åker det faktiskt av, så det kan säkert bli en del ändringar kring frisyr med. Jag har nästan alltid haft långt hår och jag börjar bli så trött på att jämt ha det hängandes i en hästsvans. Mitt hår är så tjockt och helt okontollerbart så det går knappt att göra ngt med det. Jag kan tycka det är okej när jag plattat det, men sen trivs jag inte att h håret utsläppt så det åker ändå upp i en hästsvans då med.
    Men lite nojjig är man ju att det skulle alldeles evigheter innan det växer ut om man ångrar sig, haha... men någon gång måste ju bli den första att våga testa något nytt.
    samma frisyr sedan typ 15 år tillbaka känns tråkigt...

• Sanna87

Guanaca - hej, vad roligt att du hittat hit. tyvärr vet jag ingenting om hur ni kan ha en ceremoni på mallorca efter borglig vigsel, googlade lite men hittade ingen info om det heller. Hoppas det går bra för er.

• Sanna87

Guanaca - om jag inte missminner mig tror jag att man kan ansöka om kyrklig välsignelse via svenska kyrkan på mallorca även om man inte uppfyller kraven för kyrklig vigsel.

Jo, hittade lite info här.. www.svenskakyrkan.se/default.aspx

Hoppas det kan hjälpa er ngt.

• Sanna87

Guanaca - vad roligt att jag kunde hjälpa till, hoppas att ni kan få en välsignelse och att din sambo går med på det. Om det går för kyrkans del så behöver ni ju inte vara i kyrkan utan utomhus på ngn fin plats.
    Måste ju tacka dig med för hjälpen med tips på klänning i min andra tråd.
    Tror att jag hittat min klänning nu :) troligtvis kommer jag bara byta ut bandet till en annan färg. Funderar på ett ljusgult, och sen sätta nån strassdekoration på bandet.

• Sanna87

Guanaca - vi kommer vigas i alcanada på den plats som kyrkan tipsade om, vi ville helst gift oss i alcudia på stranden men då var vi tvungna att ha tillstånd och det hade jag ingen aning om hur man fixar, så då var det enklast att välja kyrkans plats.
    det här blir min första resa till mallorca så jag känner inte till några bra ställen.

• Sanna87

Guanaca - jodå, håret blev kort, och jag är jättenöjd. Kommer ju särkerligen bli en klippning till innan bröllopet. =)

• Sanna87

Guanaca - jättefin klänning, känner du dig bekväm med klänningen så tycker jag absolut du kan ha den även inför prästen. det är ju trots allt det viktigaste att du känner dig bekväm med den tycker jag.

Mel T - jag har funderat på ett par ballerina skor som jag hittade på diechman, dem var blommiga med vita pärlor i en rad över foten. Men sen har jag funderat på ett par sandaler med kilklack också, finns ju en uppsjö att välja mellan.

Mallisbröllop2012 - wow 2 månader kvar, det går ju jättesnabbt. Vi har många månader kvar.

Kan vi inte göra en liten lista i trådstarten eller något över vilka datum alla ska gifta sig, hade varit roligt.

För övrigt är jag tillbaka på ruta ett igen när det gäller klänning. Fick lite information om att den som sålde den klänning jag bestämt mig för inte verkar vara särskilt pålitlig, så jag la ner det ganska omgående. Så nu är jag tillbaka där jag började med att hitta en klänning. Letar efter både långa och korta klänningar. Letar överallt hela tiden känns det som. Ibland känns det som jag ger upp snart. Får väl gifta mig i shorts och linne, haha.

Letar efter någon bra klädsel för sambon också, vad ska era man2bes ha på sig? Jag är mest inne på någon ljus klädsel, kanske ljusgrå kostymbyxor, skjorta och eventuellt ljusgrå väst.

• Sanna87

http://nelly.com/se/kläder-för-kvinnor/kläder/festklänningar/little-mistress-1053/one-shoulder-maxi-dress-600444-1/#

http://www.bubbleroom.se/sv/kvinna/bubbleroom-h/klanningar/klänning-champagne-8998

Har kikat ännu en gång efter en klänning och hittade två fina känningar. Funderar på klänningen från nelly, föll direkt för den. Det jag funderar på kring den är hur genomskinlig den är... tittar man på bilderna i stor storlek så ser den rätt genomskinlig ut och det står ju att den är tunt fodrad. Men vad tycker ni annars om den??

Är det lätt att skicka tillbaka om man beställer från nelly och inte gilar den?? Är sugen på att beställa den faktiskt och prova den hemma. priset är ju helt ok också =P

Svar på tråden Bröllop 2012 Mallorca, Alcudia