december brudar 2012, var är ni?????
Vi skall gifta oss 12-12-12 vilket faller sig väldigt naturligt då vi blev tillsammans 12/12-06 :)
Kyrkan är bokad, Tärna och Bestman är utsedda och de har tackat ja, nu återstår "bara" resten!
Vi skall gifta oss 12-12-12 vilket faller sig väldigt naturligt då vi blev tillsammans 12/12-06 :)
Kyrkan är bokad, Tärna och Bestman är utsedda och de har tackat ja, nu återstår "bara" resten!
...Då får du uppdatera den lilla listan hehe! Kul! :)
Glömde säga det också att en kär vän gör mina smycken till bröllopet så det är ju klart iofs. Det jag känner just nu är att jag verken har semester eller tid till att få till det. Allt känns bara som ett stort surr, får börja bena ut allt och sätta lite fart ! :p
Det här är fixat!
Inbjudningskort
färgtema
Ring
Lokal
kyrka
Värdpar
Kökspersonal/servering
Liveband
Bordsplacering
Frisör
Smink
Smycken
Meny med mat och tårta bestämt
Dekorationer är bestämda men inte alla gjorda!
Placeringskort nästan klara
Naglar är också mest troligt bestämt
Florist är bestämd och jag har pratat med dem om buketten och blommor till dekorationerna, men allt är inte helt klart
Festhäfterna är nästan klara
Fotograf har vi pratat med två olika, men inte bestämt klart ännu!
Tror att det var det mesta, kan ha glömt något!
Min m2b har köpt en vinflaska (av samma sort) varjemånad och har sagt att när vi har 20st gifter vi oss, gissa hur många vi har i december!? :) Så vi har i alla fall en del av vinet också färdigt!
DE här har vi hunnit fixa:
Helt klart:
Bokning av kyrka
Bokning av lokal
Pappa fixar maten som blir ganska enkel, men ack så god när min duktiga pappa gör den, Vi ska till att börja med ha en mängd olika snittar och liknande, detta i stället för förrätt,som min snälla mamma kommer att ordna med, sen blir det svampgratinerad fläskytterfile med potatisgratäng som pappa fixar, till efterrätt ordnar min lillebror Blåbärspanacotta med vitchokladcreme.
Klänning till mej och kläder till m2b och minsta är beställda och en delsumma är redan betald.
En av mina kusiner ska utföra en elduppvisning där hon både slukar, sprutar och jonglerar med eld senare på kvällen :)
Halvklara saker:
Min andra lillebror ska vara kareokevärd, det som inte är klart är om vi får hyra den av den vi vill nämligen den bästa av dom bästa, en nära vän som jobbar med kareoke och har dom bästa grejerna, låter lite wt kanske haha, men är vår grej lixom.
Beställt och betalat inbjudningskort på vistaprint, nöjd har dock inte fått iväg dom ännu
Inte på långa vägar klart:
Dekorationer till lokalen
Festhäften, öhh hjälp idetorka
RINGAR, åhhh va svårt de ska vara, vi har bestämt oss för titan då vi har så fysiska jobb, har hittat några vi verkligen gillar men kan inte bestämma oss ujujuj haha tur det är ett tag kvar
Färgtema är också klart de glömde jag skriva: Vitt, lila och silver fick de bli
Vi har sotgrått, vitt, silver och vinrött :)
My god! Nu börjar jag få panik! Imorgon är det ju bara fem månader kvar... Huga!
Ja, som sagt, jag tror nog vi alla fått nån slags fem-månaders-panik haha!
..... tänkte att jag skulle skriva de vi va klara me men så insåg ja att de nog är mer som inte är klart, så jag lät bli!
de e så mycket jag bestämt att vi ska göra nu i sommar, mn dagarna bara springer iväg ju!
Tanken e att vi i augusti ska fixa inbjudningskorten o skicka ut dom
köpa alkohol i tyskland
beställa blommor
boka frisör
sy stolsöverdrag o göra lite annat pyssel
prova klänningen återigen
beställa ringar (om vi nu hittar några)
+ köpa de där extragrejerna som smycken, bolero, hårkam, slöja m.m. som jag troligtvis kommer beställa från typ ebay eller etsy
Jag undrar lite va de egentligen är man BORDE göra nu såhär fem mån innan...?!