• Beccastina

december brudar 2012, var är ni?????

Vi skall gifta oss 12-12-12 vilket faller sig väldigt naturligt då vi blev tillsammans 12/12-06 :)

Kyrkan är bokad, Tärna och Bestman är utsedda och de har tackat ja, nu återstår "bara" resten!

• Svar på tråden december brudar 2012, var är ni?????
  • Teza

Nej precis, kändes ju som att han missgynnades av de oxå, bättre med en glad mamma än en lessen ;)

• vinterfrost

Åh mata varannan timme på BB är inte roligt! Edvard var ju 16 dagar sen. Sugreflexen hade han men han var ju så stor (5030g!) så vi fick koppmata de första dagarna. Nätterna så tog vi faktiskt hjälp av sköterskerna så jag ammade och sen koppade vi.. O mamma är bäst, hela ammar fortfarande :/ Han har inte alls vet ha mat/gröt/välling/frukt bla bla för än idag! Då har han fått små bitar o smaska på och det har gått toppen. Sen drack han en hel dl välling!! Haha tänk att man kan bli så glad för så lite..

Ang barn på bröllopet. Vi har valt bort  o bjuda barn då skulle vi gå från 70 till 100 st.. Alla är dock välkomna under vigseln.  Vår egna skruttar kommer såklart var med under vigseln, men sen kommer en vän som vi brukar umgås me från öppna förskolan ta hand om dem.. Det bästa är att hon bor bara 100m från festlokalen så skulle det vara några problem så är det lätt o ta sig dit/ för de o komma :)

Lycklig01 Superfin gästbok. Ska kolla in Ebay ;) 

• Teza

Ojojoj igår kväll hittade jag äntligen min ring :)

http://ak1.ostkcdn.com/images/products/L11976040a.jpg

En pärla för var och en av våra fina barn och en varsin diamant till våra fina tvillingar som tyvärr inte fick stanna hos oss, jag bara tokälskar den, de lustiga är att den ser inte alls ut som jag hade tänkt mej, men när jag såg den så kändes de bara sååå rätt, längtar tills jag har den på min hand :) 

• Teza

Tack lycklig01, kul att höra ju :) Beställde den från overstock.com är alltid lite nervig när det gäller utländska sidor, men googlade en del på den och den verkade ok. Får ringen om ca en vecka, är jag nöjd kan jag lätt rekomendera sidan för dom hade massor med tokfina ringar och annat kul

• smulan8118

Hej...!

Nu har jag blivit velig kring "färgtemat" på bröllop o fest.
    Vi var egentligen överens om lila... men nu har jag blivit tveksam. hittar ingen fin nyans av lila på inbjudningskort, blommor etc. Har alltid älskat turkost, men att ha turkost på ett vinterbröllop. Blir inte det lite väl somrigt?

Vill helst ha en varm färg, hade som sagt tänkt oss mörklila men åt det varma hållet. Helt omöjligt att hitta saker i den nyansen. Andra varma färger är ju rött, men det går bort. vi vill inte ha ett juligt bröllop vilketr risken finns att det blir då ju.  Vi gifter oss 29/12.

Ja, vad har ni för färger? å är det för somrigt med turkost? det var väl egentligen det jag undrade. =D 

• vinterfrost
    Teza skrev 2012-08-11 18:00:34 följande:
    Ojojoj igår kväll hittade jag äntligen min ring :)

ak1.ostkcdn.com/images/products/L11976040a.jp...

En pärla för var och en av våra fina barn och en varsin diamant till våra fina tvillingar som tyvärr inte fick stanna hos oss, jag bara tokälskar den, de lustiga är att den ser inte alls ut som jag hade tänkt mej, men när jag såg den så kändes de bara sååå rätt, längtar tills jag har den på min hand :) 
    Jättefin ring. Kul med lite annorlunda (tänkte på pärlotna) Tanken var fin med barnen. Beklagar sorgen över era tivillningar
    smulan8118 skrev 2012-08-12 15:14:24 följande:
    Hej...!

Vi var egentligen överens om lila... men nu har jag blivit tveksam. hittar ingen fin nyans av lila på inbjudningskort, blommor etc. Har alltid älskat turkost, men att ha turkost på ett vinterbröllop. Blir inte det lite väl somrigt?

Vill helst ha en varm färg, hade som sagt tänkt oss mörklila men åt det varma hållet. Helt omöjligt att hitta saker i den nyansen. Andra varma färger är ju rött, men det går bort. vi vill inte ha ett juligt bröllop vilketr risken finns att det blir då ju.  Vi gifter oss 29/12.

Ja, vad har ni för färger? å är det för somrigt med turkost? det var väl egentligen det jag undrade. =D 
     Måste allt vara exakt i samma nyans av lila då? Vi har mossgrön (även det är en svår färg och får tag i så jag blandar lite olika nyanser tror helheten blir bra ändå :) ) ivory och brunt som färger. Turkos kan man ju få vintrigt om man blandar det kanske med siver och vitt (lite frostigt) men det ju lite kallare färger..
  • Pekkiisch4
    smulan8118 skrev 2012-08-12 15:14:24 följande:
    Hej...!

Vi gifter oss den 12 december, och faktiskt valt rött, men i begränsad mängd. Mer sotgrått och silver, men inslag av mörkrött. Vi blandar upp det med ett skogstema så det inte ska bli juligt. Jag tror att det blir vad man gör det till oavsätt vilken färg du använder.

Angående turkost tror jag det funkar om man blandar upp det med andra basfärger. Gå mer åt kristallhållet om du vill ha det vintrigt med turkost :)
  • lycklig01

Vi ska ha mörk lila, vit och silver! Själv älskar jag lila och turkost men lovade m2b att för en gång skull inte ha med turkost, annars hade jag gärna haft det :)

Svar på tråden december brudar 2012, var är ni?????