december brudar 2012, var är ni?????
Vi skall gifta oss 12-12-12 vilket faller sig väldigt naturligt då vi blev tillsammans 12/12-06 :)
Kyrkan är bokad, Tärna och Bestman är utsedda och de har tackat ja, nu återstår "bara" resten!
Vi skall gifta oss 12-12-12 vilket faller sig väldigt naturligt då vi blev tillsammans 12/12-06 :)
Kyrkan är bokad, Tärna och Bestman är utsedda och de har tackat ja, nu återstår "bara" resten!
Så nu har jag och gubben pratat ihop oss. Imorgon ringer jag och bokar alternativ 2. Vi båda kände att det var för mycket med den andra.. Den är dessutom billigare och då lägger vi hellre pengarna som blir över på att leja in någon som städar..
låter bra, hoppas ni blir nöjda! :)
vad kul det är att det skrivs så mycket här inne nu :)
Har för övrigt köpt en filmkamera till min m2b idag som fyller år på lördag, han har önskat sig en och då fick det bli det! Det kommer ju passa perfekt att filma bröllopet med, skönt att ha det fixat :) För tyvärr känner vi ingen som ägde en!
puffar listan för er som inte fyllt i den :)
121201
minuz Mönsterås
Lycklig01, Norrbotten
teddy, Skåne :)
Jonna1983 (Mellersta Sverige, säger inte mer än så än så länge..)
121208
Vinterfrost, Rosersberg (Norra Stockholm)
121212
Memsan, Norrköping
Pekkiisch4 Oskarshamn
Jenny121212 Falkenberg
SkövdeSophie Skövde
121215
sajenthi, Uppsala
121222
121229
Arioso, Värmland
Minuz, De ser jättefina ut! Mycket tid och kärlek bakom.. Gilla klockan :) Tacgsen var en smart ide :)
Känns jätteskönt att vi har bestämt oss nu. Hoppas bara lokalen fortfarande är ledig annars vet jag inte vad vi gör! För nu är lokal 1 helt borta som alternativ...
Hur formelerar ni inbjudan? På massa exempel så tår det typ "Inbjudes att övervara vigsel.." Gillar inte ordet övervara..
Så står det exakt på våran ;) Hittade inget annat ord som jag tyckte passade, trots att jag letade!
Här är lite olika formuleringar:
vi gifter oss i...
välkommen på vårt bröllop, vi gifter oss .....
ni är välkomna att med er närvar hedra vigseln mellan ....
välkommen att fira vår bröllopsdag tillsammans med oss..
välkommen till vigsel mellan
eller kanske...välkommen att närvar vid vigseln
Vi skrev
"Äntligen blir det av
Onsdagen den 12 december
Vi hoppas att du kan närvara på vårat Tim Burton inspirerade bröllop i ******
NN
&
NN
Middag & dans blir på Grand Hotell
Svar senast ****
Åldersgräns 16 år
Klädkod: Kostym"
Sen så skickade vi med ett informationspapper där hotell förslag, förklaringar och lite historik. Just frasen "Äntligen blir det av" kommer ifrån att vi har planerat och pratat om bröllopet med alla de senaste 5 åren.
Godmorgon!
Vad roligt att tråden är så aktiv, känns som att den kommer vara bra att ha de kommande månaderna! Och roligt med människor att dela saker med, sånt där som man inte kan berätta för nån annan eftersom ingen vet något. :)
Igår hämtade jag våra Save-the-date-kort, jättesöta men lite små. De ska dock klistras på ett kort och läggas i kuvert så då kändes det lite bättre och såg inte så puttigt ut.
Vår festlokal är jättefin, det är nästan dock så att jag hoppas att alla vi vill bjuda inte kan komma, för det blir liite trångt. Den ska vara städad klockan 8 (!) dagen därpå, jag undrar vem vi kommer behöva muta för att det ska ordnas. Å andra sidan är både min familj och mina vänner riktigt bra på att som ingenting få undan oreda, så jag tror att det kommer falla sig naturligt. I värsta fall myser jag och älsklingen kvar och gör det sista framåt morgontimmarna, det kan bli bra det med (dricka upp resten av champagnen, äta upp resten av tårtan och godiset och bara vara). Inte för att jag tror att det kommer hända, våra föräldrar hjälper nog till skulle jag gissa.
Ha en fin dag i solskenet!