• hellgren

Betalar Era föräldrar något till bröllopet?

Betalar Era föräldrar hela eller delvis bröllopet? Om ja, har ni frågat dem eller har de erbjudit sig? Och är de isf med och planerar och bestämmer?

• Svar på tråden Betalar Era föräldrar något till bröllopet?
  • Margaux

Vi fick 50.000 kr av min sida och inget från hans. Vi fick också ovärderlig hjälp av min släkt på bröllopet!!
    Hjälpen var förväntad men inte pengarna även om jag visste att något skulle komma....

• sollan

Nee tyvärr inte Tungan ute 

Är inget vi tänkt tanken om att de ens skulle erbjuda sig och pengar till böllopet har vi så klart själva annars hade vi ju fått vänta me giftemålet till vi hade råd...Men visst hade de inte gjort nått om man fått lite hjälp...Då hade vi lagt pengarna på bröllopsresa som vi tråkigt nog inte har råd med  Obestämd

Blivande vårbrud
  • johannah

Vi är studenter så vi skulle inte ha råd att gifta oss om inte våra generösa föräldrar betalade hela festen! :D

• MadeleneReschke

Samma här. Jag och min Sambo är studenter. Vi bad inte mina föräldrar betala, men det är något som alltid varit "givet" i vår familj.. precis som körkort och så vidare.. Och vem är jag att tacka nej :)

• pernillaochhenrik

Vi har en ganska god ekonomi och har sparat ihop så vi kan betala hela vårat bröllop själva. Så vi har gjort klart för våra föräldrar att vi inte ville ha någon ekonomisk hjälp. Men lokalen som vi ska hyra har mina föräldrar andelar i och hyr den därför lite billigare. Så jag bad dom boka lokalen, och nu proppsar dom på att du vill betala lokalen och därmed punkt.. Så tillslut lät vi dom göra det.

Nu är vi i början på planeringen på vårat bröllop men jag vet att vi kommer att få mycket hjälp med planering och piff från min sida. (min sambo kommer inte härifrån så hans släkt bor långt härifrån så det blir lite svårare för dom) Så har vi lagt upp det..

• pernillaochhenrik

Å just det jag.. Näe dom bestämmer inget och det vet jag att dom inte skulle göra öven om vi lät dom betala mer.. Men självklart så kommer dom med goda råd när vi ber dom!!

• Noidue

Eftersom att vi kommer ha bröllopet i fästmans hemland betalar hans föräldrar en tredje del och min pappa en tredje del. Jag och min fäsmtan betalar endast våra kläder, ringarna  och ska lägga till lite extra pengar till en artist som vi velat ha. Föräldrarna lägger runt 30 000 kr var och jag och min fästman kommer att lägga ut runt 40 000

• Noidue

Glömde säga att hans mamma är väldigt engagerad i bröllopet och har mycket idéer och planer så ja deras åsikter blir ju hörda och en del kommer vi att använda oss utav. Jag tycker bara att det är kul att någon annan ser fram emot vårat bröllop lika mycket som vi

• Jag han

ingen sa något om någon hjälp till en början, och vi räknade med att fixa allt själva.

Men i slutändan fick vi bröllopsresan, fotografen, maten och en otrolig massa praktisk hjälp som vi inte kunde klarat oss utan.

• Aletta

Vi har räknat med att betala allt själva även om föräldrarna har erbjudits sig att hjälpa till. Vi vill inte ha ett större bröllop än vi har råd att betala själva.

Sen är det snart jul och min pappa tycker det är svårt att köpa julklappar och vill att vi väljer något själva. Så jag har passat på att önska mig håruppsättningen i julklapp. Jag hinner ju fylla år innan bröllopet med och tänkte väl önska presentkort på manikyr och dyl då, så sparar man in lite pengar där!

Svar på tråden Betalar Era föräldrar något till bröllopet?