Betalar Era föräldrar något till bröllopet?
Betalar Era föräldrar hela eller delvis bröllopet? Om ja, har ni frågat dem eller har de erbjudit sig? Och är de isf med och planerar och bestämmer?
Betalar Era föräldrar hela eller delvis bröllopet? Om ja, har ni frågat dem eller har de erbjudit sig? Och är de isf med och planerar och bestämmer?
Vi kommer att få 10 000 kr av mina föräldrar då min bor fick den summan när han gifta sig. På sambons sida får vi säkert nåt också men vet inte om vi får pengar eller något annat.
Våra föräldrar har erbjudit sig att betala för festen. Kläder, skor, ring, inbjudningskort, frisör, blommor och smekmånad står vi själva för.
Vi har som jag sagt tidigare inte fått något erbjudande om någon ekonomisk hjälp, vi har ju pengarna och det vet dom :) Men läste om att någon önskat sig bröllopsrelaterade julklappar. Det är ju en toppenidé ;) Vi har inget som vi önskar oss och alla familjemedlemmar "tjatar" ju så om önskelista.. ;) Kanske kan önska sig nåt som kommer till användning eller som kan utnyttjas till bröllopet istället. Vad tror ni om det?
Vi får 50 000 av mina föräldrar, som de erbjudit oss än så länge. Det tackar vi så hemskt mycket för. Dock har vi bestämt oss för att spara ihop pengarna själva till bröllopet och unna oss en härlig smekmånad med de pengarna vi får.
De kommer att hjälpa till praktiskt men de har inget att säga till om gällande upplägget och det är inget de förväntar sig heller. Om de fått bestämma hade vi tatt pengarna, åkt utomlands och gift oss bara vi två:)
Mina föräldrar betalar min klänning och m2bs mamma med sambo sponsrar med en summa pengar. Min mamma vill gärna se klänningen innan jag beställer, men hon har inget att säga till om. m2bs mamma har inte sagt något om att de vill vara med och bestämma något utan hon har erbjudit sig att hjälpa till med olika pyssel om vi behöver hjälp.
Hejsan!
Vi har fått ekonomisk hjälp av Bm föräldrar. Är inget vi har frågat om men de gav oss en gåva till bröllopet i ett kuvert och sa att de ville hjälpa till.
Både dem och mina föräldrar kommer att hjälpa till praktiskt inför och under bröllopsfagen, och det har vi frågat dem om det praktiska.
Vi bestämmer helt själva över våran dag, men trots det har blivande svärisarna mkt ideer och nästan vill ta över, men det är vi som bestämmer och får bromsa dem.
Vi började planera utifrån att vi skulle betala hela bröllopet själva. Vi har inte så mkt pengar iom att min sambo fortfarande är student och jag tog ut min examen för knappt ett år sedan. Men sedan när vi väl kommit igång med planeringen så sa mina föräldrar att de vill ge oss 30.000 till bröllopet.
Det är nästan en fördubbling av vår budget så vi var väldigt tveksamma till en början, men självklart så innebär det ju att vi skulle kunna få ett finare bröllop än vad vi tänkt oss. Så nu har vi bestämt att mina föräldrar ska stå för mat, tårta och all alkohol till festen (från Tyskland). Det kommer ändå inte gå på den summan som de erbjöd. Lokalen får vi gratis i fyra dagar av en arbetskompis till min pappa, så där hjälper de ju också till mycket. Resten kommer vi stå för, min sambo ska betala ringar och sin kostym, jag betalar min klänning och fotografen och sen går väl sparkapitalet åt på resten!
Jag har frågat min pappa om råd vad det gäller olika cateringalternativ, eftersom de ska betala, men i slutändan så blev det liksom naturligt vilket alternativ vi skulle ta. Resten av bröllopet bestämmer de inget över! Min sambos föräldrar har hintat om att de kommer att ge ett bidrag till bröllopsresa men det är heller inget vi utgår ifrån eftersom vi vet att de kommer att lägga supermycket pengar på att komma hit för bröllopets skull.
Min mamma betalade festlokalen och den klänning som jag sydde upp för att ha "efter bröllopsvalsen" för att kunna dansa ordentligt. Min pappa stod för open bar efter maten samt för champagnen till brudskålen. Mina svärföräldrar betalade bröllopstårtan. Vi betalade själva resterande 150 000 kr, inkl. kuvertavgift och vinpaket, kläder, sminkning, inbjudningskort, fotograf, filmare, ringar m.m. Däremot har vi fått stora delar av bröllopsresan i bidrag av föräldrar och bröllopsgäster, så om några veckor bär det av!
Mina föräldrar lovade att betala 20 000 kr till bröllopet då jag var student. Sedan ändrade sig pappa, med argument att de har mindre pengar. Vi berättade 1,5 år innan bröllopet hade de velat hade de kunnat spara några 100 i månaden. Jag är ganska besviken på de speciellt nu när jag fått reda på att de inte alls har så mycket mindre pengar då pappa fått en bra löneförhöjning. Jag tycker det är en principsak och skiter i om folk tycker jag är bortskämd, man lovar inte saker och sen ljuger.
Mina föräldrar får en hel del pengar från sina egna föräldrar, nya glasögon, nytt tak, pengar till ny bil, pengar till renoveringar.
Jag har alltid fått stå på egna ben och gör så nu också(betalar mitt eget körkort just nu), som tur är har jag fått ett jobb(dock inte det jag är utbildad till) så vi har råd.
De har med andra ord inte betalat något till bröllopet! Inte klänning eller något annat, vi betalar allt själva!!