december brudar 2012, var är ni?????
Vi skall gifta oss 12-12-12 vilket faller sig väldigt naturligt då vi blev tillsammans 12/12-06 :)
Kyrkan är bokad, Tärna och Bestman är utsedda och de har tackat ja, nu återstår "bara" resten!
Vi skall gifta oss 12-12-12 vilket faller sig väldigt naturligt då vi blev tillsammans 12/12-06 :)
Kyrkan är bokad, Tärna och Bestman är utsedda och de har tackat ja, nu återstår "bara" resten!
Kände att tänk om jag beställer en klänning från kina och så kommer den hem och ser förjävlig ut, då måste jag ju ändå köpa en klänning i butik och då blir det ännu dyrare!
Lycklig01, ang din bukett så vet jag inte hur den första butiken räknade för att få de till 600 kr. Hade du kommit in till mig så hade jag nog sagt runt 1500 för den buketten. Det är ganska många rosor i (runt 25 st fick jag det till) och rosorna brukar ligga på 35 kr/st vintertid sen tillkommer ju hjärtan på tråd, lite grönt runt om (även om det inte ska synas brukar jag rekomendera det mest för att dölja stjälkarna under), nålar, band och lite arbete..
Ni blomsterkunniga, kan man få tag i en protea i Sverige mitt i december? Kostnad?
Brudklännings provning idag!! Inga elaka blickar iallafall :) Men svårt med storlekar känner jag.. Verkar som de flesta fanns i 38 medans jag har 42/44 :S Men några fick jag prova men ingen som klickade så. Funderar på o beställa en kina klänning så jag hittat en som jag fallit för.. Sen är ju ekonomin ansträngd som den är.. Är det någon med som ska/funderar på kina klänning?
Tänkte jag skulle springa in på panduro och köpa lite mer papper då jag såg att jag köpt ett pkt för lite. Men det glömd jag givetvis o kom på det på pendeln hem.. Har nämligen börjat med inbjudningarna nu Dock måste jag be m2b beställa ny patron till skrivaren för givetvis har den tagit slut *suck*
Hur går det för er andra? Det har varit lite tyst i tråden de senaste dagarna :)
Jag har ju det mesta av allt klart, nästan bara mat och alkohol kvar :)
Klänningen ska omprövas i helgen, försökte få min m2b att knyta men det är omöjligt :p så blir hem till mamma. Haha.
Förresten så satt jag med väntetid på jobbet, ( lastbil ) och hittade en karlssons affär, gick in och strosa, och där låg den ! Vår blivande gästbok ! Så nu blir det att beställa hem grejer och pyssla :)
Annars försöker jag ta det lite lugnt, jobbar endast 3 veckor till, sen lite semester som jag har själv, så blir och fixa mycket. :) Våra inbjudningar skickas om exakt 1 månad :)
Vi har osa om en månad... Inbjudningarna kom ut i början av juni. Men vi gifter ju oss en onsdag så vi ville ge folk en chans att planera semestern osv. Spännande, imorgon är det 4 mån kvar till december
1 augusti idag! Exakt 4 månader kvar tills vi ska gifta oss! De känns både spännade och stressande, hehe!
Vi håller på me inbjudningskorten o de tar visst mer tid än jag trodde, men ska ha ut dom nu i augusti iaf. Sen syr vi stolsöverdrag också o jag ska de närmaste veckorna beställa blommor har jag tänkt, och ta en sväng till frisören o prata frisyr... Sen ska jag nog pyssla lite me pompoms och gästbok :)
Har köpt denna gästboken på ikea, den e ceriserosa med träd på... Har någon några ideer om hur man kan piffa upp den??
Annars e tärnornas klädsel helt klar nu, känns jättebra!
GAH!!! Fick ett sms av svärmor idag : "Hej S (m2bs kusin) är gärna tärna, hälsar J (m2bs morbror)" Vad svarar man på något sådant? Vet inte om det är allvar eller på skoj. jag vill inte ha henne i mitt följe. Min syster ska vara tärna och ska någon/några vara näbb så är det ju våra barn. Har inte svarat och m2b är inte ens hemma så jag kan inte klaga av mig där heller... Funderar på o bara ignorera meddelandet..