• Beccastina

december brudar 2012, var är ni?????

Vi skall gifta oss 12-12-12 vilket faller sig väldigt naturligt då vi blev tillsammans 12/12-06 :)

Kyrkan är bokad, Tärna och Bestman är utsedda och de har tackat ja, nu återstår "bara" resten!

• Svar på tråden december brudar 2012, var är ni?????
  • Fremm

Hallonfrossa: Superfina hårsmycken, hur har du tänkt att ha dem? Var hittade du dina?

Här är mitt diadem som jag köpt, tycker det är jättevackert och blir nog fint till frisyren hoppas jag, det enda jag är liet orolig för är att jag lätt får ont bakom öronen av diadem om det klämmer åt för mkt men hoppas att det går att lösa det med frisyren i alla fall...

teddy, vi fick ett papper som stod hindersprövning och ett papper som stod vigselintyg på i samma kuvert från skatteverket, men vet inte vad skillnaden är...

Jenny121212, nä det verkar inte gå att skicka bild via mobil men vi hoppas på att du vill lägga upp från datorn sen, va roligt att den passade så bra! Superbra ju!! :)

Lycklig01, vad säger du - va trist!! :( men har ni bokat det och har de sen meddelat det i efterhand att de lagt ner? Hoppas att det löser sig i alla fall...

Måste berätta två riktiga plus på pluskontot... våra bröllopsfotografer tillika vänner har redan sänkt sitt pris till oss betydligt ifrån vad de brukar ta men så nu idag fick vi mail från dem att de ville sänka sig ännu mer eftersom de inte kände att de ville tjäna något på oss som är deras vänner, så otroligt fint av dem. Jag vet (som hobbyfotograf) hur otroligt mkt arbete som ligger bakom inte bara på bröllopsdagen utan efterarbetet med alla bilder så jag är otroligt tacksam över att de gör detta för oss, dessutom i det lilla pris vi behöver betala så ingår det framkallade bilder och tackort.

Kikade in hos guldsmeden idag oxå och eftersom vi hade en del skrotguld vi samlat på oss och fick ytterligare lite av mina föräldrar så kommer ringen att kosta oss mindre än 4000 kr när den är värd närmare 17000 kr. Det är bra det! :)
  • Fremm

Fy va trist (och dåligt) kunde de inte rekommendera något annat band eller likvärdigt? Även om de splittrats kan inte delar av bandet ställa upp - även om de splittrats tycker man ju att de har åtaganden att åtminstone ställa upp på de spelningar som är inbokade... vet inte hur lätt det är att få tag i band men jag hoppas att det löser sig för er... vi kommer ju bara använda oss av spotifylistor...

Va roligt att du gillade diademet, jag är oxå väldigt förtjust i det så jag hoppas och tror att det blir bra! :)

lycklig01 skrev 2012-09-28 00:00:05 följande:
    Fremn: jo de var bokade och nu helt plötsligt har de splittrats! :( Gud så fint diadem, blev nästan sugen på att byta min tiara
  • hallonfrossa
    teddy skrev 2012-09-27 20:39:41 följande:
    hallonfrossa, etiketterna e jätttefina! Hur stor e dom? jag menar... räcker de runt en vinflaska?
    O dina hårsmycken va också jättefina. ska du ha en eller båda?var har du hittat dom? själv har jag tre broscher i form av snöflingor jag tänkte man kunde fästa i håret me typ nålar eller nåt. ska kolla me frisören om de går men de hade blivit fint tror jag. :)

sen måste jag bara fråga, me risk för att bli dumförklarad... hindersprövning o vigselintyg, e inte de samma sak?? 
    Ettiketterna är bara så de täcker framsidan på flaskan, men har tagit bort orginal ettiketterna så det räcker att det täcker framsidan bara.

Det första hårsmycket köpte jag på en smyckes butik förra julen, glitter tror jag, de är tänkta att ha i uppsättningen bak, sedan köpte vi diademet på brud och fest här i stan, den ska sitta som ett diadem Flört
    Tror att det går att fixa, gjorde det själv mycket i gymnasiet, satte upp håret och fäste snygga broscher i det sen, kommer bli jätte snyggt! :)

Hindersprövningen är den lappen som bevisar att ni får gifta er, den ska prästen ha, den andra lappen får ni tillbaka sen som ett intyg där prästen ska skriva i att ni faktiskt gifte er, den ska sedan skickas in till skatteverket Skrattande 
  • hallonfrossa
    Jenny121212 skrev 2012-09-27 20:59:41 följande:
    Kan tyvärr inte få med nån bild. Får försöka göra det från datorn. Men blev jättenöjd:) jag mätte mig själv och skickade måtten och klänningen kostade 600 kronor så jag räknade med att den skulle behöva fixas till, men den satt helt perfekt och var jättefin:)
    ÅÅHH! vad roligt ser fram emot bild!! när det väl funkar Glad
    lycklig01 skrev 2012-09-27 22:09:18 följande:
    PANIK! Vårt band har lagt ner, vad f*n gör vi nu?! Jag orkar inte det här, kommer inte kunna slappna utan föränns det är löst!
    Men nej! vad trist!!!, hoppas det löser sig för er!
    Fremm skrev 2012-09-27 22:44:24 följande:
    Hallonfrossa: Superfina hårsmycken, hur har du tänkt att ha dem? Var hittade du dina?

Här är mitt diadem som jag köpt, tycker det är jättevackert och blir nog fint till frisyren hoppas jag, det enda jag är liet orolig för är att jag lätt får ont bakom öronen av diadem om det klämmer åt för mkt men hoppas att det går att lösa det med frisyren i alla fall...
     Den första är tänkt att ha i uppsättningen på något vis, det andra diademet saka sitta som ett diadem Flört

Ditt diadem var ju super snyggt!! kommer bli kanonfint till en gnistrande brud på nyår!{#emotions_dlg.flower}

Vad toppen att ni sparade in så mycket på både fotograf och ring, det är ju så kul och uppmuntrande när man hittar lösningar på olika kostnadsfrågor! och sen blir man så glad när man märker vilka underbara vänner man är omringad av Glad
  • hallonfrossa

sitter och lyssnar på låten som skzcvxa spelas när näbbar, tärnor går in i kyrkan och jag blir framförd av min pappa till altaret! 

Min favirit sedan många år tillbaka och jag blir så tåröggd varje gång jag hör den, passar så otrolig bra med Hjärta 
    (hoppas bara prästen går med på det oxå Tungan ute )

• jonnagoransson
    hallonfrossa skrev 2012-09-28 10:57:30 följande:

">

">

Jätte fin låt!

Vi skulle ha haft river flows in you med yiroma, men det gick inte pga av olika anledningar. Vi ska ju gifta oss på stranden så vi har lite andra förutsättningar =). Så nu blir det istället fields of gold, men jag tror att det kommer att bli toppen den också! =)

Vem/vilka är det som gifter sig först i detta lilla forum?

• Fremm

Hallonfrossa: Tack för att du redde ut det åt oss (hindersprövning vs vigselbevis) :)

Åååh låter som det kommer bli jättefint att ha både och, så långt har jag inte tänkt... kanske skulle spara en av broscherna jag köpt på mig att ha där bak jag med, jättebra tips och jag tror du har rätt - det kommer bli superfint! :) Tack och roligt att du gillade mitt diadem!

Ja det är verkligen glada nyheter när man kan spara in på vissa saker, och vänner som ställer upp är verkligen GULD värda! GLömde säga att även fotografering för mina budoirbilder ingår i priset... kanon! :)

Vilken vacker låt, men måste berätta, lyssnar på Spotify samtidigt och samtidigt som jag satte på din låt från youtube så började Touch Me med Samantha Fox spela och innan jag fattade att den låten va från SPotify och inte youtube-klippet så började jag undra lite om det verkligen va en så passande låt att gå in i kyrkan till (och att nog prästen inte går med på det ;)) men sen när jag hunnit tänka allt det så insåg jag att det va spotify som spelade så jag lyssnade på er låt och den är verkligen supervacker, det borde ju inte vara några problem för prästen och jag förstår nu att du blir tårögd av den för den är väldigt stämningsfull och vacker... till skillnad från Touch Me ;)...

Svar på tråden december brudar 2012, var är ni?????