• Redaktör Kristin

Visa din ring! Bildtråd - ringar 2012

Låt oss tillsammans dokumentera hur ringar ser ut 2012.

Vad är trendigt? Vilka material är populära? Stenar, släta? Förlovningsring och vigselring!

Ladda upp en bild på din ring/dina ringar här i tråden!
    Skriv gärna ett par rader om ringen.

Kolla in andras ringar och lägg upp din egen - så ser ringarna ut 2012.

(Vill du veta hur ringarna såg ut 2011? Kolla in den här tråden.)

• Svar på tråden Visa din ring! Bildtråd - ringar 2012
  • Pyttsan
    fayefaye skrev 2012-03-29 20:11:36 följande:
    Hämtade våra ringar idag! Enkla men tycker jättemycket om dom! Vitguld, min har en diamant i.

Jättefina! Jag har en sån slät förlovningsring och vigselringen kommer att se ut som din, med en nedsänkt diamant, fast vara bara hälften så bred som förlovningsringen. Jag gillar verkligen enkla ringar!
  • sofiasmamma

Min ring är visserligen köpt 2011 och är min förlovningsring, men eftersom jag nyligen bestämt mig för att det räcker med en så blir det även min vigselring. Vitguld och några små diamanter.

Har en provisorisk förlovningsring i silver också, som jag fick vid frieriet, men den passar bara på lillfingret. :)

• LiteVilsen

Detta är min ring, 18k guld men fejakde diamanter p.g.a budgeten..men är helt nöjd ändå.

• Bewi

Här kommer min förlovningsring :)

Solitaire ring, brilliantslipad på 0,75ct. Är såååå nöjd älskar den, kan inte sluta titta på den :) nu gäller det bara att hitta en vigselring som passar till  
  • fayefaye

En bild med ringarna på handen också.

• NaturBarn
    Ellenbell skrev 2012-03-28 15:05:14 följande:

Min förlovningsring från Zelini

Köpte den visserligen för några år sedan men jag tycker att den fortfarande är lika snygg och passande 2012!

Kan du inte ta en bild på när ringen sitter på ditt finger och lägga in?

Har sneglat lite på denna, men skulle vilja se hur den ser ut på fingret.

• lordoz

Jag har Schalins Turin-ring som förlovningsring (som jag äntligen får sätta på fingret på fredag). Och min sambo har en slät guldring från Schalins i Stjärnfal-serien.

Sambons ring!

Min ring!

Sambon ska sedan inte ha någon vigselring, medan jag troligen kommer satsa på Turin Alliansringen! :)
  • happy75
    Tobias883 skrev 2012-03-27 21:47:08 följande:
    Här kommer ett lite bättre kort, dom är köpta via Zelini. Dom är gjorda i titan

Tack för kortet! De är verkligen vackra!!

• Sarmadaki

Idag beställde jag min ring , fast i vitguld. Älskar älskar
  • brud

Här är min blivande vigselring, en trestensring i rödguld med 6-klofattning. Det var svårt att bestämma storlek och inbördes förhållande på diamanterna eftersom det inte finns så många trestensringar i butik att titta på och de som finns har ofta väldigt mycket mindre sidostenar än centersten. Tillslut valde jag 0.64 ct i mitten och 0.41 ct på vardera sida och jag tycker det blev perfekt. Den är tillverkad av en guldsmed och både min blivande och jag tycker att den t.o.m blev ännu bättre än förväntat! Till denna kommer jag bära min förlovningsring som är en helt slät rödguldsring.

Svar på tråden Visa din ring! Bildtråd - ringar 2012