december brudar 2012, var är ni?????
Vi skall gifta oss 12-12-12 vilket faller sig väldigt naturligt då vi blev tillsammans 12/12-06 :)
Kyrkan är bokad, Tärna och Bestman är utsedda och de har tackat ja, nu återstår "bara" resten!
Vi skall gifta oss 12-12-12 vilket faller sig väldigt naturligt då vi blev tillsammans 12/12-06 :)
Kyrkan är bokad, Tärna och Bestman är utsedda och de har tackat ja, nu återstår "bara" resten!
Jag var först lite orolig för korten utan för kyrkan då det är mörkt, men det är ju lampor vid kyrkan så det ska nog gå bra :) kan bli fint med kort då det är mörkt, har sett jätte vackra kort då det varit mörkt, bröllop och vinter :)
hej tjejer! vad kommer ni ha på er under era klänningar? ska man ha korsett eller räcker det med bh? det kanske beror på klänningen?
vi kommer bjuda in alla barnen på bröllopet, så får vara och en i familjerna bestäma om de vill ha med barnen eller inte! Vi har en son som kommer vara 11månader då vi gifter oss och det är ju själklart att han ska vara med, sedan vill vi ha med våra gudbarn och då känns det så fel att säga till alla andra att ni får inte ta med barnen så vi bjuder alla! svårt också vart man skulle ha dragit streck för vilka som räknas som barn och inte eftersom vi har så många i vlandade åldrar!
Vi kommer ha ett barnbord för de som klarar sig själv och de som måste sitta vid sina föräldrar kommer vi placer på kanterna på bordet! Vi kommer även ha en barnhörna så att de kan gå ifrån och göra annat än lyssna på alla tal mm! Vi kommer ha lite alkohol men känner att det är upp till var och en av familjerna att bestämma hur länge barnen ska vara med! Barnen kommer ju endå inte orka vara med hela kvällen/natten så antagligen har många ordnat barnvakt eller så åker kanske en hem med barnen! Funderar dock hur vi ska göra med vår son eftersom alla kommer vara med på bröllopet, det är ju ingen av de som brukar vara barnvakt som vi känner att vi vill ska åka hem med honom utan vi vill ju att alla är med! men det löser sig nog eftersom, i värsta fall får han sova i vagnen där eller så får någon åka hem med honom i alal fall! vi har inte bestämt oss ännu!
Ang under klänningen så kommer jag nog köra någon form av korsett för att få snyggare form.
Barn eller inte barn, ja den frågan har vi disskuterat fram och tillbaka. Men vi räknade ihop till att om alla barn kommer så blir de 25 st inkl våra 2. vilket skulle utgöra 1/4 av gästlistan.. Så disskuterade vi fram o tillbaka att barn är välkomna till vigseln men festen kommer vara barnfri..
Våra egna barn funderade vi på att vad vi skulle göra med, de kommer att vara 3 år resp. 10,5 månad. Alla våra självklara barnvakter vill vi ju ha med på bröllopet, och jag o m2b vill kunna slapna av och njuta av vår kväll.Tror inte jag skulle kunna slappna av på de sättet om mina ängla var där. Speciellt inte när de blir trött och griniga, även om någon annan där tar hand om dem.. Men en god vän från öppna förskolan som jag umgås med även utanför erbjöd sig att passa våra barn. Hon har själv 5 barn i åldrarna 18-1 och henne rådfrågar jag en del och litar på henne. Barnen gillar henne och hennes barn med.. så det känns skönt
Vi har bokat kyrkan till kl 15 - vill ha mörkret :) (jaja jag giter mig inte för än vecka efter :-P men ville berätta ändå )
Det är inte helt självklart det där med barnfrågan. Vi har inga egna barn, men som sagt, en hel drös syskonbarn. Funderar på att leja någon lite äldre kusin att mot betalning vara lite barn-ansvarig, naturligtvis ansvarar föräldrarna för sina barn mest, men att det finns någon som sätter igång film och poppar popcorn när det behövs. Vi planerar för buffé på motttagningen, just med tanke på barnen, de tycker nog inte att det är särskilt kul med en lång sittning. Får de däremot gå och hämta vindruvor och kex eller vad de nu vill äta så håller de sig nog glada lite längre. Vi kommer, om lokalen räcker till, dessutom befinna oss nära hem till både min syster och mina föräldrar, det känns bra. Så det kommer troligen bli barn med på festen, med förhoppning om att föräldrarna har sunt förnuft. Finns säkert några extra farmorar/mormorar som nog kan vara lite barnvakt också på kvällen. :)
Idag var jag så kreativ, har tänkt på vilka vi ska "hyra in" som eventpersonal (duka buffebord, hålla efter tallrikar, diska o s v). Skrev därför ihop en "Platsannons" om kvällen som vi tänkte skicka ut till de som kan tänkas vilja hjälpa oss under kvällen. Hoppas att den faller i god jord! Jag tyckte att jag var lite rolig faktiskt. :)