• Redaktör Kristin

Visa din ring! Bildtråd - ringar 2012

Låt oss tillsammans dokumentera hur ringar ser ut 2012.

Vad är trendigt? Vilka material är populära? Stenar, släta? Förlovningsring och vigselring!

Ladda upp en bild på din ring/dina ringar här i tråden!
    Skriv gärna ett par rader om ringen.

Kolla in andras ringar och lägg upp din egen - så ser ringarna ut 2012.

(Vill du veta hur ringarna såg ut 2011? Kolla in den här tråden.)

• Svar på tråden Visa din ring! Bildtråd - ringar 2012
  • SofiaLarsson
    Mrs S 2012 skrev 2012-04-04 12:20:54 följande:
    Riktigt fint! Är det diamanter hela vägen runt? Får man fråga vad dina ringar kostade?
    Hej!
    Ja, på båda ringarna är det diamanter fattade hela vägen runt men alternativet att bara fatta in halva vägen fanns också.
    Minns jag rätt kostade min förlovningsring (den bredare ringen) 17 000kr och 16 000kr för den smalare då det är större diamanter i den.
    Men vi lämnade in skrot guld vi hade hemma så priset blev billigare, jätte smidigt!
  • lovef
    SofiaLarsson skrev 2012-04-04 12:57:26 följande:
    Vad roligt!
    Ja, man blir så lycklig varje gång man tittar ner på handen!
    Hur såg din ring ut?
    Det är en enstensring, princess-cut. Han håller på å gör den just nu så har den om ett par veckor. Visar då :)
  • Mariem

Denna har jag beställt idag från Kaplans. 0,78 ct och 8 st 0,12. Ska bli så spännande att få hem den och se hur den sitter på fingret!
  • paet

Denna ska jag ha. Väntar på att den ska bli klar
  • AnnSofieG

Gå in på min blogg: Annsis.blogg.se

Där kan ni se mina ringar, har valt att ha tre istället för två. Gå in och kommentera vad ni tycker.

• SofiaLarsson
    SofiaLarsson skrev 2012-04-04 13:01:32 följande:
    Hej!
    Ja, på båda ringarna är det diamanter fattade hela vägen runt men alternativet att bara fatta in halva vägen fanns också.
    Minns jag rätt kostade min förlovningsring (den bredare ringen) 17 000kr och 16 000kr för den smalare då det är större diamanter i den.
    Men vi lämnade in skrot guld vi hade hemma så priset blev billigare, jätte smidigt!
    Men köpte den bredare för något år sen så antar att priset gått upp..
  • Fru 0728

Smycka säljer den för ca 18 tusen, det är 16st diamanter på 0,02ct styck men jag hittade nästan exakt samma ring hos Hellkes.se för något på 9000 fast med 13 diamanter som är mitt lyckotal och med 0,03ct istället. Har ringen hemma och jag älskar den och fattningen på diamanterna är jättefin:)

• Fru 0728
    Kia82 skrev 2012-01-31 09:59:40 följande:
    Gud vad snygg! Vilken butik hittade du den här i och vilket är priset?
    Oj, citatet kom inte med, se svaret på inlägget ovan:)
  • Luna12

Här är mina ringar. Båda är i stål. Förlovningsringen är 6mm bred med 3 diamanter. Vigselringen är också i stål men med cubic zirconia stenar i, 2,5 mm bred. Längtar tills 5 Maj när jag får börja använda vigselringen. :)

• tesso77

Här är mina ringar. Slät förlovningsring från Shalins och min (blivande) vigselring från Albrekts guld.
Svar på tråden Visa din ring! Bildtråd - ringar 2012