KirsiLaa skrev 2012-01-28 08:54:45 följande:
Vad är det som kostar? Resan? Kan ni lösa det på annat vis? Att ni åker och hämta henne eller så?
Det som däremot inte är självklart för alla, har jag fått uppleva, är att svara snabbt efter att ha mottagit en inbjudan. Eller att ens svara innan osa öht.
Ja precis, det är resan som kostar. Och vi har ingen möjlighet att hämta henne. Och vi kommer maila dom vi inte fått svar av ungefär en vecka innan osa datumet går ut och säga att "OSA datumet går ut om en vecka, har man inte svarat på mailen inskriven på inbjudan innan dess antar vi att ni inte kommer"
Då får folk en vecka på sig om de "glömt" osv. Men efter det måste vi beställa mat från catering..
Tycker det skulle vara respeklöst att inte svara.
brideo skrev 2012-01-28 11:37:52 följande:
Hon kanske känner sig gammal (=och skaffar hund, för att känna sig behövd)."Inte har råd" står ju för nåt men sannolikt inte det som orden betyder, att hon inte har pengar.
Ge henne lite tid och var snäll mot henne. Det finns orsaker till allt som händer, försök lista ut vad det är. Även om jag också skulle känt mig sårad över det hon sagt (vilket jag skulle i dina skor), så skulle jag försöka sätta mig över det och försöka nå fram till henne i stället.
Du vinner inget på att tjura ihop, även om du kanske rent objektivt sett skulle ha "rätt" till det.
Lycka till!
Hon kanske känner sig gammal, men hon har barn som fortfarande bor hemma, så behövd är hon. Och det handlar faktiskt om pengar, för hon jobbar inte. Och har inte gjort det på många år. Vilket leder mig till att tycka att hon borde ha lärt sig att spara och prioritera.
Jag vet att du har rätt, jag borde vara snäll mot henne och inte tjura ihop. Men jag är så förbannad. Jag kan för mitt liv inte förstå att det inte är superviktigt för henne. För mig känns det lite förnedrande att hon ens tänker tanken "jag kanske inte har råd" och därför prioriterar vårt bröllop lägre än en hund. Speciellt när det handlar om 1300kr som hon kunnat lägga undan i över ett år.
Tack för era svar =)