• Sanna87

Bröllop 2012 Mallorca, Alcudia

Guanaca - den 30 augusti säger vi ja. Så det är hela sommaren hemma innan vi åker. Hoppas på att vi åker alltför sent utan att det fortfarande finns ngn värme kvar när vi kommer ner. Så jag har ju faktiskt hela sommarmodet att invänta egentligen. Så någon panik är det ju inte ännu. Gick igenom lite idag med budget och sådär och vad som ska göras. Nästa steg blir väl att beställa papper från Skatteverket och från hemförsamlingen som vi måste ha med oss ner. Skorna jag visade kommer båda från diechmann och kostar 249:- per par. Tycker dem har vettiga priset. Brandon har ju absolut väldigt mycket skor men själv tycker jag dem är fördyra. Hoppas eran fotograf blir bra och att ni får fina bilder. Vi har bokat johanna gunnberg. Kommer också göra hår och smink själv.

• Sanna87

Jo, det är nästan alldeles för länge känns det som, suck! Ja, det är väl fördelen att man hinner få lite färg hemma innan man åker, ska jobba större delen utav sommaren, men lite ska man väl hinna åka till stranden med ungarna, hihi.. Har redan börjat kika på lite bikinis till sommaren, min börjar bli alldeles utsliten, hittade många fina på ellos faktiskt.

vet du hur vädret brukar vara på mallorca i september? jag har noll koll, vet typ bara att augusti är vä deras bästa månad, minst risk för regn och varma dagar.

WOW, men dem skorna var ju jättesnygga, dem tycker jag absolut att du kan ha, jättefint med den öppna tån också.. Tycker absolut inte att det gör något att dem är gråa/svarta. Dem var jättefina verkligen... dem har rätt mycket på diechmann faktiskt... =)

Ringarna låter jättefina, vi ska snart ta tag i ringarna här hemma och titta... har inte gjort det ännu..

• Sanna87
    Gerbera skrev 2012-04-18 11:16:57 följande:

Idag på dagen 2 månader kvar.... pirr, pirr:)))

Det mesta börjar falla på plats:)

Tänkte dock att svägerskan skulle sjunga något under cermonin:) Någon som har tips på någon fin sång?

Vad kul att du hittat hit igen, säger som guanaca, det har varit tomt här länge nu =)

Absolut har vi trevligt guanaca, men håller med dig om att det är kul med fler, hihi

Det är ju som guanaca sa, det är ju rätt så personligt det där med sånger. Men en sång som jag skulle velat ha på mitt bröllop är Sarah Dawn Finers - kärleksvisa, Sonja Aldens - Du är allt tycker jag också är mkt fin.

• Sanna87

Håller tummarnaa för att skorna finns och att du gillar dem lika bra i verkligheten med, dem var verkligen fina.

Hmm, låter ju som helt okej temperaturer då.

Nej, det är klart, vattnet är väl inte helt uppvärmt där nere ännu, även dem har ju haft en ganska kall vinter med tanke på att dem hade massa snö. Men lite varmare än här hemma iallafall =)

• Sanna87

Mel T - Nej, det är konstigt det där, man lyckas alltid hitta saker på dem minst enkla ställena. Diechmann verkar ha en hel del och till vettiga priser. ska kika där när jag hittat nån klänning.. tror säkert det kommer dyka upp en massa studentklänningar snart och då kan man säkert hitta något fint. Har ingen bild på den jag hittade på nelly då den hann försvinna på 10 minuter, men väntar ju på att dem ska få in den igen..

Vilket datum har ni?

Vitvå - vi har inte bokat nån restaurang för middagen efter, utan jag tror vi tar det som det kommer där nere sen. Sen är vi ju inget större sällskap så det finns ju säkerligen plats på nån restaurang.

Vilket datum hade ni?

Guanaca - åhh, typiskt att dem inte hade diechmann, hoppas du hittar skorna i helgen istället. Kul att du hittar så många klänningar du gillar. Det är tur att det är snabba leveranser idag, hihi.

• Sanna87

Gör en liten lista över våra datum som dem som vill gärna får fylla på. Och har jag glömt någon månad så får ni gärna skriva dit den =)

Maj:

Juni:

Juli:

Augusti:

30 - Sanna87

• Sanna87

Mel T - förresten glömde ju skriva om din sambons kläder, det låter som en väldigt snygg kombo, lagom mycket tycker jag. Nu gav du mig lite inspiration =) Kul att era ringar kommer snart med, allting måste ju kännas mer verkligt när man får se dem =)

• Sanna87

Tänk om denna vore vit... Vilken dröm. Åhh, så himla fin klänning alltså. Den jag hittade på nelly är ngt liknande fast bandet över axeln är på andra sidan och sen över vänstra bröstet är det strassdekorationer. Och bandet över axeln har inga blommor. Och sen är den ju vit.. Men den här klänningen påminner mkt om det jag är ute efter =) 499:- från hm

• Sanna87

MelT - så mycket fina klänningar dem hade, dock har jg satt ett maxpris, vill inte lägga för mycket på klänningen.

Missmoneypenny har flera fina i chiffong men dem ligger också kring 2000kr. Ja, det kanske vore något att klippa av den eller färga den, så kanske den kan funka som en maxiklänning..

• Sanna87

Guanaca - jättefin klänning, ska absolut ta mig en titt där iallafall.

vad skönt att du hittat en klänning som du känner känns bra. Hoppas nu att skorna finns också. Blir nog jättefint med ett svart band i midjan.

vitvå - känner inte till Palma alls. Men guanaca verkar ju ha hittat ngt, hoppas det kan vara ngt.

Kul att ni gillar La terazza, jag har bara kikat på dem bilder som dyker upp när man söker på google, men det är inte så många.

Förresten är det någon som vet om fler bilder på vigselplatsen i Alcanada utöver dem kyrkan har på sin hemsida. Hade varit kul å se.

Svar på tråden Bröllop 2012 Mallorca, Alcudia