• Beccastina

december brudar 2012, var är ni?????

Vi skall gifta oss 12-12-12 vilket faller sig väldigt naturligt då vi blev tillsammans 12/12-06 :)

Kyrkan är bokad, Tärna och Bestman är utsedda och de har tackat ja, nu återstår "bara" resten!

• Svar på tråden december brudar 2012, var är ni?????
  • decemberbrud 12

Hej alla! Här kommer en decemberbrud till! :) vi kommer att viga oss på rådhuset den 12/12-12 (om vi lyckas få tid) :) sen vigas (på riktigt i våra hjärtan) 29/12 av en vän till familjen, i kyrkan här i byn där även våra barn är döpta!

har idag ordnat med en festlokal där även 40 av våra gäster kan välja att hyra ett rum för natten till en billig peng!

Så glad! Äntligen kan man börja planera och boka in lite! :)

hur mår ni? här är det jag som fixar trixar och stressar :) min bllivande är ännu lugnet själv!

• vinterfrost
    decemberbrud 12 skrev 2012-07-17 21:35:11 följande:
    Hej alla! Här kommer en decemberbrud till! :) vi kommer att viga oss på rådhuset den 12/12-12 (om vi lyckas få tid) :) sen vigas (på riktigt i våra hjärtan) 29/12 av en vän till familjen, i kyrkan här i byn där även våra barn är döpta!

har idag ordnat med en festlokal där även 40 av våra gäster kan välja att hyra ett rum för natten till en billig peng!

hur mår ni? här är det jag som fixar trixar och stressar :) min bllivande är ännu lugnet själv!
    Välkommen :) Varför ska ni vigas 2ggr? Här hemma är det mest jag som pysslar och fixar. Sambon säger inte så mkt spontant utan svarar på mina frågor mest. Eller ja vi kan ju disskutera om jag tar upp något, men jag får göra lite som jag vill känns det som..  haha 

• vinterfrost

Inatt drömde jag om bröllopet för första gången. :O Drömde att vi skulle rita kors på fönstret i kyrkan att vi hade glömt ringar. Gästerna fick stå utanför i regnet och vänta o att det tog jättelång tid.. Haha

• lycklig01
    decemberbrud 12 skrev 2012-07-17 21:35:11 följande:

välkommen! :)
  • lycklig01
    vinterfrost skrev 2012-07-18 12:20:11 följande:
    Inatt drömde jag om bröllopet för första gången. :O Drömde att vi skulle rita kors på fönstret i kyrkan att vi hade glömt ringar. Gästerna fick stå utanför i regnet och vänta o att det tog jättelång tid.. Haha
    haha ja nu börjar drömmarna komma! :)
  • lycklig01

har provat och beställt klänning idag :) jag är jätte nöjd! Tänkte beställa från internet men kändes inte helt säkert, så blev så glad då jag hittade min klänning i en bra prisklass :)

• teddy

haha va kul att ni började prata om drömmar!
    Jag har drömt om bröllop o att vi gifter oss o har festen osv hur länge som helst nu! Drömmer om bröllopet en natt i veckan typ, haha, o ALLTID händer det nåt skit! Ingen av gångerna går de bra, haha... Händer inte de ena så e de de andra...!
    Men jag tänker som så att om allt "ont" händer nu innan i drömmarna så kommer dagen sedan bli kanon, haha!
    ;)

Har förresten idag börjat sy på stolsöverdragen o hade vigselsamtal i helgen! Har även köpt tärnklänningar nu o väntar spänt på inhandlade smycken från ebay! :) 

• Jonna1983

Hej!

Idag har vi fått klart med vigselförrättaren, det känns bra. Dessvärre tackade toastmastern nej, men det ska nog dyka upp någon annan som vill ställa upp och kommer göra ett minst lika bra jobb.

Jag som varit lugnet själv börjar få lite lätt ångest, det är farligt att titta på dukningar och bröllopstårtor på bild. Jag vet att allt kommer bli bra, naturligtvis, men jag har så lite estet i mig när det gäller dekoration. Svägerskan får nog rycka in lite och kanske någon annan pysslig person. På fredag åker vi till IKEA och försöker bestämma färgtema.

Fråga: Har ni börjat fundera på mat än? Vi funderar på att catera (heter det så?) varmrätten och personal och göra efterrätt och tillbehör själva. Ska också ta reda på om bagerilinjen på en av gymnasieskolorna här fortfarande bakar på beställning. Det borde bli lite billigare. Vet att vi gjorde det när jag gick (för 10 år sedan...).

Berättade för min chef idag att jag planerade att byta namn, skrev ju på anställningskontraktet med mitt nuvarande och jag tror faktiskt att hon blev glad för min skull. Fick dessutom min tjänst förlängd och skulle visst få löneförhöjning. Kom ju lägligt!

Nu kan det inte bli höst/vinter fort nog. Tycker tiden går så oerhört sakta. Ser fram emot semester i september, då ska jag ligga i en solstol och läsa alla bröllopstidningar jag kommer över och dricka strawberry daiquris!

121208 säger J+A ja.
  • teddy
    Jonna1983 skrev 2012-07-18 21:26:47 följande:

Hej!

Idag har vi fått klart med vigselförrättaren, det känns bra. Dessvärre tackade toastmastern nej, men det ska nog dyka upp någon annan som vill ställa upp och kommer göra ett minst lika bra jobb.

Jag som varit lugnet själv börjar få lite lätt ångest, det är farligt att titta på dukningar och bröllopstårtor på bild. Jag vet att allt kommer bli bra, naturligtvis, men jag har så lite estet i mig när det gäller dekoration. Svägerskan får nog rycka in lite och kanske någon annan pysslig person. På fredag åker vi till IKEA och försöker bestämma färgtema.

Fråga: Har ni börjat fundera på mat än? Vi funderar på att catera (heter det så?) varmrätten och personal och göra efterrätt och tillbehör själva. Ska också ta reda på om bagerilinjen på en av gymnasieskolorna här fortfarande bakar på beställning. Det borde bli lite billigare. Vet att vi gjorde det när jag gick (för 10 år sedan...).

Berättade för min chef idag att jag planerade att byta namn, skrev ju på anställningskontraktet med mitt nuvarande och jag tror faktiskt att hon blev glad för min skull. Fick dessutom min tjänst förlängd och skulle visst få löneförhöjning. Kom ju lägligt!

Nu kan det inte bli höst/vinter fort nog. Tycker tiden går så oerhört sakta. Ser fram emot semester i september, då ska jag ligga i en solstol och läsa alla bröllopstidningar jag kommer över och dricka strawberry daiquris!

121208 säger J+A ja.
    Tycker du att tiden går sakta!!! Ååh himmel, jag önskar att jag hade levt i din tid! ;))
    Själv tycker jag att dagarna och veckorna springer fram Ala Usain Bolt o jag har svårt att hänga med! 

Ang maten så ska vi göra en del o resten ska en sk "hobby-caterare" göra (hehe, vet inte riktigt vad jag ska kalla honom, men ni fattar nog...!).  O vi ska ha tårta från en gymnasieskola! :)
  • Pekkiisch4

Wiiiee idag har det varit en bra dag i bröllopsnormer !

Fick hem mina boleros, och skor så nu är tärnorna avklarade helt och även JAG ! :D det enda är underkläder, men i stort sätt :D.

Dessutom dubbelkollade jag med kyrkan och vi är inbokade den 12-12-12 kl. 15.00 ! dock ingen präst bestämd ännu, men jag har inga större krav på präst ! :)

Och så har vi fått klartecken på att min m2bs 2 systrar är värdinnor ! så nu har jag suttit och skrivit klart informationsbladen till inbjudan. Så nu är det egentligen bara att skriva ut och skicka iväg ! 

So far so good.

Dock har jag fastnat i det här med gästbok och album...

Hittat gästbok jag fastnat för på calligraphen men tycker att den är lite för "enkel" för det priset, och en jag tittat på innan hittar jag inte så dem kanske är slut? ingen annan som har förslag på gästbok? Vit/silver aktig, helst billig så jag kan "pimpa" den lite. Fast jag kan betala också om den redan är perfekt så att säga :)

Svar på tråden december brudar 2012, var är ni?????