• Beccastina

december brudar 2012, var är ni?????

Vi skall gifta oss 12-12-12 vilket faller sig väldigt naturligt då vi blev tillsammans 12/12-06 :)

Kyrkan är bokad, Tärna och Bestman är utsedda och de har tackat ja, nu återstår "bara" resten!

• Svar på tråden december brudar 2012, var är ni?????
  • Pekkiisch4

Peter kommer ta mitt eftersom vi har ett släktnamn och det är bara vi. och jag vägrar ha ett -sson namn ;)

• lycklig01

åh vad skönt för er som inte har tjuriga män som vägrar ta ert! mitt är inget namn som bara vi har men det är inget son namn och det är hans! Det viktiga är att jag får gifta mig med mannen jag älskar men man vill ju vara nöjd med namnet också för man ska ju sedan heta det resten av livet

• teddy
    lycklig01 skrev 2012-06-19 21:30:19 följande:
    åh vad skönt för er som inte har tjuriga män som vägrar ta ert! mitt är inget namn som bara vi har men det är inget son namn och det är hans! Det viktiga är att jag får gifta mig med mannen jag älskar men man vill ju vara nöjd med namnet också för man ska ju sedan heta det resten av livet
    Ni skulle inte på nåt sätt kunna sätta ihop era namn då?? Det kan bli fräckt faktiskt! :)
  • lycklig01

haha jag har försökt med det! Westerberg och Johansson heter vi, men tyvärr inte hittat något bra! Om ni kommer på nå bra får ni gärna säga till :)

• Jonna1983

Äntligen semester!

Hoppas ni haft en trevlig midsommar, vi ska fira lite ikväll med några vänner, hur ska jag kunna låta bli att säga någonting? Vill bara berätta NU! Men får vänta snällt ett par veckor till, det ska bara bli juli först.

Vi har beställt våra save-the-date-kort, de är på väg nu. Kul! Även köpt pastellfärgad hobbykartong på CO, så när korten ska skickas iväg blir det vin- och pysselkväll i köket. Limstiftet redo! Har dessutom hittat inbjudningskort med samma mönster, så de får det bli. Jag är inte så särskilt kreativ och pysslig och har ingen lust att lägga väldigt mycket pengar på inbjudningarna, de lägger jag hellre på roligare saker. Vistaprint är väldigt bra, de kan jag rekommendera om man inte vill göra egna kort. Ibland är det tur att jag har m2b, han överraskar mig hela tiden genom att vara engagerad och tänka ut saker. Nu har han dessutom ordnat med serveringspersonal. Minst en gång om dagen påminner han mig om att vi faktiskt ska gifta oss. Det känns fortfarande lite overkligt!

Håller tummarna för att vår toastmaster vill tacka ja bara! Han är gammal student och en hejare på både sånger och att hålla låda, han vore perfekt!

I namndiskussionen så har jag redan bestämt mig för att ta A's namn, först tyckte jag det var lite kort ihop med mitt förnamn, men ju mer jag har skrivit det desto bättre passar det. Dessutom blir jag den 390e personen som heter det och det känns ju lite fränt. :)

Trevlig helg!

121208 säger J+A ja.
  • vinterfrost

Jonna1983, Härligt med semester. Vi hade en mysig midsommar med goda vänner.

På måndag ska jag in till stan och träffa min vän som är konditor Vi ska spåna lite ideer.. och det lär väl bli mycket bröllopsprat då han förlovade sig igår!! Wii

Annars är det lite segt just nu, försöka njuta med barnen och pyssla i trädgården just nu och sitte inne vid datorn prioriteras inte Ska beställ matrial till inbjudningskorten nästa vecka, ska kolla lite på stan först och se ifall jag hittar lite grejs först bara :)

• Minuz

Idag ringde jag äntligen till pastorsexpeditionen för att höra vilken tid vi har vigseln inbokad.

*CHOCK* *CHOCK* CHOCK*

Prästen hade glömt att boka in vigseln!!!!!!!!!!

Men dagen fanns ledig som tur var! Så det blir 1/12 kl 16.00

Så nu ska jag göra inbjudningskorten klara och skicka ut dem......

• lycklig01
    Minuz skrev 2012-06-26 11:27:09 följande:
    Idag ringde jag äntligen till pastorsexpeditionen för att höra vilken tid vi har vigseln inbokad.

*CHOCK* *CHOCK* CHOCK*

oj vilken tur att tiden finns kvar! det där är sånt som inte får hända, tur att vi itne gifter oss då det är högsäsong för bröllop, då hade dagen likaså kunnat vara uppbokad redan!

Vi kommer gifta oss exakt samma dag och samma tid :)

• Chicky

Hej,

vad roligt, jag hakar gärna på här!

Har inte läst igenom tråden helt, men är det några som ska gifta sig 12-12-12? Funderar på om detta datum är värt att gifta sig på. Det är ju bara magiskt i år... kommande år när vi ska fira bröllopsdag så är det ju vilken dag som helst 12 dec. Varför itne 13 dec på Lucia istället? Då är det ju alltid garanterat mysig stämning i Sverige varje år.

Vad säger ni?

• vinterfrost
    Minuz skrev 2012-06-26 11:27:09 följande:

*CHOCK* *CHOCK* CHOCK*

Ojojoj Det hade ju kunnat bli jätte jobbigt. Känns skönt att jag har en bekräftelse från pastoratet på mailen. men visst oroar jag mig för att något sånt stort ska gå snett, spec när man bokar ett par månader innan..
    Skönt att det löste sig!
Svar på tråden december brudar 2012, var är ni?????