• Beccastina

december brudar 2012, var är ni?????

Vi skall gifta oss 12-12-12 vilket faller sig väldigt naturligt då vi blev tillsammans 12/12-06 :)

Kyrkan är bokad, Tärna och Bestman är utsedda och de har tackat ja, nu återstår "bara" resten!

• Svar på tråden december brudar 2012, var är ni?????
  • lycklig01
    arioso skrev 2012-06-09 17:57:28 följande:
    Hej!

Jag måste bara skriva: Idag har jag köpt min klänning!!!
    Det var fjärde (!) gången jag var iväg och provade, och idag föll det på plats. Så härligt!

Det blir en elegant, hellång Nixa-klänning som matchas med lååång slöja och spetsbolero. Nöjd!
    Extra bra att de hade den i min storlek, så, jag behöver inte beställa. Så den hänger i Degerfors och väntar på mig.

Bli lite stressad av att ni kommit så långt, bestämt sånger och grejer... =P Jag känner att nu kan vi gå vidare och ta tag i annat, jag har iaf en klänning, haha!

åh jag vill också :) Ska gå ner mina sista kg sedan blir det att fira genom att åka och prova klänning :)

• vinterfrost
    arioso skrev 2012-06-09 17:57:28 följande:
    Hej!

Jag måste bara skriva: Idag har jag köpt min klänning!!!
    Det var fjärde (!) gången jag var iväg och provade, och idag föll det på plats. Så härligt!

Det blir en elegant, hellång Nixa-klänning som matchas med lååång slöja och spetsbolero. Nöjd!
    Extra bra att de hade den i min storlek, så, jag behöver inte beställa. Så den hänger i Degerfors och väntar på mig.

Bli lite stressad av att ni kommit så långt, bestämt sånger och grejer...  =P Jag känner att nu kan vi gå vidare och ta tag i annat, jag har iaf en klänning, haha!
    Åh vad härligt! Har ett par kg till jag vill gå ner (eller eg ganska många men har ett mål innan jag beställer klänningen) Känner mig oxå lite stressad när man läser allt som händer här i trådn. Vi har ju inte ens bokat lokal ännu :( 
  • teddy

Nä det är ju inte meningen att man ska bli stressad av såna här trådar... men jag förstår va ni menar! Dock tänker jag som så att vi tar det i vår takt o gör det som passar oss o så ser jag dessa trådarna som inspiration och diskussion o så! :) Alla ska ju inte göra på samma sätt tack o lov så jag försöker att stressa ner mig på det sättet...! ;)

• vinterfrost
    teddy skrev 2012-06-10 09:13:48 följande:
    Nä det är ju inte meningen att man ska bli stressad av såna här trådar... men jag förstår va ni menar! Dock tänker jag som så att vi tar det i vår takt o gör det som passar oss o så ser jag dessa trådarna som inspiration och diskussion o så! :) Alla ska ju inte göra på samma sätt tack o lov så jag försöker att stressa ner mig på det sättet...! ;)
    Nä det är ju inte meningen. o eg vet jag att jag kommer hinna tex för oss är det för tidigt o ex skicka ut inbjudningarna i maj/juni men vi har ju inte hållit vårt bröllop hemligt heller
    Det som stressar mig är lokalen. Jag vet att det inte är något problem o boka den i december, men är vi inte nöjda med den då blir det lite jobbigare.
    Sen är jag stressad över vikten. Vill gärna gå ner i vikt men lyckas inte hitta motivationen. Är så lätt och ta det "sen".. men dagen D närmar sig mer o mer och snart måste jag ju hitta en klänning med..
  • SkövdeSophie

Köp en klänning med snörning i ryggen, då gör ett par kilo upp eller ner ingenting utan kan snabbt åtgärdas

• lycklig01

jag ser det här som insperation och någon att dela tankar, frågor och ideer med :) vi planera alla olika, gör saker i olika ordningar och olika fort! Jag själv älskar att planera och pyssla! är mammaledig och hemma så jag har rätt mycket tid, även om nu sonen tar väldigt mycket tid också! Jag känner även att det är skönt att göra lite saker då och då, så jag inte behöver stressa med allt de sista månaderna, men som sagt vi är ju alla olika och gör det som passar bäst för oss själva :)

Vi har ju tur att December inte är högsäsong för bröllop så vi behöver nog inte känna oss lika stressade och pressade med att fixa allt som behövs innan någon annan bokar upp det som vi har tänkt, som de som gifter sig under tex sommaren behöver!

De flersta jag har pratat med har sagt att det löser sig för det är ju inte högsäsong presic, så man får välja och vraka och behöver inte känna att någon har hunnit före ;)

Det här ang vikten, jag håller själv på att gå ner från graviditeten, har gått ner 6kg och har 6 kvar, min motivation var att jag ser framför mig när jag tar på mig den vita klänningen och kommer känna mig skitsnygg och att den sitter jätte bra! Känner mig lite stressa över de sista 6 kg och den här veckan har varit lite slarvig, så nu är det bara att tänka på klänningen och skärpa mig igen! Jag gik med i viktväktarna, tycker det var jätte bra för då kan jag inte fuska på samma sätt som om jag hade gjort det hemma själv, nu väger man sig ju 1 gång i veckan med en konsulent, blir lite mera skämigt om jag fuskat och gått upp! Mitt tips är att verkligen hitta det något som du kan visualisera framför dig som ett mål, något du verkligen vill, annars kommer det nog aldrig funka, tyvärr, eller så är ajg i alla fall, vill jag verkligen inte till 100 procent, fungerar det inte för mig!

• teddy

...och... ju långsammare ni går ner i vikt, alltså gör de under längre tid, dessto lättare är det att senare behålla vikte ju! Så, som lycklig01 säger, hita nåt som verkligen motiverar och visualisera det! :) Själv ser jag mig själv i min klänning varje gång jag e ute o springer o då orkar jag haha...

• Pekkiisch4

Jag älskar att kolla vad alla ni hittar på , på er front till bröllopet, man blir liksom taggad :)

Jag pysslar mycket just nu därför att jag inte har tid senare :P börjar heltid nu i 4 månader och så vips så är det bröllop ! därför är jag jätte glad att jag började så tidigt, trotts att vi haft många snubbeltrådar på vägen :),

Däremot, dem där kilona hade ju inte varit fel att tappa, jag har ju extremt många sambokilo genom mina 5 år som sambo, :p som tur är kommer jag i min klänning som jag är eftersom det är snörning, men den sitter ju finare om jag börjar tappa, :)

• lycklig01

hur går det tjejer? Varit lite dött här inne!

Själv beställde jag lite nya tårtverktyg igår från ebay, då jag ska göra bröllopstårtan själv! (det är bra att ha något att skylla på då man vill shoppa ;)

• SkövdeSophie

Vi skickade ut inbjudningarna förra söndagen, dvs de kom fram till de flesta i förra måndagen, för 1 1/2 vecka sedan. Jag är så förvånad över att det är så många som inte har hört av sig och sagt grattis. Trodde nog flera av våra vänner skulle göra det... Hur har det varit för er? Ha folk grattat när det fått inbjudan?

Svar på tråden december brudar 2012, var är ni?????