• Redaktör Kristin

Visa din ring! Bildtråd - ringar 2012

Låt oss tillsammans dokumentera hur ringar ser ut 2012.

Vad är trendigt? Vilka material är populära? Stenar, släta? Förlovningsring och vigselring!

Ladda upp en bild på din ring/dina ringar här i tråden!
    Skriv gärna ett par rader om ringen.

Kolla in andras ringar och lägg upp din egen - så ser ringarna ut 2012.

(Vill du veta hur ringarna såg ut 2011? Kolla in den här tråden.)

• Svar på tråden Visa din ring! Bildtråd - ringar 2012
  • Annamolly

Har ar min forlovningsring. Den ar fran Tiffany, i gult guld. Diamanten sitter in en 'krona' av platina. Stenen ar inte sa stor, 0.33 karat, men den ar nastan 'perfekt', har inga inclusions och ingen farg. Jag alskar den! Annu mer for att min fastman valde ut den och overraskade mig! :) 
  • carolineu
    Annamolly skrev 2012-04-07 23:57:04 följande:

Har ar min forlovningsring. Den ar fran Tiffany, i gult guld. Diamanten sitter in en 'krona' av platina. Stenen ar inte sa stor, 0.33 karat, men den ar nastan 'perfekt', har inga inclusions och ingen farg. Jag alskar den! Annu mer for att min fastman valde ut den och overraskade mig! :)

Underbar och bara att den är från Tiffanys är ju av en dröm :P Tror jag skall ta och önska mig nått därifrån på vår ettårsdag bara för få den lilla turkosa asken, haha ;)

Får man fråga vad de kostade?

• Annamolly

Ja visst ar det :) Den kostade runt 2,200 pund, det blir ca 23,525 i Svenska kronor. 

• Amanda547

Nu har jag hittat min vigselring.. Nackdelen är att den inte matchar min förlovningsring så ja kommer nog att byta ut min förlovningsring mot en som matchar vigselringen..

• carolineu
    Annamolly skrev 2012-04-08 10:51:44 följande:
    Ja visst ar det :) Den kostade runt 2,200 pund, det blir ca 23,525 i Svenska kronor.
    Gillar att "fästet" är en krona, urgulligt och att den har en annan färg mot själva skenan :) Måste berömma din fästman för ett jätte bra val och förstår att du älskar den.
  • Annamolly
    carolineu skrev 2012-04-08 12:36:15 följande:
    Gillar att "fästet" är en krona, urgulligt och att den har en annan färg mot själva skenan :) Måste berömma din fästman för ett jätte bra val och förstår att du älskar den.
    Tack, ja han har fatt mycket kudos for den, haha. :)
  • IoannaM

Här är min förlovningsring. Vi köpte den från Indo Nordic. Det är i rött guld med en diamant i mitten och små på sidorna, total ct 0,50. Jag älskar den!!!
  • annapanna88

Här är mina ringar! Förlovningsringen är från Schalins. Vigselringen är tillverkad av guld från en gammal ring men högre karat så den är lite annorlunda i färgen (syns inte så mycket på bilden). Diamanterna är på 0,02 ct vardera så ganska små, men jag ville bara att det skulle glittra lite :)
    Längtar till 30:e juni när jag får börja bära den :D
  • Linsan
    Amanda547 skrev 2012-04-08 12:21:44 följande:
    Nu har jag hittat min vigselring.. Nackdelen är att den inte matchar min förlovningsring så ja kommer nog att byta ut min förlovningsring mot en som matchar vigselringen..

Wow! Underbar och annorlunda! Var har du hittat den?
Svar på tråden Visa din ring! Bildtråd - ringar 2012