• Redaktör Kristin

Visa din ring! Bildtråd - ringar 2012

Låt oss tillsammans dokumentera hur ringar ser ut 2012.

Vad är trendigt? Vilka material är populära? Stenar, släta? Förlovningsring och vigselring!

Ladda upp en bild på din ring/dina ringar här i tråden!
    Skriv gärna ett par rader om ringen.

Kolla in andras ringar och lägg upp din egen - så ser ringarna ut 2012.

(Vill du veta hur ringarna såg ut 2011? Kolla in den här tråden.)

• Svar på tråden Visa din ring! Bildtråd - ringar 2012
  • carolineu

Jätte fin ring! Jag var också inne på en trenstensring först, men bidde en solitär med en tvist :)Tycker det är så fint att trestensringarna symboliserar dåtiden, nutiden och framtiden.

brud skrev 2012-04-02 09:40:40 följande:
    Här är min blivande vigselring, en trestensring i rödguld med 6-klofattning. Det var svårt att bestämma storlek och inbördes förhållande på diamanterna eftersom det inte finns så många trestensringar i butik att titta på och de som finns har ofta väldigt mycket mindre sidostenar än centersten. Tillslut valde jag 0.64 ct i mitten och 0.41 ct på vardera sida och jag tycker det blev perfekt. Den är tillverkad av en guldsmed och både min blivande och jag tycker att den t.o.m blev ännu bättre än förväntat! Till denna kommer jag bära min förlovningsring som är en helt slät rödguldsring.

• Charlie79

Mina ringar, solitairen är min förlovningsring och alliansen blir min vigselring.

• SofiaLarsson

Mina ringar.
    Hade först den breda ringen som förlovningsring och när jag gifte mig matchade jag ihop med den smalare alliansringen.

Min man har likadan som den breda ringen men med svarta diamanter på sidan, älskar dem!

Vi köpte dem hos en guldsmed som heter Michael O´Dwyer, och han gav mig även en bild på en likadan kombination som ringarna jag har. (lägger upp den)
    Är jätte nöjd!

• Marylojs
    brud skrev 2012-04-02 09:40:40 följande:
    Här är min blivande vigselring, en trestensring i rödguld med 6-klofattning. Det var svårt att bestämma storlek och inbördes förhållande på diamanterna eftersom det inte finns så många trestensringar i butik att titta på och de som finns har ofta väldigt mycket mindre sidostenar än centersten. Tillslut valde jag 0.64 ct i mitten och 0.41 ct på vardera sida och jag tycker det blev perfekt. Den är tillverkad av en guldsmed och både min blivande och jag tycker att den t.o.m blev ännu bättre än förväntat! Till denna kommer jag bära min förlovningsring som är en helt slät rödguldsring.

Vad roligt, vi har exakt samma upplägg, fast jag har mindre diamanter. Mycket mycket tjusigt!
  • lovef
    SofiaLarsson skrev 2012-04-04 09:12:34 följande:
    Mina ringar.
    Hade först den breda ringen som förlovningsring och när jag gifte mig matchade jag ihop med den smalare alliansringen.

Min man har likadan som den breda ringen men med svarta diamanter på sidan, älskar dem!

Vi köpte dem hos en guldsmed som heter Michael O´Dwyer, och han gav mig även en bild på en likadan kombination som ringarna jag har. (lägger upp den)
    Är jätte nöjd!

Jättesnygg! Michael har designat min vigselring md! UNDERBAR är han och så duktig! :)
  • Mrs S 2012
    SofiaLarsson skrev 2012-04-04 09:12:34 följande:
    Mina ringar.

Är jätte nöjd!

Riktigt fint! Är det diamanter hela vägen runt? Får man fråga vad dina ringar kostade?
  • Anneli256

Här är våra förlovningsringar. Älskar dom. Från Flemming av Uziell. Till detta så ska jag ha en vitguldsring med fem diamanter på diagonalen, den är specialtillverkad då det var för oss att få samma skena som förlovningsringen. Personligen så tycker jag det är snyggast.. Den ligger i skåpet och väntar till den 26 e Maj... när han sätter den på mitt finger :)
  • SofiaLarsson
    lovef skrev 2012-04-04 12:04:48 följande:
    Jättesnygg! Michael har designat min vigselring md! UNDERBAR är han och så duktig! :)
    Vad roligt!
    Ja, man blir så lycklig varje gång man tittar ner på handen!
    Hur såg din ring ut?
Svar på tråden Visa din ring! Bildtråd - ringar 2012