• hellgren

Betalar Era föräldrar något till bröllopet?

Betalar Era föräldrar hela eller delvis bröllopet? Om ja, har ni frågat dem eller har de erbjudit sig? Och är de isf med och planerar och bestämmer?

• Svar på tråden Betalar Era föräldrar något till bröllopet?
  • Therese508
    ej en ända krona men det hae jag ej räknatme heller /: tyvärr
  • hellgren

Vi önskade oss bröllopsrelaterade saker i julklapp. Vi har allt vi behöver till hushåll och allt sånt där. Vi har visserligen inte "firat" jul med alla familjemedlemmar än men hittils har vi fått brudbuketten samt andra blommor.

Jag tror inte att vi kommer få så mycket hjälp ekonomiskt, vilket vi heller egentligen har räknat med. Jag hoppas mer på att de hjälper till mer praktiskt innan med dekorationer, bordsdukningar och allt sånt :)

• JohannaFotograf

Nej. Och det skulle jag aldrig be om heller då jag vet att dem har dålig ekonomi och själv hjälper dem ibland.

Dem har betalat hela min uppväxt och skall inte behöva betala mer.

• Drullen

Vi har inte bett eller frågat om nåt, o det skulle ja inte vilja göra heller. Men vi berätta om lokalen vi hyr då fråga min pappa va den kosta (7500kr) o sa att den vill han betala... Mamma sa att hon vill bidra med pengar om vi åker till Tyskland. : ) inte en aning än hur mycket det kan kosta, vi har sagt att vi köper det vi behöver o om hon vill så självklart får hon bidra till det med den suman hon vill.

Ja är den som oftast gör lite (ganska mycket ) olika än andra, så det är ingen som har fråga hur eller försökt lägga sig i hur vi har planerat dagen.

• vickizen

Vi får smekmånaden av min pappa/farmor och sedan 5000 av min mamma, 5000 av svärföräldrarna
    Min syster betalar min bröllopsklänning. 

• Fröken Skruttis

Vi ska gifta oss på Kreta och ska stanna i 2 veckor. Dom betalar hela kalaset där nere och ingen är mer tacksamma än vi :)

• masz

Nej gud nej.. Skulle aldrig förstå tanken att någon annan ska betala vårt kalas :)

Vi har inga pengar men vi anpassar oss efter det. Vi lever inte i lyx i vardagen så vi ser ingen anledning att göra det på bröllopet heller. vi gifter oss för kärlek, inget annat..
    Gästerna kommer troligtvis tycka det är världens tråkigaste bröllop men det berör oss inte det minsta. Huvudsaken är att vi är lyckliga på vår dag.

• MalinLarsson

Vi kommer att få ca 25.000 av mina föräldrar till bröllopet. Deras bidrag kom som en blixt från klar himmel kan jag lova, då jag och min syster alltid har fått klara oss själva och aldrig fått några extra bidrag förutom en del av barnbidraget att klara oss på. Jag har aldrig ens lånat 100 kr av mina föräldrar (om inte barnbidraget räckte så fick vi avstå för det är så vi har blivit uppfostrade.
    Så när de gav mig ett kuvert när jag fyllde år med ett kort i så visste vi knappt vart vi skulle ta vägen.
    Känns otroligt roligt att de vill bidra för då känns det som om de verklign stöttar oss i vårat giftemål! :D

Vi kommer att få ett bidrag av min fästmans mamma och pappa också har de sagt men hur mycket det blir vet vi inte ännu. Kan tänka mig att det blir några tusenlappar kanske.

Vårat bröllop kommer att kosta ca 100.000 så att få 1/4 betalt av mina föräldtrar känns otroligt skönt men vi hade aldrig bett om några pengar.

• MeaJ

Enligt tradition så ska brudens föräldrar betala bröllopet.

Min far dog i en olycka när jag var väldigt liten, så mamma har alltid haft det tufft med ekonomin när hon ska försörja alla barnen på en lön.
    Så jag inte väntar mig inte att hon ska bidra med något, jag är bara glad om hon har möjlighet att fira denna dag med oss.
    Mina blivade svärföräldrar kommer inte heller bidra med något.
    Det är ju vårat val att gifta oss och det ska inte dom stå för vilket jag tycker är helt rätt.

Men andra ord så kommer jag och min m2b stå för allt själva.

• Ayla

Nej, vi kommer stå för allt själva. Ser ingen anledning till att någon annan ska betala vårat bröllop. (Förutom det så har ingen av våra föräldrar särskilt bra ställt och jag vill ändå inte att de ska ha bestämmelserätt till någonting som har med bröllopet/festen att göra. Kommer inte följa min släkts inrutade traditioner och det blir nog inte så populärt.) Glad

Svar på tråden Betalar Era föräldrar något till bröllopet?