• Redaktör Kristin

Visa din ring! Bildtråd - ringar 2012

Låt oss tillsammans dokumentera hur ringar ser ut 2012.

Vad är trendigt? Vilka material är populära? Stenar, släta? Förlovningsring och vigselring!

Ladda upp en bild på din ring/dina ringar här i tråden!
    Skriv gärna ett par rader om ringen.

Kolla in andras ringar och lägg upp din egen - så ser ringarna ut 2012.

(Vill du veta hur ringarna såg ut 2011? Kolla in den här tråden.)

• Svar på tråden Visa din ring! Bildtråd - ringar 2012
  • cookieandkermit

Här är mina/våra. Den övre är förlovningsringen, jag och min BM har likadana och den undre är vigselringen. Kommer nog ändra lite på förlovningsringen så att de matchar, vigselringens skena är inte rak(det syns på bilden). Båda ringarna är i rött och vitt guld. :)

• fayefaye
    Mariem skrev 2012-03-13 13:57:47 följande:
    Precis beställt denna fina! Vad tycks? 0,2 ct diamant.

Jättefin!
  • Amwi

Jag har en "thing for" att ha andra ädelstenar i min blivande vigselring än vanliga diamanter.
    Vill ha en stor Citrin i mitten och vid sidan om en ametist och peridon. En gul, blå/lila och grön sten. Varför? Det är min och mina barns månadsstenar som sitter i ringen jag fått av min man. Jag gillar den ide´n och ska träffa en guldsmed för att bolla vidare med bilder och se vad vi kan komma fram till.

• 20100805

Min vigselring, 7 diamanter (en lite större i mitten och 3 mindre på varje sida) och tvåfärgad - vitt guld med en liten skåra av vanlig guld...

Tillsammans med förlovningsringen som är också tvåfärgad...
  • liminka

Min förlovningsring är en schalins, vigselringen (som jag får ha på mig om ca 2 månader) är handgjord av en guldsmed på Oden Smycke i Stockholm. Diamanten är 0,12 princesslipad brilliant, färg TUV, klarhet rs. Kloinfattningen är 6-armad. Enkel och klassisk, precis som jag vill ha det!
  • Power of Love
    Evelinas skrev 2012-02-14 12:29:40 följande:

Vilken fin ring! Vad är det för ring? Jag letar efter nåt liknade. 
  • sanmal
    20100805 skrev 2012-03-17 11:14:25 följande:

Min vigselring, 7 diamanter (en lite större i mitten och 3 mindre på varje sida) och tvåfärgad - vitt guld med en liten skåra av vanlig guld...

Tillsammans med förlovningsringen som är också tvåfärgad...
    vad fin! jag, eller ja, vi, har också tvåfärgade förlovningsringar o jag letar som en tok efter nåt som passar! vart har du hittat din? :) jättefin!
  • Evelinas
    Power of Love skrev 2012-03-18 10:33:06 följande:
    Vilken fin ring! Vad är det för ring? Jag letar efter nåt liknade.
    Tack!! Köpt på guldfynd. Men den finns inte med på deras hemsida. Men du kan ju skriva ut bilden o ta med till en guldfyndbutik så kan dom säkert hitta den åt dig. Kostade runt 7000kr har jag för mig.
  • FrökenSnartFru

Min förlovningsring i palladium och blivande vigselringen i rödguld. Gifter oss inte förrän 2013 så än så länge får jag bara smyganvända diamantringen hemma.

Svar på tråden Visa din ring! Bildtråd - ringar 2012