december brudar 2012, var är ni?????
Vi skall gifta oss 12-12-12 vilket faller sig väldigt naturligt då vi blev tillsammans 12/12-06 :)
Kyrkan är bokad, Tärna och Bestman är utsedda och de har tackat ja, nu återstår "bara" resten!
Vi skall gifta oss 12-12-12 vilket faller sig väldigt naturligt då vi blev tillsammans 12/12-06 :)
Kyrkan är bokad, Tärna och Bestman är utsedda och de har tackat ja, nu återstår "bara" resten!
Förresten vinterfrost, jag tycker er lokal ser jättefin ut!
Teddy, härligt att höra att vissa saker har rett ut sig! Åh va fint att du ska sjunga för din blivande! Vilka låtar har du tänkt sjunga? Jo det är just det där med nerverna som kan vara svårt en sån dag även om man har rösten till det... det blir ju känslomässigt hur mkt man än övar men det är ju skönt om man har en backup att någon annan sjunger och man tillägnar låten om man inte skulle klara det... känns som om man har en hel del att vara nervös för ändå... men klarar du det så vore det ju den finaste presenten du skulle kunna ge, tycker iaf jag. Vi får hålla tummarna för att det går bra!
Vilken otroligt oproffsig fotograf! Har ni betalat handpenning? Om inte kan ni väl bara skita i fotografen och välja någon annan?
Jo visst känner man så att man har tagit sig lite vatten över huvudet flera gånger, ena stunden jättekul och man tror att man har all ork, tid och pengar i världen och i nästa blir man så frustrerad och trött för att allt inte kommer att hinnas med... bäst är ju att göra det viktigaste först och sen får det andra komma längs med vägen...
Vill oxå öva på brudvalsen med min m2b, vi har inte börjat med det än... hade först velat ha någon kul koreografi men vet inte om jag har ork och kunskap att öva in något med min m2b men valsen ska ju vara fin i alla fall... men ska ni dansa riktig vals eller ska ni dansa tryckare, vad ska ni ha för låt till brudvalsen/dansen? Här ställer jag frågan till alla brudar här inne :)...
Jag har ju en klänning med rätt breda axelband så jag har inte tänkt att ha något över i kyrkan, vet inte riktigt vad du kan ha å du ratat de alternativ jag kommer på ;)... på sommaren har jag sett att brudar är/kan vara baraxlade och det kan man väl vara på vintern med men kanske du tycker att det känns för bart bara för att det är på vintern? Hoppas du får bättre råd från någon annan! :)
Jo, jag har ju min syster som backup o som ska lägga stämmor o så vissa bitar, så klarar jag det inte får hon bara ta över! Vi har övat på de, hehe! ;) Ska sjunga kärleksvisan. Sen på festen har jag gjort ett medley av tre sånger som jag sjöng för honom fösta gången han hörde mig sjunga, så de e lite speciellt det också! :) men jag tror de kommer gå lättare på festen än på vigseln! :P
O dansen ja... jo de e jättekul att vi ska göra nåt specielt av det, men vi måste ju hinna öva, hehe! min syster har koreograferat en vals till oss så de e bara att köra nu! :) vi ska faktiskt dansa till the christmas waltz! :)) De e ju ändå december o vi har alltid varit julgalna båda två så de va rätt givet haha!
O fotografen e en "vän" till mig så de e inte oproffsigt så, bara urdumt! men jag tror vi har en annan på lut! :) hoppas hoppas hoppas...
Fremm, du ger inga dumma råd, jag gillar att läsa ala andras påhitt! :) men nja, jag vet ju inte riktigt... har börjat fundera på nåt sånt här... vet inte rktigt vad ja tycker om de... va säger ni andra? de e ju inte riktigt en sjal... eller?
http://www.ebay.com/itm/2012-White-Ivory-Black-Pink-Faux-Fur-Shrug-Wrap-Shawl-Wedding-Bridal-Accessory-/190635546141?pt=US_Bridal_Accessories&var=490049053919&hash=item2c62c3961d
...ska bara tillägga att de flesta i min närhet, som sett min klänning, tycker att jag ska ha nåt sånt här i kyrkan, men jag känner mig utklädd då, inte uppklädd! om ni förstår va ja menar!
http://www.ebay.com/itm/NEW-WHITE-PLUSH-FAUX-FOX-FUR-BRIDAL-SHAWL-WRAP-CAPE-SIZE-XL-/130768921026?pt=US_Bridal_Accessories&hash=item1e726f61c2
hämtade hem våra ringar i fredags, är såååå glad för den är verkligen så fin, har verkligen hittat MIN ring, oc den kostar inte multum heller, utan fin och betydelsefull ett billigt pris
Vad hade ni tänkt för blommor i era buketter?? och vad hade ni tänkt ha för sort? droppform, rund mfl?
Teddy: Det var vad dom sa till mig, men nu har jag den enorma turen till att ha både body shop och hårfrisörskan inom 5 kvarters radie. Men innan jag berättade att jag skulle hålla till i knutarna så hade body shop biträdet redan nämnt det. Men dom verkar inte hålla på med lösögonfranser eller oljebaserade produkter, av vad jag förstod det som, så lösögonfransar får jag köpa själv så hjälper dom mig att sätta på dom.
Hallonfrossa:
Teddy, länken något sånt du tänkt dig va väl inte alls så dum, annars tycker jag nog att det är synt att dölja klänningen i kyrkan, då vill man ju att alla ska se den ordentligt när man tågar in... jag har tänkt som hallonfrossa att ta på mig någon pälsliknande cape när vi går ut, den är dock inte långärmad så så mkt värme blir det ju inte men jag hoppas på att adrenalinet och glädjen håller mig varm när vi tågar ut sen får jag väl ta på mig en päls eller något...
min m2b har en gammal minkpäls från sin farmor som betyder lite extra för honom - han skulle nog gärna vilja att jag hade den på mig, känner själv att det inte är jag men samtidigt kanske det skulle vara en fin gest och lite maffigt en sån dag plus att den värmer gott, vad tycker ni?
hallonfrossa, va roligt att du är så glad och nöjd över ringarna, och att det är till överkomligt pris! Härligt! Så ni ska båda ha en varsin ring eller? Är det någon mer som har det så? Vi väntar på besked på min ring nu efter att vi varit hos guldsmeden, känns jättebra men nu väntar man och vill ha den här. Min blivande retas med mig och säger att jag ska få prova den en gång sen ska han gömma den tills bröllopet, schysst eller hur? ;)
Memsan: Lösögonfransar, där sa du nåt... jag funderar lite på det, kanske inte hela men några såna där trebenta i ytterkanten av fransraden, vill ju inte att det ska se för konstgjort ut så jag ska testa några gånger hemma för att se vilket jag tycker blir bäst, har däremot tänkt att ha lösögonfransar när jag tar budoirkorten, tror det kan bli effektfullt. Brudbuketten är superfin, påminner lite om den inspirationsbild jag själv har - jag vill oxå ha massor med färg! :) ska visa min i nästa inlägg då jag inte kan lägga in bild när jag börjat skriva :-/ coolt att du ska låta tatuera den, var har du tänkt ha den och i vilken storlek?