• Beccastina

december brudar 2012, var är ni?????

Vi skall gifta oss 12-12-12 vilket faller sig väldigt naturligt då vi blev tillsammans 12/12-06 :)

Kyrkan är bokad, Tärna och Bestman är utsedda och de har tackat ja, nu återstår "bara" resten!

• Svar på tråden december brudar 2012, var är ni?????
  • teddy

Idag ska jag hämta våra ringar! Nervös! :)
    Vet hur hans ring ser ut o att den passar (lämnades bara in för gravyr), men vet inte hur min är och om den passar! Iiiihh! Hoppas hoppas hoppas!

• Linda1983

Har skickat in den godkända hindersprövningen och namnbytet och vigsel godkännandet till församlingen :) bara de kunde bli december nu då!! ;)

• zoooda

usch har hamnat i nån svacka där ja inte alls trivs med mig. känner mej tjock och osexig istället för bröllopfin :/
    det blir sånt fokus på utseende hur man än vrider o vänder på  det käns det som... all osäkerhet jag har inför mig själv kommer upp till ytan..
    känns tråkigt :( 

• Teza
    zoooda skrev 2012-10-22 20:46:35 följande:
    usch har hamnat i nån svacka där ja inte alls trivs med mig. känner mej tjock och osexig istället för bröllopfin :/
    det blir sånt fokus på utseende hur man än vrider o vänder på  det käns det som... all osäkerhet jag har inför mig själv kommer upp till ytan..
    känns tråkigt :( 
    Åhh Zoooda jag känner igen de där så väl, man ser skavanker då och då annars med ju, men just nu ser man nåt hela tiden man inte är nöjd med, man vill ju vara så fin på dagen D, helst förtrollande, svårt att känna sej så måste jag säga.

Men vi får försöka tänka att våra "gubbar" ju älskar oss precis som vi är, hmm annars borde dom ju inte gifta sej med en gu´bevars ;) 
  • vinterfrost

Zoooda. Du är inte ensam om att känna så. Tycker jag ser gravid ut fast det är 9 månader sedan Edvard kom :/ dålig karraktär har jag med! Men nu j***a så ska jag kämpa de sista veckorna. Det är bara 46 dagar kvar!!! Som Teza skriver, tur att de älskar oss precis som vi är. Men man vill ju fortfarande känna sig fin själv.. Dock tror jag att när man ser helheten med klänning skor smink hår blommor osv så känner man sig förtrollad (hoppas jag..)

• smulan8118
    Linda1983 skrev 2012-10-22 19:23:39 följande:
    Har skickat in den godkända hindersprövningen och namnbytet och vigsel godkännandet till församlingen :) bara de kunde bli december nu då!! ;)
    Ska man skicka det till församlingen? då har jag missat det...=/

• MatildaMattias
    smulan8118 skrev 2012-10-22 22:36:36 följande:
    Ska man skicka det till församlingen? då har jag missat det...=/
    Prästen måste ju ha hindersprövningen och vigselgodkännandet, annars får han inte viga er. Vi gav den till honom när han var hemma hos oss för ett par veckor sen och gick igenom vigseln. Men senast precis innan vigseln måste prästen ha det, vi hade tänkt lämna det på själva dagen, men såhär i efterhand så hade vi nog glömt/slarvat bort papprerna tills dess ;)

p
    Pekkiisch4 skrev 2012-10-22 13:33:49 följande:
    Mina föräldrar har inte träffat min m2bs båda föräldrar, så vi ska ha middag den 24 november. Vi har bestämt sid för 3 rätters, dock har vi en dsom inte kan äta kött. Men fisk går bra. Tips på god middag ? Vi äter tyvärr inte så mycket fisk mer än lax. Tips ? :)
     Här är ett jättegott och smidigt recept, det smakar inte hummer, då hade jag inte gillat det, det är riktigt gott och lättlagat: http://www.tasteline.com/Recept/ugnsbakad_lax_i_hummersas
  • vinterfrost
    teddy skrev 2012-10-22 14:42:27 följande:
    Idag ska jag hämta våra ringar! Nervös! :)
    Vet hur hans ring ser ut o att den passar (lämnades bara in för gravyr), men vet inte hur min är och om den passar! Iiiihh! Hoppas hoppas hoppas!
    Hur gick det?? BIld?

Fremm, tack för din respons  :) Jag låter gärsboken vara så som den är. Jättefint strumpband du har fixat :)

Igår började jag sy en klänning till min dotter (när jag ändå håller på). Min syster (tärna) har vi köpt en brun klänning till och jag hittaar ingen till dottern som jag är tipp topp nöjd med. Så jag syr en brun till henne. Visst kunde jag beställt en näbbklänning när vi beställde de andra klänningarna på jenjen men tyckte att 600 kr till henne var lite för mkt.. 

Annars så sitter jag och grubblar på maten till buffen och har väl kommit fram till

* Tomatsoppa (varm)
    * Kantarellpaj (ljumen)
    * Morotspaj (ljumen)
    * Potatisgratäng (varm)
    * Marinerad kycklingfile med grön örtyogurt
    * Varmrökt lax

* Grön sallad
    * Hembakt bröd
    * Smör
    * Ost 

Vad tror ni om det? Sen har vi 5 vegetarianer - har ni någe förslag på vad man kan servera dem till potatisgratängen i stället för köttet. Är inte så intresserade av quorn produkter då jag vet att svärmor inte är så förtjust i det.. 
  • Pekkiisch4

Vinterfrost: jaha är ganska förtjust i grönsaksbiffar jag :)

Svar på tråden december brudar 2012, var är ni?????