• Beccastina

december brudar 2012, var är ni?????

Vi skall gifta oss 12-12-12 vilket faller sig väldigt naturligt då vi blev tillsammans 12/12-06 :)

Kyrkan är bokad, Tärna och Bestman är utsedda och de har tackat ja, nu återstår "bara" resten!

• Svar på tråden december brudar 2012, var är ni?????
  • Minuz
    vinterfrost skrev 2012-06-26 16:10:44 följande:
    Ojojoj Det hade ju kunnat bli jätte jobbigt. Känns skönt att jag har en bekräftelse från pastoratet på mailen. men visst oroar jag mig för att något sånt stort ska gå snett, spec när man bokar ett par månader innan..
    Skönt att det löste sig!
    Jo med tanke på att vi bytte datum från 11-11-11 till vår 10-årsdag den 1/12 2012 och vi då ändrade allt i oktober förra året och då bokade om vigseln direkt........ Så har ju trott att det varit lugnt sedan oktober 2011......
  • Pekkiisch4
    Minuz skrev 2012-06-26 11:27:09 följande:
    Idag ringde jag äntligen till pastorsexpeditionen för att höra vilken tid vi har vigseln inbokad.

*CHOCK* *CHOCK* CHOCK*

Prästen hade glömt att boka in vigseln!!!!!!!!!!

Men dagen fanns ledig som tur var! Så det blir 1/12 kl 16.00

Så nu ska jag göra inbjudningskorten klara och skicka ut dem......
    Amen shiit, kanske ska ta och ringa pastroatet.. bokade ju liksom den 2 januari,

Ja vi gifter oss 12-12-12 mer för att vi blev tsm 07-07-07 och förlovade oss 09-09-09, va inne på 11-11-11 men ville ha ett extra år och planera. :)
  • vinterfrost

ÄNTLIGEN!! Har vi fått låna nycklarna till lokalen vi vill hyra. Så imorgon när Björn kommer hem från jobbet så ska vi åka dit och kika mäta och fantisera :) Inte en dag försent!!

Var ute och plockade kottar idag (igen) plockade alkottar på golfbanan. Golfarna måste ju tro att jag är knäpp.. Jaja jag tycker de är knäppa som spela i ur o skur så det jämnar väl ut sig ^^

• SkövdeSophie

På lördag skall jag viga ett par på samma ställe som vi skall ha vår bröllopsfest den 12 december. Jag skall verkligen scouta runt och se om jag inte kan "sno" lite idéer av mitt brudpar. Känns som att det är evigheter till december, men man vet ju att sommaren går förbi så fort, så fort och sen är det plötsligt september och då är det minsann inte lång tid kvar!

• lycklig01

känner nästan också att jag måste ringa och kolla så att det verkligen blev rätt allt! shit, nu blev jag uppstressad över det!

• lycklig01
    Chicky skrev 2012-06-26 16:09:46 följande:
    Hej,

vad roligt, jag hakar gärna på här!

Har inte läst igenom tråden helt, men är det några som ska gifta sig 12-12-12? Funderar på om detta datum är värt att gifta sig på. Det är ju bara magiskt i år... kommande år när vi ska fira bröllopsdag så är det ju vilken dag som helst 12 dec. Varför itne 13 dec på Lucia istället? Då är det ju alltid garanterat mysig stämning i Sverige varje år.

Vad säger ni?

Hej och välkommen! Tror att ni ska gifta er den dagen som känns bäst för er! Vi gifter oss den 1december och det känns jätte bra för oss! Inte för nära julafton heller så man känner sig stressad över det också! Men som sagt, ni ska välja den dagen som känns rätt för er :)

• vinterfrost
    Chicky skrev 2012-06-26 16:09:46 följande:
    Hej,

vad roligt, jag hakar gärna på här!

Har inte läst igenom tråden helt, men är det några som ska gifta sig 12-12-12? Funderar på om detta datum är värt att gifta sig på. Det är ju bara magiskt i år... kommande år när vi ska fira bröllopsdag så är det ju vilken dag som helst 12 dec. Varför itne 13 dec på Lucia istället? Då är det ju alltid garanterat mysig stämning i Sverige varje år.

Vad säger ni?
    Välkommen. Hade missat ditt inlägg då det kom prcis före mitt Som Lyckliga01 skriver., ni ska välja ett datum som passar er.. 

Ang bokningen av kyrkan så fick jag ett nytt bokningsmail av pastoratet igår, så nu har vi fått veta vilken präst det är, kantorn och vaktmästare. Känns toppen. Prästen är samma som döpte sonen i april, kantorn är samma som har babysången på öppna förskolan där vi ofta hänger så det här kommer bli toppen!
    Känns skönt och ha fått ett extra mail nu speciellt med tanke på vad Minuz skrev..

Längtar tills sambon kommer hem då ska vi åka och kika på lokalen

• Minuz
    vinterfrost skrev 2012-06-27 12:42:44 följande:
    Välkommen. Hade missat ditt inlägg då det kom prcis före mitt Som Lyckliga01 skriver., ni ska välja ett datum som passar er.. 

Ang bokningen av kyrkan så fick jag ett nytt bokningsmail av pastoratet igår, så nu har vi fått veta vilken präst det är, kantorn och vaktmästare. Känns toppen. Prästen är samma som döpte sonen i april, kantorn är samma som har babysången på öppna förskolan där vi ofta hänger så det här kommer bli toppen!
    Känns skönt och ha fått ett extra mail nu speciellt med tanke på vad Minuz skrev..

Längtar tills sambon kommer hem då ska vi åka och kika på lokalen

Det förstår jag!

Ska ringa och kolla om ett par veckor igen så att det blev ordentligt inbokat denna gång
  • vinterfrost

Minuz, kan du inte be om ett bekräftelsemail eller brav då du har det på papper?

• Minuz
    vinterfrost skrev 2012-06-27 12:46:05 följande:
    Minuz, kan du inte be om ett bekräftelsemail eller brav då du har det på papper?
    Får nog göra det så att det inte strular sen.......
Svar på tråden december brudar 2012, var är ni?????